• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PT Cruiser stelt zich voor.

PT Cruiser

Detailing addict
21 mei 2008
461
65
Hallo,

Bij deze stel ik me voor. Ik ben nog maar een jaartje of zo bezig met detailen en probeer via internet, diverse fora over iets op te pikken over deze relatief onbekende hobby.

Ik ben afkomstig van België. Het meest bedroevende aan het Belgische detailen is dat je quasi beperkt bent tot Meguiars. En die prijzen zijn niet echt budgetvriendelijk denk ik.

Mijn daily driver is een Chrysler PT Cruiser Touring '05. Als hobby voertuig hebben we een Chevrolet Silverado '96. Ook de Benz. van m'n moeder staat regelmatig op het 'to-do'-lijstje.

Als je op andere detailing fora iemand tegenkomt met de naam 'PT Cruiser', dan ben ik het. Ik zit ook op het Meguiars.be forum, autodetailing.nl, autowereld.be

Op het begin van een leuk forum. :party:
 
Dit is de Chevy:

PICT0318.jpg


Dit is mijn Pt Cruiser (weet je ineens ook vanwaar mijn nickname komt):

KopievanPICT0121.jpg


Dit is de Benz:

PICT0056.jpg


De Benz en de Chevy moeten nog een keer gedetailed worden. Buiten wat basic wash en wax onderhoud is er nog niet veel aan gebeurt.
De Pt heb ik vanaf het begin erg goed bijgehouden (al zeg ik hetzelf), als ik de lamp neem zie ik alleen heel erg fijne (en weinig) swirls. Nu ja, er is nog maar 26000km mee gereden ook.
De Chevy heeft er al 185000 opzitten en hij heeft deze kilometers bij elkaar gewerkt. Aanhangwagens van 4 ton waren geen uitzondering. Voor mij is dit een droom om mee te rijden. Dit is gewoon 'The American way of drive'!
De Benz. is de auto van m'n moeder, deze hebben we nu een jaartje of 2. Ook bij deze dringt een detail zich op. Het is nog maar het begin, maar ik pak de problemen liever in het begin aan.

De auto van m'n zus die post ik bewust niet. Ik zou niet willen dat er hier mensen flauw vallen. :)
 
Welkom zuiderbuur!

Ehhhhh wat voor auto rijdt je zus dan? Moet wel minstens een vrij nieuwe Ferrari wil ik überhaupt reageren, laat staan flauwvallen hoor... ;)
 
Welkom PT, en veel plezier hier!

Leuk wagenpark!

Heb zelf ook een Silverado gehad, iets later model alleen... Lekker ding hoor! Dikke V8...



[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Zo te zien is de jouwe tussen 1999 en 2004 gebouwd.

De stepsides van die jaartallen kom je niet zo gauw tegen. Best een aparte verschijning dus.

Had de jouwe al de 6l Vortec of nog de 5.7l?

nogmaal bedankt voor de verwelkomingen.
 
dat had ik niet verwacht dat er zo snel mensen van de autodetailing hier zouden komen.:-"

hee pt cruiser jij ook hiero
 
Inderdaad, ik ben hier ook.

Ik denk dat bijna het hele klantenbestand van Tim hier zit.

Hoe meer je leest en schrijft en vraagt, hoe meer je te weten komt, hoe mooier je auto wordt.

mvg
 
Niet alleen gezien de omvang, ook gezien z'n historie van werkpaard. Momenteel zit er nog steeds de speciaal gemaakte werkbak op. Als de originele er terug op komt, dan is hij nog eens zo mooi! Vroeger gebruikten we die auto in ons bedrijf, maar sinds de stopzetting is het een hobbyvoertuig geworden. Niettegenstaande ze voor het harde werk nog steeds wordt aangesproken.