Vandaag, zaterdag dus, stond er een PT cruiser op het programma. En nee, niet de mijne.
Omdat de waarschijnlijkheid als detailer met een PT cruiser ook nog eens een opdracht krijgt om een PT cruiser te mogen doen, is een stuk kleiner dan als je BMW of volkswagen rijdt.
Dat ik er dus ontzettend veel zin in had. Moge duidelijk zijn…
Het is wel zo met de PT cruiser…you love it, or you hate it…geen tussenweg mogelijk..
Ik hou er niet van , maar ik ben er gek van!!!
De hoofdrol speler van vandaag
En lekker veel aftermarket chroom zoals het op een pt cruiser hoort.
Eerst wassen en daarna kleien. tijdens het kleien werd de auto wat doffer en de klei steeds smeriger.. de lak was goed volgesmeerd met een vullende wax, die er met het kleien af ging.
De ware aard van de lak kwam naar boven en dus tijd voor een inspectie:
Op de motorkap 2 brede vegen gemaakt met iets van een microvezel of schuurspons
Door de kleur en het indirecte zonlicht, wat meoilijk om vast te leggen.
Een grote doffe vlek boven de koplamp
Hier en daar wat schade
Op de rest van de lak de normale swirls en hier en daar een wat dieper krasje..
Chrysler heeft een tijdje de gewoonte gehad om de auto’s tijdens het transport te beeschermen, hiervoor werd besscherming door middel van tape op de bumpers aangebracht. De lijm laat na een poos een lelijke verkleuring achter
Deze verkleuring zit zowel op de voor als achter bumper.
Voor de eigenaar was dit een doorn in het oog en moest dus opgelost worden. Uit ervaring met de eigen PT en diverse pogingen blijkt het aanpakken met WD40 en een scotch & bright doek de enige oplossing.
Eerst maar eens een test-spot gemaakt en de krassen op de motorkap was een mooi test object.
Mijn eigen PT cruiser had eigenlijk een rotary nodig voor correctie, maar ik test toch altijd met de excenter , een middelgrove pad en een middelgrof polijst middel. Witte pad, mezzo , op de dap. De krassen verdwenen als sneeuw voor de zon en uiteindelijk bleek ik de rotary helemaal niet meer nodig te hebben..
De motorkap en de voorschermen met mezzo, lang doorwerken en het polijst middel helemaal afbreken en met een lager toerental eindigen.
Diepere krassen op de deur en de schade aan het achterscherm aangepakt met oranje pad en inizio, gele pad en inizio en uiteindelijk de foamed wool pad met inizio bracht voldoende correctie. De krassen op het achterscherm heb ik niet weg kunnen krijgen omdat deze door de blanke lak heen zaten. Een hogere correctie zoals met de rotary, had alleen maar meer blanke lak weggehaald. Doordat de randen afgerond zijn valt de schade een stuk minder op.
De gehele auto behandelt met mezzo op wit en waar nodig dus wat zwaarder gepakt en als laatste stap de groene pad voorzien met finale. De diepte in de lak kwam alweer lekker terug.
Na de finale heb ik het lakwerk even laten rusten en ben ik mij op de bumpers gaan richten
De achterbumper na de eerste behandeling,
Het uiteindelijke resultaat, dit is de voorbumper maar die zag er net zo erg uit als de achterbumper.
Al het chroomwerk behandelt met de professional polish van poorboys world
Zo ook de chromen wielen
Voor:
Na:
Uiteindelijk de gehele auto in de blackhole gezet en de collinite 476 als wax toegepast. Al het trimwerk en bumpers voorzien van autoglym bumper & trim care en toen was het tijd voor de eind foto’s
Tijdens het detailen bleven er heel veel voorbijgangers staan om hun bewondering uit te spreken. Zo’n pt cruiser blijft een bijzondere verschijning . of je er nu van houd of niet!!
Bedankt voor het lezen!!!
Omdat de waarschijnlijkheid als detailer met een PT cruiser ook nog eens een opdracht krijgt om een PT cruiser te mogen doen, is een stuk kleiner dan als je BMW of volkswagen rijdt.
Dat ik er dus ontzettend veel zin in had. Moge duidelijk zijn…
Het is wel zo met de PT cruiser…you love it, or you hate it…geen tussenweg mogelijk..
Ik hou er niet van , maar ik ben er gek van!!!
De hoofdrol speler van vandaag
En lekker veel aftermarket chroom zoals het op een pt cruiser hoort.
Eerst wassen en daarna kleien. tijdens het kleien werd de auto wat doffer en de klei steeds smeriger.. de lak was goed volgesmeerd met een vullende wax, die er met het kleien af ging.
De ware aard van de lak kwam naar boven en dus tijd voor een inspectie:
Op de motorkap 2 brede vegen gemaakt met iets van een microvezel of schuurspons
Door de kleur en het indirecte zonlicht, wat meoilijk om vast te leggen.
Een grote doffe vlek boven de koplamp
Hier en daar wat schade
Op de rest van de lak de normale swirls en hier en daar een wat dieper krasje..
Chrysler heeft een tijdje de gewoonte gehad om de auto’s tijdens het transport te beeschermen, hiervoor werd besscherming door middel van tape op de bumpers aangebracht. De lijm laat na een poos een lelijke verkleuring achter
Deze verkleuring zit zowel op de voor als achter bumper.
Voor de eigenaar was dit een doorn in het oog en moest dus opgelost worden. Uit ervaring met de eigen PT en diverse pogingen blijkt het aanpakken met WD40 en een scotch & bright doek de enige oplossing.
Eerst maar eens een test-spot gemaakt en de krassen op de motorkap was een mooi test object.
Mijn eigen PT cruiser had eigenlijk een rotary nodig voor correctie, maar ik test toch altijd met de excenter , een middelgrove pad en een middelgrof polijst middel. Witte pad, mezzo , op de dap. De krassen verdwenen als sneeuw voor de zon en uiteindelijk bleek ik de rotary helemaal niet meer nodig te hebben..
De motorkap en de voorschermen met mezzo, lang doorwerken en het polijst middel helemaal afbreken en met een lager toerental eindigen.
Diepere krassen op de deur en de schade aan het achterscherm aangepakt met oranje pad en inizio, gele pad en inizio en uiteindelijk de foamed wool pad met inizio bracht voldoende correctie. De krassen op het achterscherm heb ik niet weg kunnen krijgen omdat deze door de blanke lak heen zaten. Een hogere correctie zoals met de rotary, had alleen maar meer blanke lak weggehaald. Doordat de randen afgerond zijn valt de schade een stuk minder op.
De gehele auto behandelt met mezzo op wit en waar nodig dus wat zwaarder gepakt en als laatste stap de groene pad voorzien met finale. De diepte in de lak kwam alweer lekker terug.
Na de finale heb ik het lakwerk even laten rusten en ben ik mij op de bumpers gaan richten
De achterbumper na de eerste behandeling,
Het uiteindelijke resultaat, dit is de voorbumper maar die zag er net zo erg uit als de achterbumper.
Al het chroomwerk behandelt met de professional polish van poorboys world
Zo ook de chromen wielen
Voor:
Na:
Uiteindelijk de gehele auto in de blackhole gezet en de collinite 476 als wax toegepast. Al het trimwerk en bumpers voorzien van autoglym bumper & trim care en toen was het tijd voor de eind foto’s
Tijdens het detailen bleven er heel veel voorbijgangers staan om hun bewondering uit te spreken. Zo’n pt cruiser blijft een bijzondere verschijning . of je er nu van houd of niet!!
Bedankt voor het lezen!!!