• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailing PT cruiser 2002 (niet de eigen)

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Vandaag, zaterdag dus, stond er een PT cruiser op het programma. En nee, niet de mijne.
Omdat de waarschijnlijkheid als detailer met een PT cruiser ook nog eens een opdracht krijgt om een PT cruiser te mogen doen, is een stuk kleiner dan als je BMW of volkswagen rijdt.
Dat ik er dus ontzettend veel zin in had. Moge duidelijk zijn…

Het is wel zo met de PT cruiser…you love it, or you hate it…geen tussenweg mogelijk..
Ik hou er niet van , maar ik ben er gek van!!!

De hoofdrol speler van vandaag

DSC_0724.jpg


DSC_0725.jpg


En lekker veel aftermarket chroom zoals het op een pt cruiser hoort.
Eerst wassen en daarna kleien. tijdens het kleien werd de auto wat doffer en de klei steeds smeriger.. de lak was goed volgesmeerd met een vullende wax, die er met het kleien af ging.
De ware aard van de lak kwam naar boven en dus tijd voor een inspectie:

Op de motorkap 2 brede vegen gemaakt met iets van een microvezel of schuurspons
Door de kleur en het indirecte zonlicht, wat meoilijk om vast te leggen.

DSC_0726.jpg


Een grote doffe vlek boven de koplamp

DSC_0727.jpg


Hier en daar wat schade

DSC_0729.jpg


DSC_0730.jpg


Op de rest van de lak de normale swirls en hier en daar een wat dieper krasje..

Chrysler heeft een tijdje de gewoonte gehad om de auto’s tijdens het transport te beeschermen, hiervoor werd besscherming door middel van tape op de bumpers aangebracht. De lijm laat na een poos een lelijke verkleuring achter

DSC_0740.jpg


Deze verkleuring zit zowel op de voor als achter bumper.
Voor de eigenaar was dit een doorn in het oog en moest dus opgelost worden. Uit ervaring met de eigen PT en diverse pogingen blijkt het aanpakken met WD40 en een scotch & bright doek de enige oplossing.

Eerst maar eens een test-spot gemaakt en de krassen op de motorkap was een mooi test object.
Mijn eigen PT cruiser had eigenlijk een rotary nodig voor correctie, maar ik test toch altijd met de excenter , een middelgrove pad en een middelgrof polijst middel. Witte pad, mezzo , op de dap. De krassen verdwenen als sneeuw voor de zon en uiteindelijk bleek ik de rotary helemaal niet meer nodig te hebben..

De motorkap en de voorschermen met mezzo, lang doorwerken en het polijst middel helemaal afbreken en met een lager toerental eindigen.

DSC_0736.jpg


Diepere krassen op de deur en de schade aan het achterscherm aangepakt met oranje pad en inizio, gele pad en inizio en uiteindelijk de foamed wool pad met inizio bracht voldoende correctie. De krassen op het achterscherm heb ik niet weg kunnen krijgen omdat deze door de blanke lak heen zaten. Een hogere correctie zoals met de rotary, had alleen maar meer blanke lak weggehaald. Doordat de randen afgerond zijn valt de schade een stuk minder op.

De gehele auto behandelt met mezzo op wit en waar nodig dus wat zwaarder gepakt en als laatste stap de groene pad voorzien met finale. De diepte in de lak kwam alweer lekker terug.

DSC_0738.jpg


Na de finale heb ik het lakwerk even laten rusten en ben ik mij op de bumpers gaan richten
De achterbumper na de eerste behandeling,

DSC_0742.jpg


Het uiteindelijke resultaat, dit is de voorbumper maar die zag er net zo erg uit als de achterbumper.

DSC_0745.jpg


Al het chroomwerk behandelt met de professional polish van poorboys world

DSC_0741.jpg


Zo ook de chromen wielen
Voor:
DSC_0743.jpg


Na:
DSC_0748.jpg


Uiteindelijk de gehele auto in de blackhole gezet en de collinite 476 als wax toegepast. Al het trimwerk en bumpers voorzien van autoglym bumper & trim care en toen was het tijd voor de eind foto’s

DSC_0750.jpg


DSC_0749.jpg


DSC_0747.jpg


DSC_0744.jpg


Tijdens het detailen bleven er heel veel voorbijgangers staan om hun bewondering uit te spreken. Zo’n pt cruiser blijft een bijzondere verschijning . of je er nu van houd of niet!!

Bedankt voor het lezen!!!
 
Mooi resultaat zeg ! :)^

Waar heb je de tape-plekken op de bumpers mee behandeld ?
Verder zie ik geen garage of afdak. Heb je de auto gewoon in de volle zon gepolijst ?
 
Heel mooi gedaan! PT Cruiser vind ik ook een erg mooie wagen, zeker in deze kleur trouwens.
En ik ben ook wel benieuwd of je in de volle zon hebt staan polijsten.
 
bedankt voor de reacties!

ik begin al in de ochtend, dan is er nog geen zon.
op het moment dat de zon doorkomt, op de auto komt, zorg ik dat de zon zijde klaar is.
het gaat nl niet alleen om de zon, maar ook de temperatuur.

als ik in de volle zon moet werken, dan gebruik ik ook wel een parasol.
direct zonlicht is dus niet altijd erg. hou de temperatuur van de lak in de gaten.

de tape plekken staat in de tekst....
 
Ziet er flink opgeknapt uit. Mooie diepte in de lak weten te behalen, zo ook op de velgen. Staat er top bij! :)^
 
Vooral het werk op de velgen maakt in mijn ogen een GROOT verschil!
Blijkt maar weer wat een veelzijdig product de Pro Polish van PB is ;)
 
Erg leuke show off om te lezen met een schitterend eind resultaat.

Perfecte kleurstelling trouwens !
 
Prachtig resultaat, mooie diepe kleur ook. Daar zal de eigenaar weer blij mee zijn.
 
Mooi resultaat :)^ . Wel nog een vraagje. Op onderstaande foto lijken de koplampen ook wel een polijstbeurtje te kunnen gebruiken, deze niet meegenomen?

DSC_0736.jpg
 
de koplampen zijn gepolijst.
deze waren helder. wellicht vertekend het eea een beetje op de foto maar er zal nog wel residu op gezeten hebben dat nog niet was afgenomen.

dit was een foto na een van de eerste bewerkingen..

allen bedankt voor de mooie reacties!!