• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PUR of PUR-achtige resten verwijderen

fimez

Detailing trainee
26 aug 2012
3
32
Er is een witte PUR of PUR-achtige substantie op mijn wagen gekomen, waarschijnlijk van de bouwwerf tegenover de parking waar ik stond. Ik heb geprobeerd de plekken te verwijderen met water, spons en wat wasmiddel, maar dit lukte maar gedeeltelijk. 1 plek ging er vlot af, een andere gedeeltelijk en bij een derde blijft er een donkere schaduw achter. Bij de plek die gedeeltelijk weg ging, lijkt het ook alsof de substantie bij het verwijderen voor verdere kleine krasjes en achteraf een doffe plek zorgt.

Kan ik deze plekken helemaal weg krijgen, inclusief de krasjes en doffe plek en zo ja hoe?
 
RST-Smurf zei:
Al geprobeerdt te kleien????

En anders een stukje polijsten ( waar het al weg is. ).

@RST-Smurf: ben nogal een car cleaning n00b - welke producten gebruik ik hier dan het beste voor? Aanraders?
 
Dan lijkt mij het handigst dat je eerst deze how to , handmatig stappenplan doorneemt.

Hier staat de info in die je als basis goed kan gebruiken ;)
 
Echte zichtbare witte lijmresten zijn al verwijderd, maar bij 1 van de plekken heeft dat een doffe plek achtergelaten, bij de andere zie je enkel nog een donkere schaduw in de exacte vorm van de originele witte plek, zoals je in de 2 foto's kan zien (voor + na van 1 plek).
 
Wasbenzine ?

WD40 ?

Stickerverwijderaar ?

White spirit (niet rechtstreeks ! )


Lijkt er idd op dat het produkt een stukje IN je laklaag is binnengedrongen en dan zit er meestal niks anders op dan te doen wat ze hierboven schrijven :ja (kleien en polijsten )
 
Het enige waarmee pur - puur zich laat verwijderen zijn producten op acceton basis! let wel daarna is polijsten voeden en waxen noodzakenlijk om het geheel weer strak te krijgen.

Succes!