• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q2 Rim op nieuwe velgen

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Deze week kan ik de gerstaureerde velgen ophalen bij de spuiter, waarna er nieuwe banden op komen. Ik wil de velg gaan beschermen met Q2 RIM echter vraag ik me af of ik het voor of na montage banden moet opbrengen.
Wat is jullie mening. Het gaat dus om gespoten velgen ( dus geen poedercoat)
 
Je kan het t beste na de montage van de banden doen! Dit omdat ze vaak de binnenkant van de velg ontvetten om hier het lood te plakken. De invetter die ze gebruiken is niet heel fijn voor je coating
 
En als ze dan met die vette vingers aan je velgen
Hebben gezeten kun je ze daarna nog schoonmaken
 
Oké. .. Na de montage dus.
Wie weet hoeveel lagen er op moeten ( of is 1 laag genoeg?) en wanneer meerdere lagen ... Met welke tussen tijd tussen de lagen ??
 
Ik koop meestal 1 flesje voor een set wielen, en streef daarmee 2 lagen aan te brengen. Maar het ligt een beetje aan de velgen of dat lukt... Heb je een beetje een grote multispaak... Not a chance ;)
 
  • Leuk
Reactions: Polo444
Hoelang moet je opnieuw gespoten velgen laten uitharden voor dat je er Rim op aan kunt brengen? Alvast bedankt voor de info ;)
 
Bedankt voor je reactie @RoyR :) Velgen moeten nog gespoten worden maar dan weet ik in ieder geval alvast hoelang ik er mee wachten moet ;)
 
@Quantoxx als ik het goed begrepen heb worden de velgen volgende week opnieuw gespoten bij de Opel dealer :) Maakt dat nog wat uit dan qua uitharding?