• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q2M Cure vraagje

Ik weet zo even snel niet hoe vergelijkbaar het is, maar ik gebruik Bathe+ ook gewoon op glas. Zowel puur als gefoamed werkt het vlekkeloos. Op de voorruit werkt het zelfs een beetie zoals RainX en dergelijke. :)
Dit is erg fijn om te weten, moet inderdaad nog steeds een fles Bathe+ aanschaffen. Heb wel de wetcoat staan en de Cure. Gebruikt men normaliter na de wetcoat ook nog een cure ?
 
Op de voorraam niet doen. Krijg je bobberende wissers van en een rare vette witte waas achter je wissers aan. Zij en achterruit (ook met wisser) is geen probleem. Ook zij-spiegels kan.
Bedankt voor het advies, heb vanmorgen even wat cure op de ruiten aangebracht maar kon eerlijk gezegd geen verschil zien met een sheeting test. Ben ook benieuwd of ik last zal hebben van de witte waas etc.
 
Ja inderdaad eigenwijs haha maar, bezit meer dan 20 auto's die elke dag weer schoon moeten zijn dus probeer soms verschillende manieren uit om deze taak zo gemakkelijk mogelijk te houden. Het vreemde is dat ik juist witte watermerken in het lak krijg en op de ramen na de Gyeon Cure
 
Ja inderdaad eigenwijs haha maar, bezit meer dan 20 auto's die elke dag weer schoon moeten zijn dus probeer soms verschillende manieren uit om deze taak zo gemakkelijk mogelijk te houden. Het vreemde is dat ik juist witte watermerken in het lak krijg en op de ramen na de Gyeon Cure

Ik weet dat dit topic over Gyeon - Cure gaat, maar ik wilde op bovenstaande stukje wat zeggen;

Ik ken de Cure niet. Ik had dit spul wel bij de Mohs-kit toen ik een coating aanbracht, maar heb het niet gebruikt (Booster) Maar, als je inderdaad een wagenpark moet bijhouden en je uiteraard geen tijd hebt om alle wagens in de wax te zetten om volgende wasbeurten makkelijker te maken, dan zou IK de Gyeon - Bathe+ foamen.

Ik heb alleen mijn eigen auto en de enkele auto's die ik onderhoud van familie, maar toevallig heb ik vandaag weer een Ford Transit gewassen waar na meer als een maand nog steeds strakke beading/sheeting op zat en die staat alleen in de Bathe+. Wassen én drogen is een eitje. :p

Ook de werking op glaswerk ben ik erg positief over. Tot op heden geen rare fratsen zoals kalkvlekken ofso. Dezelfde werking heb je dus ook op de rest van de auto.



Nogmaals, dit is natuurlijk een ander product en de factoren waar elke auto bloot aan staat verschillen natuurlijk ook.
 
  • Leuk
Reactions: Donny
Heb je het direct op de lak gespoten ipv op een doek?
Ja op 1 van de auto's wel geloof ik, had hier eerder nog geen last van zover ik weet. Het water is hier wel erg hard aangezien ik in Spanje woon. Maar vond het toch best wel vreemd eruitzien.
 
Dit kan de oorzaak zijn van de Cure maar is wat lastig te beoordelen vanaf een afstand. Spray het volgende keer eens op een MF doek en wrijf het na met een tweede MF doek.
 
Het product is sowieso erg zuinig in gebruik en wordt daardoor redelijk makkelijk teveel van aangebracht.
Ik hoorde laatst een tip om Cure 1:1 te verdunnen met Demi Water zodat het product beter reageert op warmere dagen en niet moeilijk doet over teveel aan brengen.
 
  • Leuk
Reactions: Donny
Het product is sowieso erg zuinig in gebruik en wordt daardoor redelijk makkelijk teveel van aangebracht.
Ik hoorde laatst een tip om Cure 1:1 te verdunnen met Demi Water zodat het product beter reageert op warmere dagen en niet moeilijk doet over teveel aan brengen.
Heb dit ook inderdaad gelezen! Voor mij helemaal handig aangezien ik in een warm land woon dus weer wat geleerd! Als me Cure op de helft is zal ik de rest bijvullen met demiwater.