• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

QD en Spray en wipe verdunnen of niet?

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Zoals de titel al aangeeft,

Moet (of kun) je deze verdunnen en blijft de werking dan gelijk of niet?

Gr. Wouter

Ligt er een beetje aan waarvoor je gaat gebruiken:
kleien of voor je ramen ( werkt ook erg fijn ) dan 1:1 verdunnen
Detailer dan zou ik het niet doen, dus gewoon puur

Ok thnx. De S&W zal vooral gebruikt worden voor kleien en hier en daar oneffenheden weg werken. Dus dan zal ik hem gewoon verdunnen.

hier de vertegenwoordiger van ...............M

neen hoor :lol

zonde van het geld : kleien: neem gewoon een concentraatje van dodo juice of citrusbling: VEEL GOEDKOPER !!

van al wat je gebruikt met dat kleien , zie je toch geen bal van , beter voor de echte dingen houden : ramen en rondje auto na poetsen

[mod]Reacties niet starten met 'Hallo,' en niet afsluiten met 'Danny'. Zie het forum als een dialoog.[/mod]

Dat is wel heel kort door de bocht.
Het is niet eens zozeer of je het ziet, gaat er ook om of je het prettig vind werken ( born slippy schuimt mij te veel en om die reden weer niks bv )
De S&W is €4 goedkoper dan de detailerspray van Mother dus die valt financieel ook weer af

Ik heb een kleine spray bottle van Dodo waarin ik 1:1 verdunde QD in heb zitten.
Deze gebruik ik alleen voor wanneer ik de auto heb gewassen en deze wil drogen.
Op deze manier krijg je de auto mooi streeploos droog.
En met deze bottle doe ik ongeveer 10 was beurten, dus ook nog zuinig in gebruik.

Ik heb een keer in de regen gekleid. Niet genoeg regen om zelf erg nat te worden, maar genoeg om de auto goed nat te hebben om te kleien. Ging prima, eigenlijk. Klei gebruikt die prima te verwerken is met alleen water: Bilt-Hamber Soft.

Begrijp ik dan goed dat als je een flacon van een liter hebt je 500ml spray and wipe gebruikt en 500ml water? Schudden en klaar om te gaan kleien?

janhenduk zei:
Ik heb een kleine spray bottle van Dodo waarin ik 1:1 verdunde QD in heb zitten.
Deze gebruik ik alleen voor wanneer ik de auto heb gewassen en deze wil drogen.
Op deze manier krijg je de auto mooi streeploos droog.
En met deze bottle doe ik ongeveer 10 was beurten, dus ook nog zuinig in gebruik.

Dus gewoon QD 1:1 verdunnen en dan na het afspoelen op de natte auto sprayen?
En wat is dan het effect precies? Loopt het water er dan beter af of hoe moet ik dat zien?
Lijkt me wel wat om een keer uit te proberen

De "truc" om je auto zonder strepen achter te laten zit hem bij mij in het volgende :

Droog de auto af met bvb de delirium en kijk niet te nauw ivm strepen en vegen door de doek die alsmaar natter wordt.

Neem dan een oppoetsdoek of in mijn geval een dubbelzijdige of meerzijdige mf-handschoen en doe op 1 kant de (verdunde 1/1 )

S&W . Wrijf bvb een half dak op met de natte kant en ga er vervolgens direct over met de droge kant.(= weg vegen/strepen :-" )

Doe zo heel je wagen en hij is streeploos in +- 5 minuten. :-b

[mod]Reacties niet starten met 'Hallo,' en niet afsluiten met 'Danny'. Zie het forum als een dialoog.[/mod]

Ik heb eigenlijk nooit strepen als ik de wagen droog met de delirium.. Ook is mijn doek belange niet "nat", gewoon een beetje vochtig. ;-)

S@W onverdund gebruik ik bijna nooit, gebruik het 1:1 voor de binnen en buitenkant van de ramen, even sprayen op een Even coat pad van Meg's en uitwrijven met de Ment Merkin van Dodo, ik doe er ook de sponningen en interieur mee.
Voor te kleien gebruik ik het verdund 1:2, iets zuiniger en werkt perfect bij mij

Omdat er in de QD+ een waxtoevoeging inzit. ;)

Probeer de QD+ eens op een mf applicatoprpadje te sprayen, dan de lak ermee bewerken en met een schone droge doek nawrijven.