Naar aanleiding van het topic van Liber0 over Collinite toevoegen aan de QD+ had ik het idee om het voor mezelf wat uitgebreider te testen.
Heb een vrij net spatbord van werk meegenomen om als testpaneel te gebruiken. Eerste stap was om het paneel in z'n geheel te ontdoen van de sinasappelhuid.
Volgorde:
3M grit 1500 op machine icm een softpad
3M grit 3000 op machine
Wol & Inizio op de PRO900
3M groene dop & groene pad op PRO900
3M gele dop & gele pad op DAP900
3M blauwe dop & blauwe pad op DAP900
VOOR
NA
En om even de reflectie te testen nadat het polijstwerk geheel was afgerond en IPA wipedown ook gebeurd was
Ok toen begon het experiment zelf een beetje. Heb besloten voor de volgende QD+ combinaties en ook nog wat andere dingen:
QD+ (als control)
QD+ & Natty's Red
QD+ & Purple Haze
QD+ & Super Natural II
QD+ & Supernatural Hybrid
Reload spray sealant
Wheelsealant
Natty's Red
Supernatural II
Supernatural Hybrid
Na een tijdje lekker te hebben gekloot in de keuken waren de brouwsels klaar. Hierbij moet ik wel melden dat de SN Hybrid zeer slecht mengde met de QD+ dus daar heb ik niet heel hoge verwachtingen van helaas.
Vandaag de beading bekeken na een regenbui, voorlopig niet veel verschil te zien. Sheeting hetzelfde verhaal. Test doe ik vooral om te kijken of duurzaamheid verbeterd.
Beading:
Sheeting:
In het uiterste rechter hoekje zit de CarPro Reload spray sealant, de sheeting hiervan is echt absurd goed!
Heb een vrij net spatbord van werk meegenomen om als testpaneel te gebruiken. Eerste stap was om het paneel in z'n geheel te ontdoen van de sinasappelhuid.
Volgorde:
3M grit 1500 op machine icm een softpad
3M grit 3000 op machine
Wol & Inizio op de PRO900
3M groene dop & groene pad op PRO900
3M gele dop & gele pad op DAP900
3M blauwe dop & blauwe pad op DAP900
VOOR
NA
En om even de reflectie te testen nadat het polijstwerk geheel was afgerond en IPA wipedown ook gebeurd was
Ok toen begon het experiment zelf een beetje. Heb besloten voor de volgende QD+ combinaties en ook nog wat andere dingen:
QD+ (als control)
QD+ & Natty's Red
QD+ & Purple Haze
QD+ & Super Natural II
QD+ & Supernatural Hybrid
Reload spray sealant
Wheelsealant
Natty's Red
Supernatural II
Supernatural Hybrid
Na een tijdje lekker te hebben gekloot in de keuken waren de brouwsels klaar. Hierbij moet ik wel melden dat de SN Hybrid zeer slecht mengde met de QD+ dus daar heb ik niet heel hoge verwachtingen van helaas.
Vandaag de beading bekeken na een regenbui, voorlopig niet veel verschil te zien. Sheeting hetzelfde verhaal. Test doe ik vooral om te kijken of duurzaamheid verbeterd.
Beading:
Sheeting:
In het uiterste rechter hoekje zit de CarPro Reload spray sealant, de sheeting hiervan is echt absurd goed!
Laatst bewerkt door een moderator: