• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quartz coating icm poederlakken

Jeroenn

Detailing rookie
2 jul 2011
261
0
Hallo allemaal

Na het nodige opzoekwerk weet ik dat je bij opnieuw gespoten velgen een 6-tal weken moet wachten voor je een sealant mag aanbrengen ivm het uitharden van de lak.

Ik ga mijn velgen opnieuw laten poederlakken en zou deze dan extra willen beschermen met Gyeon Q²Rim of Nanolex Premium Paint and Alloy Sealant. (ben er nog niet uit welke het gaat worden). Iemand een idee of ik dan ook zolang moet wachten of kan dit onmiddellijk omdat de velgen gebakken worden in een oven? Waardoor ze niet meer moeten uitharden?

Gr. Jeroen
 
De verf zal droog zijn door het bakken zou ik zeggen. Misschien even contact opnemen met het betreffende bedrijf?
 
Zover ik weet moet het ook na poederlakken nog verder uitdampen/uitharden.
Ik zou persoonlijk minimaal 4 weken wachten alvorens een Sio2 sealant aan te brengen.
 
Helaas zijn zo'n soort bedrijven meestal goed in wat ze doen maar over detailen (en sealants) weten ze ook niet altijd alles :-D

Ik ga er dan om veilig te spelen de eerste maand gewoon een wax opzetten, natty's bijvoorbeeld. :)^
 
Ik zou zelf de wax dan ook achterwege laten ;)
Minsten een week of 2 wachten met wat dan ook kan geen kwaad.
 
Het is toch geen raketwetenschap ;)

Poedercoaten gebeurt met kunststofpoeder dat bij verhitting in elkaar vloeit
Dat poeder hecht eerst door de statische lading en daarna door kleefkracht

Uitdampen hoeft het niet, want er komt vrijwel geen damp vrij
Maar het poeder kan op plaatsen wel wat minder dicht zijn
Het is dus de vraag wat je er dan op of in wil smeren

Mijn ervaring is dat je na een week geen enkel risico loopt met een SiO coating
De coating op de ophanging van de Healey houdt zich voorbeeldig
Wel werken bij kamertemperatuur en normale luchtvochtigheid
 
Bedankt voor de antwoorden.

Ik weet dat de velgen gebakken worden maar over de damp en dergelijke wist ik ook niets :D

Dan kunnen ze zo snel mogelijk onder de wagen, want de winterbanden zien af bij deze temperaturen.

Gr. Jeroenn