• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quattro-rob stelt zich voor

thnx, voor mij een droomwagen met alles erop en eraan. sportstoelen elect. verstelbaar en verwarmd, 2 soorten leer zelfs op de portieren, notenwortelhout, bose 7 speakers audio, navigator, spraakbesturing, dubbele xenon, voor en achter sensoren, extra verlichtingsets binnen, en nog veel veel meer. Het ding rijd als op rails!!

En wat me nog het meest bevalt is dat de wagen niet opzichtig is maar een echte wolf in schaapskleren....
 
Welkom
Waarom eerst poetsen?
Dit is het voorstel topic, daar mogen vieze/swirly auto's in staan.

Gepoetse auto's horen in het Show Off topic thuis;)
 
dutchcardetailing zei:
Zit er een chippie oid in? Die 2.0 TFSI's zijn makkelijk en veilig te chippen naar meer PK's. En heb je een dsg bak?

Origineel 211PK. Niet gechipt maar de oude software is verwijderd en er is nieuwe software geschreven en op smaak aangepast voor meer vermogen m.n. voor het bereik tussen de pakweg 60 en 140km/u.

Kijk uit met chippen er gaan veel verhalen rond met fouten die niet of moeilijk te herstellen zijn.
De meeste aanbieders roepen maar wat als het om vermogenswinst gaat. Het is altijd autogebonden wat er uit te halen is en vaak onverstandig om het max eruit te willen halen. je moet goed weten wat je doet in veel opzichten. Bijvoorbeeld moet je weten hoeveel overcapaciteit je versnellingsbak aan kan per versnelling wel te verstaan. Je kan niet ongestraft teveel vermogen op je bak zetten. Hij zal onherroepelijk sneuvelen of zijn minst veel eerder versleten zijn. Met name de lage versnellingen kan je doorgaans beter niet te veel kietelen.

Mijn auto heeft een Tiptronic bak dus zowel met de hand als autom. te bedienen, met twee koppelingen, in het kort komt het erop neer dat je aandrijfas hol is en daarin bevindt zich een tweede as. Deze draait al in de volgende versnelling mee zodat er zeer snel geschakeld wordt. De overgangen van de versnellingen kan je daardoor ook veel minder voelen.
 
Mijn auto heeft een Tiptronic bak dus zowel met de hand als autom. te bedienen, met twee koppelingen, in het kort komt het erop neer dat je aandrijfas hol is en daarin bevindt zich een tweede as. Deze draait al in de volgende versnelling mee zodat er zeer snel geschakeld wordt. De overgangen van de versnellingen kan je daardoor ook veel minder voelen.

Een DSG dus ;)
 
uuh... je oude software verwijderen? ik wist niet dat dat mogelijk was?
en nieuwe software op smaak programmeren...

het komt er dus gewoon op neer dat hartog hem ge chipt heeft (in dit geval ge-flasht)

en zo een dsg bak kan prima vermogens aan hoor! denk dat er gerust wel over na gedacht is, dat die turbo blokken toch vroeg of laat in grote getallen gechipt worden..