• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

quick wax of spray and wipe

linders

Detailing rookie
23 jul 2009
64
0
hallo

misschien zegt de naam quick wax al wat het doet maar toch even een vraagje
ik heb mijn auto een donkerblauwe alfa (cosmo blue) een 6 weken geleden gewaxt met meg tech 2.0
nu wil ik de auto bijhouden dus niet wassen maar gewoon met een spray fles en een microfiber doek
welke produkten zijn hiet nu voor geschikt.
ook wil ik een snelle en makkelijke tussendoor waxbeurt geven

alvast bedankt

Peter
 
Ik persoonlijk ben niet voor die Meguiars tech 2.0 wax..

In mijn ogen is de natty's stukken beter, prijs/kwaliteit..

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Nattys_Paste_Wax_Blue_235ml_PB-NPW-BL_100714

Om de lak wat in orde te houden maak ik gebruik van Dodo Juice Red Mist Tropical

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Red_Mist_Tropical_protection_detailer_500ml_DJRT500_101244

HEERLIJKE! quickdetailer, beschermt mooi en geeft een zeer mooie glans!!
 
Ik ben verliefd geworden op de Poorboys - QD+
Destijds een :kado van Aron225 gekregen, en ben er reuze blij mee ( zelfs vrouwlief is dol op de geur :heart_eyes: ), 2 weken geleden de auto volledig gedaan,
afgelopen weekend nagelopen met QD+ en ik zag meteen weer waarvoor ik in de weer ben geweest .... glans en de metallic-flakes schoten me weer om de oren !

Ik zou sowieso de auto wel snel tussendoor wassen/drogen, anders wrijf je met de doek de krasjes er zo weer in vanwege de stof etc die je auto heeft !
 
Misschien begrijp ik het verkeerd :weetniet maar je kunt je auto toch niet bijhouden zonder te wassen. Je krijgt je auto echt niet goed schoon met alleen spray en wipe van PB. Je wax laag zal zowiezo onderhevig zijn aan slijtage/vervuiling etc.
Volgens mij zorg je alleen maar voor extra krassen hierdoor. Ik zou wel een milde shampoo gebruiken of de dosering aanpassen al gelang de vervuiling.

Wat je wel kunt doen is na het wassen de wax laag onderhouden met een detailer waar carnauba in zit en/of hierna ook nog een detailer gebruiken welke de wax laag bescherming biedt zoals een tropical mist van dodo.

De auto niet wassen om de wax laag zo lang mogelijk in stand te houden komt op mij een beetje vreemd over.
 
Je wilt hem bijhouden zonder te wassen. Dat kan, maar let op dat als de lak te vuil is, dat je dan swirls zal maken. Na 6 weken van normaal gebruik neem ik aan dat er meer op de lak zal zitten dan alleen stof.

Producten die carclean heeft zijn o.a. Poorboy's Spray and Wipe. One van Chemical Guys en HD Car Care heeft een waterless wash. Met de 2 laatste heb ik geen ervaring.

Zelf gebruik ik voor een snelle was: Optimum No Rinse. Heeft Blamm ooit voor me besteld vanuit Engeland. Werkt goed, gewoon wassen volgens het 2 emmer systeem en daarna meteen drogen. Maar als de auto te vies is, dan gaat mijn voorkeur altijd uit naar de traditionele was.
 
srry als ik onduidelijk ben geweest maar het gaat om 1 a 2 keer per week even snel bij te werken met bv dodo red mist en 1 per 6 weken ofzo met een quick wax
tuurlijk ook gewoon wassen (wat is hiervoor een goede shampo heb nu nxt genaration van meg)
 
en niet te vergeten ik mis nog een droog doek alleen zijn er zoveel verschillende meningen dat ik het niet meer weet,^^
 
Shampoo Keuze, wel erg persoonlijk, maar geeft wel een indicatie.
Zou het persoonlijk beide doen, 7/14 dagen bijhouden en om de 2 maanden een nieuwe waxlaag

Droogdoek >>> vind iedereen een topper dus dat is een makkie :)
 
mk-us zei:
Shampoo Keuze, wel erg persoonlijk, maar geeft wel een indicatie.
Zou het persoonlijk beide doen, 7/14 dagen bijhouden en om de 2 maanden een nieuwe waxlaag

Droogdoek >>> vind iedereen een topper dus dat is een makkie :)

HELEMAAL gelijk.

Mijn favoriete shampoo's :

- Dodo Juice Born To Be Mild
- Chemical Guys Gloss Workz

Droogdoek :

Delirium!!
 
Volgens mij vangt je auto al na een dag rijden behoorlijk wat vervuiling op dat ik het niet aan zou durven om met alleen een spray en wipe aan de slag te gaan. Dan nog liever de auto 2 maal in de week wassen. Is volgens mij ook beter voor de lak.

Twee maal de auto met redmist doen wordt ook een dure aangelegenheid.

Als droogdoek is de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel goed, ook qua prijs.
Zachter is de Chemical Guys Miracle Dryer of Delirium Orange Drying Towel.

Natuurlijk is de nxt shampoo goed.
 
Red Mist is idd prijziger, de QD+ is 2x zo goedkoop en wellicht om die reden een betere aanrader ;)
Hoe dan ook, paar kleine spraytjes op een Meg's Even Coat ( ipv direct op de auto / door de lucht een heleboel wegspuiten ) en hoppa .... vind dat betreft wel meevallen
 
(beginner)
heeft niet iemand een soort van poets schema ofzo
1 maal per week wassen
1 maal per maand wax?
1maal perweek Quick wax of red mist

alle hulp is welkom en nodig hier :)
 
Gewoon doen wanneer jij er zin in hebt of denkt dat je het nodig vindt.

En waarom?

- Voor je eigen bevredigend gevoel
- Zo hou je carclean ook aan het werk.

:D
 
Uuuh, met jouw voorraad van 34 waxjes kom je toch nooit zonder te zitten :D
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
ok meestal is het toch 1 maal per week wassen
maar die andere twee wist ik gewoon niet echt de interval van

bedankt voor de reacties