• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quik Detailer anders doseren bij kleien? Teerspettertjes moeilijk te verwijderen met Meguiar's klei.

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik heb ergens in maart voor de eerste keer de auto gekleid met Meg's klei en Meg's Qucik Detailer Spray (toen kreeg je nog 100 gr voor een normale prijs). Ik deed dit voornamelijk om zwate stippen (waarschijnlijk teerspatjes) van de auto te krijgen. Ik vond echter dat ik over elke stip (of een paar stippen dicht naast elkaar) erg vaak opnieuw overheen moest "glijden" voordat deze weg was. Tegen de tijd dat ik halverwege de auto was kreeg ik de indruk dat ik als ik pas aan een nieuw paar centimters begon er gewoon te veel detailer op zat. Ik heb dit vervolgens een paar maal met de klei wat meer verspreid alvorens echt een vlak sereus te kleien maar dit was eigenlijk ook niet naar mijn zin. Omdat ik binnenkort mijn nieuw (enkele weken oude) auto ook wil kleien alvorens ik deze "winterklaar" maak (met EX-P) de volgende vraag:

Heeft iemand een "methode" om de Meg's Quck Detailer sray beter te doseren bij het kleien? Of zou ik bijvoorbeeld beter een ander soort klei kunnen gebruiken (liever niet, want ik heb nog genoeg van de Meg's)?

Als ik een hardnekkig spatje zie dan doe ik dit eerst weg met Bug Squash als de klei niet meteen helpt.
Kom ik meestal bij het wassen al tegen.
Als je de wagen eens een grote beurt gegeven hebt, zal het de volgende keren wel veel gemakkelijker gaan met de klei hoor :ja

De Meguiar's klei is erg mild en in veel gevallen zelfs te mild. De 'originele' klei die te koop is van Poorboy's World, Dodo Juice en via onze eigen merk, is net wat effectiever en gemakkelijker in gebruik. Je zal merken dat daarmee het verwijderen veel makkelijk zal gaan. Het ligt dus niet aan het gebruik van de Quik Detailer.

Hoi,

Ik heb vorige week ook voor het eerst klei toegepast op mijn ford focus wagon. Vooral op de zijkanten onder de deurstrips zat veel vervuiling die niet met het wassen te verwijderen viel Het waren voornamenlijk van die kleine zwarte pukkeltjes (teer en asfalt spetters denk ik) ook op de motorkap van hetzelfde. Je krijgt het bij het wassen alleen weg door je nagel erover te halen maar dat geeft natuurlijk krassen en je haalt lang niet alles weg.

Ik heb na telefonisch advies met carclean besloten de Bild Hamber regular te gebruiken omdat die ergg effectief is en omdat ik daarna toch nog met de DAP erover wilde om swirls weg te halen. Ik heb dodo clay lube gebruikt als smeermiddel.

Mijn ervaring is dat de teer en vuilspetters al na een of tweemaal over de vervuilde plek te zijn gegaan verdwijnen als sneeuw voor de zon. En het punt waar ik bang voor was, dat er door deze wat aggresievere klei marring of dofheid zou ontstaan, is volledig onterecht geweest!. De klei werkt zeer snel en laat geen enkele dofheid ontstaan en geeft een zijdeglad resultaat. Echt een aanrader en veel goedkoper dan meguiars.

Groeten GdV

Bedankt voor de reacties.

@Tim. Dus je denkt niet dat ik me nog met de Meguiars op een of andere manier beter kan behelpen? Ik ben namelijk bang dat wanneer ik nu nieuwe klei zou kopen de Megs in de vuilnisbak beland (heb er pas een 5e van gebruikt en dat was ook niet echt erg vervuild).

Stel dat ik toch nieuw klei zou willen kopen is er dan iets tegen Bilt-Hamber Auto-Clay Regular (deze is namelijk goedkoper dan de Poorboys, Carclean en Dodo Juice). Het is wel bedoeld voor een pas enkele weken oude auto, die weliswaar al wat vervuild is geraakt, maar waar ik nog niet met een swirl remover of schurende polish aan wil.

Die Megs klei kun je blijven gebruiken hoor. Om de rest van je auto bij te houden bijvoorbeeld.

Je hebt niet altijd een ''stugge cq sterke'' klei nodig.

Groet, Peter