• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raad bij velgen-reiniger

Azibi Style

Detailing rookie
20 mei 2009
131
17
Deze velgen zijn van mijn broer.
Hij maakte ze altijd schoon met een bepaalde velgenreiniger.
Maar omdat deze niet zo effectief werkte was hij op zoek naar nieuwe velgenreiniger.
Had eerst op een stukje velg Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner geprobeerd.
Bij dit produkt sloeg het gedeelte wit uit. Kwamen witte plekken op.
Dan hebben we Meguiar's Professional Wheel Brightener geprobeerd en deze gaf ook witte plekken.
Heb de Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner 1:1 verdund ook eens 1:4.
En de Meguiar's Professional Wheel Brightener 1:4 verdund.
Kan iemand mij helpen wat een goede reiniger is zonder de velgen aan te tasten ???

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Greetz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij dit soort velgen zou ik het gewoon houden bij water & shampoo, daar zullen ze niet van uitslaan, als dat niet sterk genoeg is gewoon een goede APC mix.

Geen velgenreiniger op gepolijste velgen gebruiken :no
 
Nee er zit geen laklaag op.
Hij heeft de velgen een maandje geleden eens behandeld met Mothers Wax Billet Metal Polish.
Toen blonke ze heel fel.
Ja zijn keuze,en ik heb ook audi velgen op mijne ibiza.
Kwestie van wat je schoon vind.
 
Zijn dus ongelakte blank aluminium velgen. Hierop moet je dus géén (zure) velgenreiniger gebruiken :no

Enige mogelijkheid is bijvoorbeeld Bilberry. Deze is zuurvrij. :ja

Daarna goed in de wax zetten en bijhouden met water en shampoo alleen.

Patrick (achter de pc van bart)
 
Ik heb eens gekeken,maar hij zit er toch echt voor:D
Aan de andere kant kijkt ie tegen het deksel aan,ach het was ook voor hem laat vannacht:zzz:
 
Ik zat al te denken aan:
-nog eens met die Billet Polish aan de slag (als je hier de velgen netjes mee krijgt; anders idd Bilberry vantevoren proberen)
-vervolgens goed in een velgenwax of iets van Collinite zetten, zoals hiervoor al aangegeven
 
Ik heb zelf ook velgen met een gepolijste aluminium rand en ik gebruik de Very Chery Acid Free wheel cleaner van Autobrite.
Werkt erg goed, inspuiten en na een minuutje afpuiten met hoge druk en ze zijn schoon. Zoals de naam al zegt zitten er geen zuren in en word de velg dus ook niet aangetast, voor andere velgen gebruik ik de variant met zuren en ben daar ook zeer tevreden over.