• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

raffini mezzo en dan...

a1970

Detailing addict
12 jan 2009
46
52
Vandaag tot nu de auto gewassen , klei, en vervolgens met rotary raffini mezzo ik wil de auto waxen met swissvax shield. moet ik nog de cleaner van swissvax gebruiken of kan gelijk de wax erop?

ik zou na de mezzo voor finale gaan om af te werken (met een dap ?)

soms is mezzo fijn genoeg om te eindigen , maar ik kan dat niet voor jou bepalen : als de lak er goed uitziet , is het waarschijnlijk niet nodig om finale te nemen om te eindigen(ik dacht eerder dat het door het warme weer kwam dat mezzo fijner afwerkte)

er zullen nog reacties komen , en deze hebben al een pak meer ervaring dan ik :rules

De Swissvax cleaner fluid heeft zeker een meerwaarde, zeker als jij metallic lak hebt.
Zelf gebruikte ik dit machinaal met een zwarte pad na Finale en een licht groene pad.

Begrijp ik nu trouwens goed dat je dit met een rotary wil doen en eigenlijk met mezzo icm een rotary wil gaan finishen ?

Ik zou zeggen finale op zwart.
Maar aan de andere kant kan het niet zo zijn dat na de mezzo ook meteen gewaxt kan worden en deze dan een betere hechting heeft?
Misschien wel een testje waard :-"

Dat zou ik in eerste instantie ook zeggen.
Zelf heb ik namelijk de indruk dat je met mezzo ivm een rotary nooit netjes (genoeg) kan finishen ?

Dat gaat op een medium tot wat harde lak wel, maar dan moet je hem wel langer doorwerken dan 3-4 passes en niet stoppen op 1500 toeren zegmaar, dus wel met beleid afbouwen.

Als je toch nog van plan ben te finishen met een Dap is dat niet zo spannend, maar als je dat niet wilt, om wat voor reden dan ook, dan is het naar mijn mening wel te doen.
Delen met wat lastige vormen kunnen soms wel wat moeilijker zijn, vergt wel wat concentratie en/of ervaring.

Ik heb nu na de mezzo de cleaner fluid van swissvax gedaan met de zwarte op de dap werkt wel geweldig. ga morgen eerst een laagje prewaxoil van swissvax aanbrengen en dan waxen met shield. zal zeker fotos plaatsen want ben nu al onder indruk van het resultaat tot nu toe.