• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RAIN-X Oppassen met PADS !!!!!!

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
61
Waalre
Hoi gezellige Cleaners & Detaillers;

Vandaag maakte ik iets mee !!!!!
Gisteren heb ik namelijk mijn ruiten heel erg goed schoongemaakt. Vervolgens heb ik voor de eerste keer RAIN-X op de ruiten gezet. Ik gebruikte daarvoor een Hi-Tack Foam Applicator. Maakt verder niet uit van welk merk, maar in elk geval een Foam Applicator met een gesloten celstructuur.
Het verwerken ging geheel naar wens. Heel weinig product omdat de applicator daar erg geschikt voor is. Deze neemt immers nagenoeg geen product op. De RAIN-X is waterig van samenstelling, dus ik kon telkens volstaan met een paar druppeltjes per ruit.

Omdat ik de RAIN-X nogal stevig en agressief vond ruiken, besloot ik deze applicator uitsluitend voor de RAIN-X te gaan gebruiken. Ik legde de applicator dus in mijn box met poetsspullen, achter in de auto.

Vandaag wilde ik een poetsdoek uit deze box halen. Ik doe de box open en ik denk nog: "Wat is dit voor een pollentroep"?
Heel de box lag vol met een gele, gruizige, stoffige massa. Zag er uit als stuifmeel of pollen of iets dergelijks. Ik keek om me heen of ik misschien onder 1 of andere vreemde boom of struik geparkeerd stond. Dus niet. Wat bleek .................

De foam-applicator was in het midden totaal en compleet WEG !!!!! Er lag nog een "randje" applicator in de box. De rest was compleet vergaan tot een stoffige massa. Vandaar dat gele kleurtje natuurlijk.

Dus jongens, oppassen. RAIN-X is geweldig voor op de ruiten, dat heb ik vandaag al mogen ervaren toen ik door de regen reed. Maar het is dus niet zomaar een waterig goedje. Het is een goedje dat een zeer agressieve reactie aangaat met ........ in elk geval met Foam Apllicators.

Ik wil dus ook niet weten, wat er met andere kunststoffen kan gebeuren. Lijkt me in elk geval heel erg verstandig om uit te kijken op rubbers, koplampen en noem maar op. Ik lieg hier geen woord van, er was nagenoeg niets over van de applicator. Helemaal opgelost tot stof. Doe er je voordeel mee. Leonneke.

Heb ik zelf ook gehad hij lag er helemaal normaal bij toen ik hem op wilde pakken werd het poeder.

Leonneke: welkom bij de club! :party ik denk dat de meeste detailers hier wel eens in zijn gestonken :lol Maar misschien dat jouw waarschuwing nu wat padjes van de ondergang gered heeft! :-)^

Ik zou inderdaad uitkijken met plastic, van motorrijders heb ik gehoord dat het na verloop van tijd het vizier van je helm gelig verkleurt, tenzij je een Franse klassieker hebt zou ik het dus uit de buurt van koplampen e.d. houden!

Overigens heb ik een pakje van die make-up watjes in m'n detailing-arsenaal zitten, dat vind ik ideaal voor dit soort goedjes! Sowiezo handig voor spiegels e.d.!

Gebruik voor Rain-x altijd de foam pad van carclean, na gebruik gaat deze in een bak met warm water en wat dreft.
Pad leeft na 10x nog steeds, dus het kan denk ik wel.

Ik gebruik voor het aanbrengen van RAIN-X zo'n zwarte hoge ronde pad, vreet er idd wel een stuk uit maar verder valt dat wel mee.

Ik ken het probleem ook. Had het eind vorrig jaar ook ondervonden.
Al kwam ik hem zo in de wasmachine tegen :(

Kan vanmiddag nog wel even een foto zoeken voor bij de waarschuwwing als ik er aan denk ;)

Ik heb het geprobeerd op verschillende materialen aan te brengen maar moet zeggen dat er niks gaat boven de applicator pads.
Die gaf toch echt het mooiste resultaat. Nu weet ik dus hoe ik er werk moet gaan gewoon aanbrengen en gelijk weer uitspoelen.

Me voorruit ziet er nu echt niet uit hele raam gedaan maar hier en daar allemaal vage vormen als de voorruit nat is.
Erg goed te zien dat het met een doek niet mooi verdeeld is.