• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rain-x test , nu met voorlopige conclusie na een nacht vriezen

martijn13

Detailing rookie
23 jan 2011
171
17
Ik had mijn dakraam schoongemaakt en dacht grappig te zijn om eens te kijken hoe lang rainx blijft zitten.
Nu heb ik 50% ingesmeerd op 26-09-2011

Vanochtend werd ik wakker en natuurlijk kijken.
2011-09-28%2B10.01.39.jpg


Hier kan je goed zien dat ik idd 50% heb gehad. Boven zijn hele kleine druppels en onder een aantal grote.

Nu vroeg ik mij af wat jullie in de winter gaan doen met rain-x.
Als het regent is het spul super fijn maar wat als het gaat vriezen. Kan voorstellen dat je dan 1 grote ijsplaat krijgt.
Aan de andere kant hecht die ijsplaat weer minder goed.....

Ben erg benieuwd naar jullie reactie.
 
Ik heb ooit eens de voorruit behandeld met Meguiars Gold Class wax. De ruit bevroor nagenoeg niet 8o
Het was een beetje zoals softijs, een beetje papperig.

Let wel, ik woonde toen aan de kust van Scheveningen. Daar vriest het minder hard dan in het midden des lands....
 
Ik heb bij mijn zwagertje wel eens de passagierskant behandeld met Rain-X en de bestuurderkant niet .
Het resultaat was prachtig , alleen bevroren aan de bestuurders kant en de andere helft helemaal schoon .
Heb ook 2 wk gewacht met de andere helft ook te doen bij hem .:D
 
Rain X is ideaal in de winter. Ff een fles water pakken en over de ruit uitgieten en hij is zo weer schoon :ja Dat doe ik al jaren ipv dat irritante krabben.
 
inplaatst van rain-x kun je ook gewoon je raam wassen met glansprotector (die oranje fles). Gwn de dosering gebruiken die er op staat, raam wassen daarna afspoelen en klaar.
Dit geeft ook niet van die witte vegen die ruitenwissers i.c.m rain x wel kan geven (met de nadruk op kan).
 
3 delen witte azijn op 1 deel water : ruiten ermee insmeren en ze bevriezen niet

Ik stel mij de vraag : wat als ik er heel de wagen mee zou doen??? :D


komt van : "omaatje geeft 1001 tips" :rules
 
2011-11-15%2B09.06.10.jpg


Resultaat is echt prachtig! Het heeft eindelijk gevroren, niet dat ik er echt heel blij mee ben aangezien ik zo buiten moet gaan sporten maar voor mijn test kwam dit goed uit.
Ik had het gevoel dat het water op het bovenste gedeelte echt vast gevroren zou zitten en onderop juist niet echter is dit niet waar. Ik heb het raam open gedaan en ben met mijn vinger over het raam gegaan. Boven voelde ik ijsdruppels die ik gewoon van mijn raam kon vegen maar onder zaten die druppels echt vast en kon ik met mijn vinger alleen over de ijsdruppels heen ipv ze te verplaatsen.

Mijn conclusie tot nu toe is dat je (soms) wordt misleid door hoe het eruit ziet en dat het water echt minder kan hechten aan de ruit/raam.
 
Ik had afgelopen zaterdag me voorruit behandeld met rain-x.
Toen ik vanmorgen bij mijn auto kwam stond een buurman de zijne al te krabben, dacht bij mezelf is het weer zo laat.
Tot mijn verbazing veegde ik de ijslaag er zo vanaf buurman stond nog steeds te krabben toen ik weg reedt.
Stonden naast elkaar zelfde hoeveelheid windt en licht dus daar kan geen verschil in zitten.
Mijn conclusie: Rain-x werkt echt wel
 
Ik heb de Pro Vision Rain Repellent op mijn Astra zitten en hoefde ook bijna niet te krabben, heel klein beetje op de vooruit. De Ka wel, daar zat het lekker vast op, in Lelystad maar eens een laagje geven.
Sorry voor het off-topic. :schaam
 
DolomiteGreyTT zei:
Ik ga die van mij ook maar eens doen. Zolderruit heeft veel minder te verduren dus blijft het misschien wel een jaar zitten.
Daar heb je gelijk in, voor mij is het ook een test wat er gebeurd bij totale verwaarlozing (was het raam ook niet) en wat er zou gebeuren bij vorst en sneeuw maar dat is helaas nog niet gevallen.
 
Ik heb een half jaar geleden bij de auto van me pa Rain-X gesmeerd op alle ruiten, Het gebied waar de ruitenwissers zijn werk doen is het gewoon af na een jaar. Als je de auto gewassen hebt dan is het wel terug maar tot er maar een klein beetje vuil op zit (ongv 20k in half jaar).
Wat ik wel mega irritant vind vooral met zeer vochtig weer (zoals vanochtend) dat er een waas over de ruiten trekt. Die krijg je niet zomaar weg. Nu moet ik het wel opnieuw opbrengen maar ik geloof dat dit een bijkomstigheid is van rain-x?