• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test: Rain-X VS Pro vision Rain Clear

Die waas heb ik tegenwoordig ook last van, kan je dat ook krijgen van een detailerspray? (Mother's Showtime Quick) Anders moet ik inderdaad Rain Clear de schuld geven.

Hoe krijg je het dan weer knap van je ruit af trouwens? Sopje met spiritus o.i.d. werkt eigenlijk niet.
 
Voor mij de reden om mijn ruiten lekker kaal te houden. Werd gillend gek van het gepiep, geklapper en die wazen in de stad. Schone ruit en vaak nieuwe ruitenwissers heeft mijn voorkeur...
 
Helpt een product als rain clear op de zijruiten en spiegels?
Ik had het idee om ze daarvoor aan te schaffen.
Momenteel heb ik het wel vaak voor dat de zijruiten redelijk vuil worden van opgedroogd water (vuil water van op de weg) en de zichtbaarheid door de ruiten en spiegels verminderd.

Op de voorruit wil ik het niet aanbrengen omdat ik vaak de ruit moet sproeien om hem te ontdoen van het nodige vuil... Dus de ruitenwissers moeten wel goed blijven werken...
 
Jazeker. Het effect is daar nog langer merkbaar!
Ik wil echt niet meer zonder een beschermlaag op alle ruiten
 
sj0ertum;309293 zei:
Gewoon APC, maar niet op laten drogen want dan geeft APC lelijke vlekken.

Helaas, ben met pure APC aan de gang geweest en heb ook de wissers meegenomen. Ik heb wel het gevoel dat het iets minder en gelijkmatiger is, maar weg is het nog zeker niet. Toch raar, de ruitenwissers zitten er net twee maanden op dus dat mag het probleem ook niet zijn.
 
Op de zijruiten werkt het wel tot je moet krabben... Allemaal pokkedruppels die megavast zitten ipv iets glads wat je er zo afschraapt.
 
Gonadan;309403 zei:
Helaas, ben met pure APC aan de gang geweest en heb ook de wissers meegenomen. Ik heb wel het gevoel dat het iets minder en gelijkmatiger is, maar weg is het nog zeker niet. Toch raar, de ruitenwissers zitten er net twee maanden op dus dat mag het probleem ook niet zijn.

anders proberen te kleien?

Dat is dus ook de reden waarom ik het niet meer op mijn voorruit (en achterruit) heb.
Maar wel op mijn zijruiten, daar vind ik het nog wel geweldig op!
 
Ik had het ook op de voorruit van mijn Ibiza. Met APC en kleien is het niks geworden. Zo ook niet met de Pro.Polish van PBW met een handpad. Nog steeds last van een waas bij het gebruik van de wisser en die zijn net nieuw sinds vorige week. Misschiensl eens met de DAP proberen.
 
Door die waas ga ik het ook niet meer aanbrengen op mijn voorruit en achterruit. Ik vind het mega irritant en ook gevaarlijk.
 
Die waas is zeker irritant. Zojuist aan de slag geweest met de DAP900 op de vooruit. De gele Monello 5,5" pad en Meguiars Ultimate Compound. Een zware combinatie, maar glas is hard. Het lijkt compleet verdwenen te zijn nu. Als het weer nat is geweest zal ik het wel even laten weten.
 
Oké laat maar horen of het heeft gewerkt, dan ga ik ook met de dap aan de slag.
gisteren de ruit schoongemaakt met pro vision glass scrub maar geen resultaat.
 
Met de Pro Vision glas sctub had ik ook geen resultaat. Zo ook niet met de Pro. Polish van PBW. Vandaag dus de voorruit gepolijst met geel en UC van Meg's. Daarna afgenomen en nog eens schoongemaakt met DDJ glasreiniger. Tot nu geen streep o.i.d. gezien vanavond. Lijkt opgelost te zijn.
 
Iemand al alcohol geprobeerd? Lijkt mij ook wel oplossend te werken. Kan het zelf niet testen want mijn ruitennzijn onbehandeld.