• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rain-X vs. Rain Clear Repellant Gel, een vergelijkende duurtest

Leuke test. Ik ben ook aan het twijfelen tussen de 2 in de vergelijking.
Nu is het alleen dat alle filmpjes hetzelfde zijn dus allemaal zijn het de *eerste wasje*.
Kun je er eens na kijken BrunoV ? :D
 
Speciaal voor Kevin2296 (maar ook voor alle andere lezers van dit draadje) zijn de filmpjes weer terug! Geen idee hoe het kwam dat ze allemaal ineens hetzelfde toonden, maar gelukkig is het wel gelukt om het te herstellen. :weetniet
 
Top! Mooie review.
Persoonlijk heb ik gekozen voor de Pro Vision omdat ik toch slechte ervaring hoor bij de Rain-X qua waas die je op de ruit krijgt.
Is dit bij jou ook het geval? En hoelang heeft het spul uiteindelijk op de ruit gezeten totdat je weer nieuwe erop moest 'smeren'? :-D
 
Waas bij Rain-X heb je bij slecht aanbrengen/uitbuffen, wel is het zo dat het effect na een paar keer ramen krabben snel verdwenen is (blijkbaar verwijder je dan niet alleen het ijs, maar ook de Rain-X). Overigens lijkt het ramen krabben wel makkelijker te gaan als er Rain-X op de ramen zit: het ijs lijkt minder vast te zitten. Onder goede omstandigheden en geen nachtvorst is mijn ervaring dat een standtijd van 3-4 maanden goed haalbaar is met Rain-X, en onder slechte weersomstandigheden is het zicht beter dan met ruitenwissers. Als ik bijvoorbeeld op een 80 km weg, in de regen een vrachtwagen tegen kom, zie ik een hele waterspray naast de vrachtauto meekomen. Op het moment dat die spray de voorruit raakt, heb je een fractie van een seconde geen zicht, maar met Rain-X heb je na ongeveer 0,1 seconde (schatting) weer helder zicht, zonder Rain-X en met gebruik ruitenwissers duurt dat zeker een halve seconde.
 
Ik heb nooit last gehad van een waas met Rain-X. Wel is het zo dat het uitbuffen nogal stroef gaat maar je kan dat oplossen door enkele druppels waters over de ruit te verstuiven tijdens het uitbuffen. Standtijd was inderdaad ongeveer 4 maanden. Intussen heb ik Gyeon View op mijn voorruiten en hoewel dit nog wat meer zorg vereist bij het aanbrengen vind ik dit een echt topproduct. Waterafstotend effect is vele malen sterker dan bij Rain-X en de standtijd is intussen 5 maanden en nog geen enkele achteruitgang merkbaar!