• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

test Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel

ruud1988

Detailing addict
17 mrt 2012
67
55
35
Tilburg
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week het product rain clear van pro vision gekocht om het eens aan de tand te voelen.
Dit omdat ik wel eens benieuwd was naar dit product en daarom beschrijf ik een kleine test met zelf gemaakte foto,s.

Stap 1: het schoonmaken van mijn autoruiten.
Voor het aanbrengen van dit product is volgens de fabrikant een schone oppervlakte de beste toepassing dus dit heb ik uitgevoerd.
Naar mijn ramen te hebben gecleand met meguiars nxt glass cleaner was mijn ruit klaar voor de behandeling met de rain clear gel.

Stap 2: Het opbrengen van het product.
Ik heb een schone pad gepakt en enkele druppels van het product op de pad gedaan.
eenmaal in contact met mijn ruit viel het me op dat het zich heel fijn laat uitsmeren,en direct een soort van wax laagje aanbrengt.
Ik heb met roterende bewegingen mijn gehele vooruit voorzien van de gel,en dit een minuut of 3 laten inwerken.
Naar de 3min heb ik een schone microvezeldoek gepakt om het product uit te poetsen.Hierbij viel me op dat me ruit direct mooi en glas helder werdt en ik eigenlijk geen moeite hoefde te doen om het product geheel uit te poetsen.

Stap 3: eigenlijk enkele uren na het opbrengen van het product had ik mijn auto nodig,en jawel regen mooie test dus.
test1ah.jpg

tijdens mijn eerste rit enkele uren naar opbrengen van dit product.

Wat me opviel was dat bij een snelheid van 50kmp de regen in hele kleine druppeltjes worden weergeven op het raam en je toch een beter zicht hebt en minder de ruitenwissers het werk hoeft laten doen.

Bij een snelheid van 80 kmp werden deze druppels werkelijk van mijn raam weggeblazen en hoefde ik enkele keren mijn ruitenwissers in te schakelen,terwijl ik dit anders continu moest doen.

De tweede test was eigenlijk vandaag alsof ik met mijn neus in de boter viel de sneeuw.
Hier was het nog duidelijker te zien dat de rain clear goed aan het werk was want de sneeuw veranderde eigenlijk zeer snel ik praat over seconden in directe kleine druppeltjes.
test2fj.jpg


test3tf.jpg


Mijn conclusie over dit product is toch wel positief en zeker een leuk item om aan je poets krat toe te voegen.
ondanks dat dit mijn eerste test is,hoop ik jullie er toch een beetje een indruk mee te hebben kunnen geven wat dit product in actie doet.
Ik zal in de toekomst proberen om meer testen te gaan schrijven over bepaalde producten.

mvg ruud:)^
 
Thegame1512;307323 zei:
Leuke test! Piepen/ klapperen je ruitenwissers bij gebruik?

nee ik heb geen piepende of krakende ruienwissers.Het is zelfs zo dat je met 1 wis beweging een veel schonere ruit hebt door deze gel.Was ook een bijzonder punt want me opviel.:)^
 
Ik weet niet wat ik er van moet denken...

Als het er net opzit werkt het fantastisch, maar na een week of 2-3 is het zichtbaar slechter en de sheeting een stuk minder.
Zeker als je een keer gedwongen de ruitenwissers moet gebruiken is het spul "beschadigd" en de werking een stuk slechter.

Wat wel opvalt is dat het voor mij nu een 1/2 jaar geleden dat ik het er laatst op heb gesmeerd en je nog steeds merkt dat het licht aanwezig is.
Je hebt nog wel een lichte sheeting op de voorruit maar niet genoeg meer om het zonder wissen af te kunnen (al een hele tijd niet meer)
 
Krijg je er ook een waas door als je de ruitenwissers toch gebruikt?
Ik heb altijd geleerd nooit zo'n producten op de voorruit te smeren, omdat dan de werking van je ruitenwissers teniet gedaan wordt (geen wrijving meer op de ruit omdat het oppervlak te glad is).
En ik moet de ruitenwissers jammer genoeg vaak gebruiken om de ruit schoon te maken door al het opspattende water van de andere weggebruikers...

Heb je het ook aangebracht op de zijruiten?
Ik heb de intentie om een dergelijk product te kopen voor de zij- en achterruit en eventueel de spiegels.
 
Leuke test. Ik gebruik het al een tijd, vind het nog steeds mooi spul.

Tip/Opmerking: je zegt eerst NXT Glass Cleaner te hebben gebruikt voordat je de Rain Clear er op doet. Is niet helemaal handit omdat de NXT ook een waterafstotend effect heeft, weliswaar vel minder duurzaam dan de Pro Vision, maar het heeft het wel. Beter is om voordat je de Pro Vision Gel aanbrengt om de ruit te reinigen met de Glass Scrub van Pro Vision en daarna te ontvetten. Dan de Gel aanbrengen. Dan kan deze beter hechten aan het glas ;)
 
Hoe lang werkt bij jou de gel stimpy?

Ik heb geen waas trouwens :)

De eerste keer bracht ik het aan met een gele foampad van meg's... Nooit doen ghehe
 
Absoluut +1 voor Stimpy, hoe schoner hoe beter.

Ik klei sowieso vooraf, soms een lichte polijst sessie, glass scrub ff snel na de wasbeurt gaat ook goed.
Daarna altijd ff goed ontvetten, 2x met IPA of Eraser.

Dan breng ik de 1e laag aan, deze laat ik 10 min. staan, en poets ik NIET uit.
Na de 10 min. breng ik de 2e laag aan, welke na wederom 10 min afgenomen word.
Afnemen met een willekeurige doek (MF of wafel gaat beiden prima), icm 2-3 pufjes water gaat dat perfect, je ziet bij het uitwrijven ook mooi de waas van het water wegtrekken, net als met glass cleaner of detailspray.

Bij deze methode heb ik nog nooit een vettige waas overgehouden, en qua duurzaamheid is beter dan met een enkel laagje.

Het is iets meer werk dan simpelweg 1 laagje zetten, maar het is net als met wax op je lak, hoe beter je voorbereiding, hoe meer plezier je van het resultaat hebt.
 
Dank jullie voor de reactie,s altijd leerzaam wat anderen voor ervaringen hebben.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo snel schone ramen heb gehad als het regent als nu met de gel.
En ik was ook zeker bang voor een waas maar deze is eigenlijk niet te ontdekken op mijn raam:cool:
 
Ik heb dit product ook bij mijn vorige auto gebruikt.
Helaas ben ik er wel achtergekomen dat de voorruit niet de meest fijne plek is.

Ik heb namelijk de eerste keer nergens last van gehad mbt ruitenwissers die piepen of slippen.
Maar de 2de keer was het echt drama terwijl ik het toch op dezelfde manier had gebruikt.
De garage adviseerde mij ook om dit product alleen op de zijramen te gebruiken.

Het effect is wel echt super goed de druppels rollen van je ruit af!
 
Leuk deze testjes!

Moet zeggen dat ik vooralsnog alleen Rain-X gebruikt heb.
Erg tevreden over, aangezien na lange tijd ik nu nog steeds merk dat bij regen en rijwind, mijn ruitenwissers vaak niet eens aan hoef te doen.
(geen gepiep of iets daarnaast overigens)

Heb het ook op mijn nieuwe douchecabine/ruiten aangebracht maar daar haalt het niet veel uit doordat wind juist een grote factor is.
Maar gewoon leuk om eens te proberen.
 
Ik gebruik het ook voor de douchewand, echter vind ik daar de standtijd niet zo bijzonder (wellicht door de shampoo's e.d.).
Wel is het zo, dat de aanhechting van kalk, makkerlijker te verwijderen is, dan wanneer je het niet gebruikt.
 
Klopt, het is volgens mij aardig weg alweer, ook op plaatsen waar niet echt zeep ed komt.

Zou ook kunnen zijn omdat het een ander soort gelaagd glas is, ik ben verder geen glasexpert en schoonmaken moet je geregeld toch, want huidvetten e.d. zijn best hardnekkig en beter aan te pakken met een citroen-achtige milde spray: gewoon voor de badkamer :grinning: