• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ramen polijsten

StudioCitroen

Detailing rookie
7 jan 2013
17
0
Graag zou ik een stukje advies willen hebben, ik ga mijn auto even grondig aanpakken, en wil hem na het wassen en kleinen, polijsten. Nu is mijn vraag pag ik de ramen dan ook gewoon mee? Ik ga met de hand polijsten met SSR2 en SSR1.

Zo ja? wat smeer ik daarna op het raam? Normaliter gebruik ik Rain X, en nu zijn de ramen weer toe aan een nieuwe laag, kan ik dat gewoon na het polijsten er overheen smeren? :-b

Doe geen moeite. Met de hand polijsten met reguliere polijstmiddelen gaat geen resultaat geven. Glas is veel te hard en polijstmiddelen voor lak doet daar niets op. Gebruik de zoekfunctie even, er is al veel gesproken over het ruiten van polijsten en de nadelen daarvan.

Als je ramen hinderlijk bekrast zijn zou je ze professioneel kunnen laten polijsten bij autoglas bedrijf, dit wordt gedaan met een polijstrobot genaamd 'Lucy' meen ik.
Als dit niet noodzakelijk is kun je de ramen gewoon goed ontvetten en een vers laagje RainX aanbrengen. Ik zie geen reden om de oude laag helemaal te verwijderen, maar wellicht denkt iemand anders daar anders over op dit forum.

Aha bedankt! nee mijn ramen zijn nog lekker zonder krassen, dus wat dat betreft hoef ik ze dus gewoon niet mee te polijsten. Vroeg me af of jullie dat wel gewoon deden. Maar als het allemaal weg gegooid geld is doe ik het niet.

Ik doe mijn ruiten altijd even met Autoglym Carr Glass Polish

https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Car_Glass_Polish_325ml_10583_100125

Prima spul :-)

Wat wil je bereiken met het polijsten van de ramen? Wil je het oppervlak grondig schoonmaken, of wil je krassen verwijderen? Als je alleen het oppervlak schoon wilt maken adviseer ik wassen, kleien, Autoglym Carr Glass Polish met een DAP en daarna bijvoorbeeld Nanolex Ultra Glass of RainX. Wil je krassen uit het glas polijsten, dan raad ik je af daar aan te beginnen. Het gaat je niet lukken om een mooi egaal laagje glas te verwijderen. Het resultaat zal zijn dat een begin gemaakt hebt om een lens van je voorruit te maken en dat is best irritant. Mocht je het toch willen proberen, zoek dan eens op DiamondIte.

Je kan je ramen gewoon kleien. Daarna even met Autoglym erover en klaar. Ziet het er prima uit hoor :-)

Heb je geen Autoglym (glaspolish) dan kan je je ramen ook met een sealant (= synthetische wax) insmeren en opblinken....geeft ook een mooie beading :ja

Ik doe dat zelfs op mijn voorruit .

@grandscenicman: Klopt, dat doe ik dus ook. Gewoon Autoglym (glaspolish)
Link: https://www.Carclean.com/produ...olish_325ml_10583_100125
En je ramen zien er werkelijk super uit.

Moet je niet aan beginnen. Vorige week heeft een bedrijf mijn krassen "verwijderd". Moet 400 euro betalen en het is er niet uit. Hij had ze zo goed mogelijk verwijderd, maar daar heb je niets aan. Kan nu alsnog de ramen vervangen. Is een bedrijf uit het oosten van het land dat veel adverteerd. Echt niet aan beginnen