• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare plek in de lak

Mr.F

Detailing addict
27 dec 2011
33
65
27
Op het zijscherm heb ik een raar wit plekje zitten, lijkt wel iets ingevreten o.i.d.


11cf4wg.jpg


Zou dit er nog uit te krijgen zijn?

Het gaat trouwens om een Opel Astra uit 1993
 
Kan vogelshit zijn en dan zal je dit er mogelijk niet helemaal uitkrijgen .

Zet er eens een vergrootglas op , zo zie je al of het op of in de lak is....

Rij eens langs een forumlid in jouw buurt ......... en vraag gewoon wat hij/zij ervan vindt .

Verbeteren zal het zeker wel , na polijsten- glaze en wax .
 
Bedankt voor je reactie! Heb zelf onlangs wel een DAP500 aangeschaft met ik meen een oranje, witte en groene pad.

Was zo'n starterskit met 2 monello flesjes erbij, met mezzo en finale. Ga het van het weekend zelf nog eens opnieuw proberen dan.
Welke stappen raad je aan? ( welke pad eerst etc )
 
wassen , kleien , testspot..........al zou ik meteen oranje + mezzo nemen en afbouwen naar de fijnste pad + finale .

eerst ontvetten en daarna een glaze + wax en ............ een foto posten .
 
Haha dat zal ik doen, denk dat ik de hele auto maar weer eens ga doen,
De witte was de fijnste pad he? ( ja ik vergeet dat steeds :) )
 
In 2011 was er nog een nummering van de pads :: 0 was superzacht en 6 was grof , tegenwoordig zijn er weer andere codes/kleuren....:weetniet

Met groen moest je oppassen : kon zowel een erg fijne of een redelijk groffe zijn.......je zet dus best na aankoop een nr op de zijkant van je pads met een alcoolstift met jouw "code" . ( bij mij is dit dus 0-1-2-3-4-5-6 en een wolletje herken je met de ogen dicht )

Hoe harder de pad aanvoelt hoe groffer ze (meestal) is , een erg zachte pad kan je heel makkelijk induwen. ( kijk het ff na op n° - code van je artikels in de webshop )
 
@gsm: de hardheid van de pad is toch niet helemaal alles zeggend. Soms kan door verschil in structuur een pad wel zacht aanvoelen, maar toch een behoorlijke cutting hebben. Zelfde kleur van een ander merk kan totaal anders uitpakken, en wat zacht lijkt, kan wel eens agressiever zijn dan je denkt. Helaas hebben de verschillende fabrikanten van pad's nog geen manier, om van iedere pad ongeacht het merk direct te cutting aan te geven, bij voorkeur op de pad zelf, zodat er geen vergissing mogelijk is.
 
Ik kan er helemaal naast zitten, want met een foto is het altijd lastig, maar het lijkt erop dat je lak totaal weg is daar.

Mocht je bij ons in de buurt zijn, dan ben je van harte welkom om langs te komen en dan kijken we er even naar. :ja
 
Niet te hopen, ga zaterdagochtend langs een schadeherstelbedrijf ivm roestvorming bij de tankklep. En ja ik vindt het de auto zeker nog waard, verder verkeert hij echt in uitzonderlijke staat ! :)
Zal gelijk maar vragen wat het e.v.t. kost om het mee te pakken.
 
Het heeft er alle schijn van dat het ingevreten vogelpoep is. Betekent dat je lak lokaal verdwenen is. Helaas niets aan te doen mocht dit het geval zijn.