• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare plek na wetsanden

Ketoembar

Detailing addict
30 jul 2010
94
65
Er zijn 2 diepe krassen die iemand bijgewerkt heeft, en na uitharding van de lak gewetsand.

Er blijft 1 doffe plek zichtbaar. Nu heb ik voorzichtig geprobeerd om het weg te polijsten.

Ik heb het met de dap 500 geprobeerd. Wit + mezzo.

Ik durf niet zwaarder omdat ik twijfel of het nu een "vreemde" plek is, of dat de lak weg is.

Ik heb wat foto's maar het valt niet mee om dat goed te fotograferen. In het echt is het echt een hele doffe plek, maar op de foto valt het niet zo op.

Hebben jullie een idee? Kan ik met de rotery verder of is het "afblijven" geblazen.

Verder had de auto een waanzinnige flakepop, waardoor het fotograferen voor mij niet makkelijker werd. Ik ben nou eenmaal niet zo handig met die uitgebreide camera's.

Hier de foto's.

DSCF1475Medium.jpg


DSCF1471Medium.jpg
 
Ziet er naar uit dat je op die plek door de blanke lak bent gewetsand/gepolijst. Dit valt niet meer te herstellen zonder een spotrepair.
 
Lijkt inderdaad verdacht veel op een plek waar geen blanke lak meer opzit. Helaas, niets anders meer aan te doen dan overspuiten. Of niks meer aan doen en gewoon laten zitten.
 
Kun je ook een verschil van structuur voelen? Dat de doffe plek iets ruwer voelt?

Ziet er idd naar uit dat ie of bijna, of helemaal er doorheen is...

Heb van Dibbuz ooit eens een plaatje voorbij zien komen van een vergelijkbaar vlekje achter op een Seat zo uit mn hoofd (Leon?), die zat er ook zo goed als doorheen meende ik.

Ik zou er niet te veel meer aan doen, denk niet dat het beter word.
 
Ik vermoede al zoiets. Het voelt wel superglad aan, maar ik denk dat ze met wetsanden iets te enthousiast geweest zijn. Ik wist het alleen niet zeker.
Ik heb ook nog nooit zoiets gezien. Dus dacht ik het voorzichtig te proberen met de dap, maar dat deed helemaal niks.
Omdat ik al een beetje argwanend was, durfde ik niet verder te gaan op die plek.

Zou een spotrepair bedrijf dat kunnen spuiten?
 
Inderdaad, niets meer aan te doen. Leermoment!

Spotrepair zou best eens kunnen, gewoon informere. Kost niets.
 
informeer even bij colorworks, die kunnen dat heel netjes voor je regelen http://nl.colorworks.de/
 
Misschien een rare redenering van mij kant uit.
Maar stel dat je door de lak bent gegaan.
Dan kan het toch een kwaad om er nog eens goed met de rotery er over te gaan?
Voor het geval je er dus niet door zat.