• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare plekken op leer (foto's)

TheDGM

Detailing addict
12 jul 2012
47
55
29
Sinds een maandje heb ik een Golf 5 GTI met lederen interieur. Dat op het leer een rare plek zat had ik in het begin al gezien alleen ergerde ik me er toen nog niet aan. Helaas begin in me er nu wel aan te ergeren en wil ik weten met welk middel ik dit er makkelijk er uit kan halen. Ik heb laatst lederverzorging van het merk Sonax gebruikt maar dit hielp niet. Nu heb ik op het forum iets gelezen over Gliptone. Is dit een goed product om deze vage plekken weg te krijgen

Foto's:

DSC01659_zps05f9502c.jpg


DSC01660_zpsdaebc926.jpg


DSC01662_zps0bdf0f7d.jpg


DSC01664_zps6c7e24cb.jpg


DSC01665_zps4faaa2c5.jpg
 
Een melamine sponsje lijkt mij wel erg schurend voor op leer :weetniet .
Ik zou het eerst proberen met de Gliptone cleaner met een borsteltje, of APC en een borsteltje (daarna wel voeden natuurlijk met bijv. de Gliptone Conditoner).
 
Melamine sponsje zou kunnen, gebruik m met beleid, niet duwen en boenen.
Gebruik het zelf alleen "if all else fails", dus zou eerst de iets mildere suggesties proberen.
Na gebruik zeker wel weer even voeden, sponsje heeft een heel licht schurende werking, houd daar rekening mee.

Gliptone Conditioner is voor het voeden perfect, 2 laagjes met een dagje ertussen zodat het goed in kan trekken werkt hier altijd heel goed.
Cleaner van Gliptone is ook wel ok, vind hem voor sterke vervuiling wel wat mild.

Apc om te reinigen kan ook, niet meteen 1:4 pakken, 1:10 doet vaak ook al veel, soms is nog milder al voldoende.
1:4 is vrij sterk voor leer, word er vrij "droog" van, dus ook hier, eerst mild proberen, en nadien altijd behandelen met een conditioner.
 
Geen Melamine sponsje op leer gebruiken, als je je pigment wilt behouden.
En zoals Quattro en Eelco al aangeven reinigen en voeden.
 
herold zei:
Geen Melamine sponsje op leer gebruiken, als je je pigment wilt behouden.
En zoals Quattro en Eelco al aangeven reinigen en voeden.

Sponsje kan prima over het algemeen, MITS met beleid en gezond verstand.
Soms red je het met een normale cleaner gewoon niet, en heb je ff wat meer nodig.
 
Zou hoe dan ook in elk geval eerst proberen om echt goed te reinigen en te voeden, mocht niet lukken dan kan je altijd 'opschalen'
Wellicht het stukje bij de lendesteun tegen de rugleuning afplakken ( om er om heen geen eventuele schade aan te richten ) en dan voorzichtig met sponsje proberen.
 
Oke ik weet denk ik genoeg. Ik ga eerst even proberen wat Quattro en Eelco zeggen. Als het dan niet lukt zal ik een melamine sponsje gebruiken. Ik laat wel weten als dit is gelukt.
 
ik heb vandaag ook even geprobeert hoe ver je kan gaan met een melamine sponsje op leer,
De zitting word binnenkort vervangen dus het was niet zo'n probleem.

Doe echt voorzichtig want tussen: he er komt niet zoveel vanaf
en
oh nu is er teveel af

zit een hele kleine grens