• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare vlekjes op Peugeot structuur lak

Tommy666

Detailing trainee
8 mei 2012
6
47
Ik heb rare vlekjes op mijn lak (niet veel gelukkig, maar een paar). Maar ik heb geen idee wat het is en hoe ik het weg kan krijgen.
Ik heb een Peugeot 208 met de welbekende matte structuurlak.
Hoop dat iemand hier een oplossing voor me heeft hiervoor.
Ben geen expert op poetsgebied helaas:).
 

Bijlagen

  • 20191011_181942.jpg
    20191011_181942.jpg
    324,1 KB · Weergaven: 331
lijkt me ook vogelpoep, al geprobeerd te wassen?
Ga matte lak vooral NIET proberen te polijsten...Professional polish laat matte lak ook glimmen trouwens, dus ook deze niet gebruiken.
 
Al geprobeerd te wassen maar heeft niet geholpen, maar de structuur lak helpt hier natuurlijk ook niet echt in.
Nog tips qua welke producten ik hiervoor kan gebruiken ook qua borstel e.d. om goed in de structuur van de lak te kunnen komen.
 
Doet wassen helemaal niks?

Ik heb (gelukkig) nog nooit matte lakken behandeld, maar ik zou zelf beginnen met wassen zoals we wel kennen. Mocht dit niet baten, dan eventueel een doekje door de sop-emmer halen en deze op de plekken leggen om zo langer te kunnen werken/weken.

Je kan natuurlijk altijd koekeloeren in de ''Matte Lak'' sectie van de webshop.

Mijn ervaring met matte lak is dus minimaal. Ik weet ook niet zeker of je hier zonder problemen insect-remover op kan gebruiken.

Ik hoop dat de vlekken niet zijn ingebrand/ingevreten.
 
Goed heet water, shampoo en als dat niet werkt dan blijven er alleen maar risicovolle oplossingen over.

Professional Polish is niet schurend van zichzelf maar kan wel tijdelijk vlekken en als je te hard boent kan de frictie natuurlijk wel glansverschil geven. Probeer het altijd eerst op een zeer onopvallende plaats en als je een plekje doet, wacht dan een week om te kijken of het goed gaat.