• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Standaard steenslag, rare vlekjes, licht bewerkte lak.

ChiLLoZ

Detailing rookie
30 aug 2009
1
0
Na veel goede dingen te hebben gelezen over je auto 'echt' wassen ben ik een paar weken terug enthousiast geworden.
Ik heb sinds mei een Golf 3 uit 1992. De conditionele staat van de auto was okay, de lak was (in principe) ook okay en ik heb gewacht totdat ik een grote beurt heb gehad met deze auto voordat ik overwoog of het aanschaffen van 'dure' spullen het waard was.
Dat moment is nu gekomen en gisteren heb ik de auto voor het eerst 'behandeld'. Absoluut niet zo goed als ik hier wel heb gelezen in de verhalen maar daar kom ik nog op terug.

Het plan dat ik gevolgd heb:

1: Wassen / 2 emmers / wash mitt / Gold Class Wash Meg's / Drogen
2: Kleien / Smooth Surface Clay Kit Meg's
3: Step 1 Paint Cleanen / Meg's
4: Step 2 Polish / Meg's
5: Step 3 Wax / Meg's

Dat was dat 3 stappen plan zoals ze het zelf omschrijven. Ik heb ook nog White Glaze van Poorboys en Natty's Paste staan maar deze op mijn auto nog niet gebruikt.

De wagen is nu heel erg glad geworden en ziet er zeer goed uit maar ik heb op de motorkap 2 kleine krasjes en flink wat pukkeltjes (wittig) wat denk ik steenslag is. Mijn auto is bordeaux rood achtig. Achter heb ik wat vlekken en deze lijken behandeld te zijn met lak (prutswerk!!!).

Op de deur aan de passagierskant heb ik wat vlekken zitten die lijken of harsvlekken.

Nu is mijn vraag, hoe zijn deze precies weg te krijgen?

Ik heb nu namelijk heel basis alles gedaan om het langzaam onder de knie te krijgen maar ik heb foto reportages en verhalen gezien hier en op het forum van Meguiars waar mensen dit helemaal optimaal kregen.

Wat heb ik hier exact voor nodig? Ik raak door de vele afkortingen namelijk door de bomen het bos soms kwijt waardoor ik niet precies weet welke pad's goed zijn om bijvoorbeeld (handmatig vooralsnog) te polijsten. Maar gaat dit wel helpen voor mijn problemen?

Ik zal hieronder wat foto's posten.

Ik hoop dat iemand mij als beginnende detailer verder kan helpen! :)

Help is much appreciated!

De motorkap van mij, goed te zien de witte vlekjes / puntjes (steenslag (denk ik?))

296kxn9.jpg


De rare vlekken op de zijkant van de deur

2ptqotg.jpg
 
in het algemeen is de regel: wat weg is, is weg, en is niet meer terug te krijgen

steenslag plekken krijg je dus niet weg door te polijsten, aangezien hier geen matteriaal meer is om weg te halen (blanke lak OF kleurlak)

deze zal je dus op moeten vullen..
makkelijkste manier is om dat te doen met:

langka complete paint chip kit hier te bestellen (klik)
lakstiftje op de kleur van je wagen
een hele hoop geduld!

daarme kan je de steenslag plekjes goed mee helpen, helemaal weg is het nooit, aangezien je altijd iets kleurverschil zal krijgen (licht aan de staat van de lak / lakstift)
voor een auto uit dergelijk bouwjaar zou ik een lakstiftje op kleur laten maken, aangezien de lak zijn oorspronkelijke kleur niet meer heeft (word altijd wat doffer door de jaren heen)

om oppervlakte krasjes weg te werken, en niet zulke diepen krasjes, zou je scratchX kunnen gebruiken, of de overstap kunnen maken naar een dual action machine,