• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare waas/vegen na het wassen..

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
46
Vandaag de auto lekker gewassen, hij was niet zo heel erg vuil want vorige weekend had ik heb behandeld met de DAP.
Maar had last van een rare waas/vegen na het wassen en drogen, het leken net hologrammen alleen je kon met je vinger eroverheen en dan zag je dus de streep van je vinger waar het weg was :weetniet

Kort wat ik dus heb gedaan, om te kijken of ik iets fout heb gedaan ???

Vorige week dus een DAP rondje gedaan, waaronder wassen met Dodo juice born to be mild,DAP finalle op wit en lime prime lite op zwart en daarna twee laagjes met de hand dodo juice purple haze PRO.
Resultaat was weer super !! dag daarna meeting geweest en Riccardo (DB9) kan het zeggen, die heeft hem gezien.

Nu dus gewassen, met dodo juice born te be mild slechts 10ml in een emmer van 10liter.
Ook het water was hand warm nog niet eens louw te noemen.
Want natuurlijk was de mazda niet echt vuil, maar ik hou van schoon :-b

Alleen bij het drogen met de delirium zag ik in de zon als ik langs de auto liep vegen :auw, en als je met je vinger eroverheen ging dan onderbrak je de veeg zeg maar, dus geen hologrammen terwijl ze wel sterk daar op leken.

Heb detailer spray van smart wax gepakt en hiermee ging het al weg, maar ik werk liever met Reload dus de gehele auto nagelopen met reload en de vegen zijn gelukkig weg !! :jippie
Maar om nou na iedere was beurt die waas of vegen te moeten verwijderen is ook gekken werk, waar zou het aan kunnen liggen ??

EDIT

Je zet me aan het denken, ik was de doeken eens in de 2 weken, want de auto is nooit zo vies om na elke was beurt het te doen word elek week gewassen.

Heb vorige week QD+ gebruikt bij het drogen |-)zzz , dat zit natuurlijk nog in de doek :-p stom stom dat zal het natuurlijk kunnen zijn

Ik heb zelf ook last van wolken/vegen op de auto na het gebruik van QD+, ik gebruik het daarom ook bijna nooit meer op mijn zwarte lak.

bs zei:
Ik heb zelf ook last van wolken/vegen op de auto na het gebruik van QD+, ik gebruik het daarom ook bijna nooit meer op mijn zwarte lak.

Heb ik ook gehad!

Maar is volgens mij een kwestie van goed afdoen!

Leroy

QD+ is idd met een gebruiksaanwijzing, of je hebt er iets mee, of je kunt er helemaal niets mee.

Heb zelf het idee, dat je heel snel te veel product gebruikt, waarbij je het als het ware maar heen en weer blijft smeren, en dus eigenlijk niet lekker afneemt.
Meestal gebruik ik een paar pufjes op een vochtige MF pad, dan doe je met de eerste 3-4 pufjes bijvoorbeeld een hele motorkap, en doe je daarna (als je pad wat meer "geladen" is) gewoon 1-2 pufjes per paneel.
Afnemen met een doek met niet al te lange vezels vind ik het makkelijkst gaan.

Reload na iedere wasbeurt zou niet meteen mijn keus zijn, zeker niet als je net 2 lagen wax hebt gezet een weekje terug, zou dan eerder gewoon Spray & Wipe gebruiken, en pas als je waxlaag na een 1,5 - 2 maanden wat minder word eens met een booster ala QD+ aan de slag gaan of even snel een laagje spraysealant sealant zetten zodat je weer een maandje (of meer) verder kunt zonder te hoeven waxen.

Als je fijn vind werken moet je het natuurlijk gewoon gebruiken, daar zal ik niets van zeggen (zo is bovenstaand ook niet bedoeld), maar lijkt me een beetje zonde, is toch een redelijk kostbaar product.

Eelco,

Bedankt voor je uitleg, ik ga het weer proberen met QD+. Altijd jammer als iets niet gebruikt wordt omdat het een products is met een gebruiksaanwijzing. Ik krijg alleen maar wolken op mijn zwarte lak en ik heb zelfs hard staan te werken om dit te verwijderen, maar zonder resultaat.

Het is idd een kostbaar product Reload maar het werkt zo makkelijk en laat een prachtige glans,kleur lak achter.
Daarom gebruik ik veel en snel reload, kost wat maar je hebt ook wat.

En ik gebruik het niet na elke wasbeurt hoor ;) zo gek is dat ook nog niet.

Bij QD+ heb ik een beetje mijn twijfels, zeg maar gewoon als product vind ik het lastig verwerken.
Als je hem gebruikt bij het drogen van je auto werkt het wel weer super en laat ook een prachtige glans, lak achter.

Maar ik pak dus vrij snel liever reload (denk niet dat carclean daarmee zit :lol ) verwerkt super lekker en het effect is gewoon 8d