• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer meer dan wassen

Nick93

Detailing rookie
20 aug 2017
3
2
30
Hallo allemaal,

Ook bij mij het detailing virus geconstateerd.
Gisteren de eerste bestelling gedaan bij Carclean om verder te gaan dan alleen wassen.

Nu ben ik het volgende van plan ;

Wassen ;

Twee emmer systeem met grit guard
Dodo juice born to be mild
Microfiber washmitt
Twee watermagnets van meguars

Kleien ;

Monello klei 150g + 100g extra
Poorboys Spray&Wipe 1:1 verdund

Ontvetten ;

Doe ik met gyeon prep

Nu wil ik Poorboys Blackhole aanbrengen moet ik hierna ook ontvetten met gyeon prep voordat ik ga waxen ?

Wax ;

Als wax wil ik de Collinite 845 gaan gebruiken
Nu las ik dat als je Poorboys blackhole gebruikt deze word weg gehaald door de Collinite?

Graag hoor ik het als iemand nog tips heeft voor de eerste keer :)
 
Na de glaze, de Poorboy's World Black Hole, hoef je niet te ontvetten. Dit product voedt de lak en maakt deze dieper en zorgt voor net wat meer glans.
De Collinite kan hier prima overheen. Geen idee of de solvents van de Collinite de BH aantast, hiervoor is géén aantoonbaar bewijs. Het zal misschien iets aantasten, maar niet schrikbarend veel.

Kortom, gewoon lekker smeren die handel.
 
+1 voor @nicknameless.

Gezien jouw stappenplan (Wassen - Kleien - Glaze - Wax) zou je niet hoeven te ontvetten. De Black Hole is een glaze met paint cleaner. Hiermee reinig je de lak dus al én wordt hij gevoed d.m.v. oliën. Als je zou ontvetten ná deze stap, tast je de boel al flink aan voordat je gaat waxen. Da's zonde! :p

Na de glaze lekker de 845 aanbrengen. :D
 
Ik ga ook de eerste keer waxen. Is de 845 moeilijk aan te brengen voor een beginner? Heb jij het intussen gedaan?
 
Dun aanbrengen, kan ook machinaal, en dan afnemen. Probeer zo dun mogelijk aan te brengen. Alle wat je te dik aanbrengt veeg je er alleen maar weer af. Zonde vd wax.
2 kleine druppeltjes per paneel is echt voldoende.
Succes