• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare witte vegen/vlekken EXP

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

VGister en vandaag flink bezig geweest met mijnspullen om de auto eens goed in de wax te zetten
Ik ben begonnen met Black Hole.
Deze heb ik vervolgens "opgesloten" met EX-P van Poorboys.
Ik had begrepen dat deze 24 uur moest drogen alvorens ik er wax op kon zetten.
Zo gezegd zo gedaan, EX-P laten drogen en vandaag de auto met water en een heeeeel klein beetje shampoo afgedaan.

Wat er toen gebeurde was erg vreemd, er kwamen allemaal rare witte vegen op de auto, niet overal maar bepaalde plekken.
Deze kreeg ik vervolgens wel weggepoetst maar wat heb ik verkeerd gedaan.
Ik heb geen mogelijkheid de auto binnen neer te zetten dus moest er toch het vuil wat er eventueel opzat uit voorzorg eraf halen.
Heb ook totaal geen kracht of iets met de Monello Sponge gezet.

Bijgevoegd is een foto

http://i39.tinypic.com/2ajyhht.jpg

Groeten danny

Ik denk dat je het verkeerd heb gedAan.
Het is de bedoeling dat je ex-p aanbrengt en na (ik dacht 1 uur) uitwrijf. Vervolgens moet je hem 24 uur met rust laten in de zin vAn: niet aftoppen met een wax.

Ik heb hem een uurtje met rust gelaten voor ik hem uitwreef, ik moet erbij zeggen op de meeste plekken.
Soms heb hem er wat eerder afgehaald.
Op de verpakking staat niet dat het perse een uur moet zijn.
Maar ik hoor graag tips waar het mis zou hebben kunnen gaan.

In elk geval heb ik de EX-P aangebracht, deze op de meeste plekken een uur laten zitten, sommige plekken een half uur.
Vervolgens auto weggezet en 24 uur later (meer zelfs) de Natty Wax aangebracht maar voordat ik de Nattys Blue aanbracht even snel gewassen voor eventueel vuil eraf te halen.

Hallo Danny,
Kan het niet heel goed zien, maar het lijkt erop dat het nog residu is. Dit heb ik ook wel eens gehad toen ik bang was te weinig wax/sealant te gebruiken.
Als je ongeveer hetzelfde hebt gedaan kan het niet veel kwaad, hebt alleen wat teveel verbruikt volgens mij.

thx voor je antwoord het zou zomaar kunnen dat ik teveel heb gebruikt.
Was me eerste keer dat ik dit gebruikte
Het lijkt zoals ik het kon beoordelen rest spul te zijn maar vond het zo vreemd dat ik daar voor het wassen niks van zag
Ik was bang dat de laag ofzo los an het laten was of iets dergelijks
Thanks voor je reactie in elk geval:)

Wat ik lees heb je het goed gedaan, misschien iets te veel gebruikt.
Wat je ziet is te veel rest residu. Dat kan met de wax ook gebeuren.