• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ravitop

Xsara Coupe

Detailing guru
19 mei 2009
867
153
Wie kent het middel Ravitop?
Ik zat in de officiele citroen documentatie te lezen en kwam daarin het voorbereiden van nieuwe auto's tegen. Citroen omschrijft de laatste stap als volgt:

8.4. Afwerken door afspoelen
Om te voorkomen dat er sporen achterblijven van de mineralen die in het spoelwater zitten, spoel dan de laatste maal af met een zelfdrogend middel RAVITOP en laat de auto vervolgens zonder zemen drogen .
Verdun het zelfdrogend middel met 1 l product op 5 l water .


Nu is natuurlijk mijn interesse gewekt. Afspoelen en mineraalloos opdrogen. Kent iemand dit middel? Ik ben al op een aantal franse sites het product tegen gekomen. De prijs is ongeveer 130 euro per 20 liter. Dat valt dus wel mee!

Vandaar de vraag: wie kent dit product of heeft ervaring met dit product?
 
Dan kun je beter een waterontharder nemen.

500 liter ontkalkt water voor 79,99 euro ;)

En.... opnieuw te gebruiken door de cartridge 24 uur in een oplossing van vaatwaszout te leggen.

:-"
 
En dan heb je nog niet eens meegerekend dat je de helft op je shampoo bespaart doordat je maar circa de halve dosis nodig hebt in je emmer. Voor foamen zal dit niet veel anders zijn? (heb ik niet dus kan ik niet bevestigen)

Maar over het middel zelf even, wat is hier anders aan dan aan bijvoorbeeld Spray&Wipe of Last Touch? Ok, die zijn wat duurder, maar waarschijnlijk ook geconcentreerder. Deze Ravitop wordt namelijk van verwacht dat je er mee afspoelt, dus dan zul je wel iets meer gebruiken dan 50ml op een auto ;)
 
:no Ik was blijkbaar iets te enthousiast:D

Had niet aan die hele ontkalker gedacht:schaam Zit al erg lang over zo'n ding te denken en dat is natuurlijk de veel betere oplossing.. Soms is de oplossing zo voor de hand liggend dat je er gewoon niet aan denkt:-"
 
En het is 500 liter per regeneratie en die regeneratie kost je 10 cent en dan kan je weer 500 liter vooruit. :ja