• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Regen, afdakje, tips?

JeffkLB

Detailing trainee
5 nov 2019
35
30
26
Goedemorgen leden,

Ik zit met een brandende vraag.

Ik ga binnenkort beginnen met 't cleanen van auto's zowel binnen- als buitenkant voor klanten.
Maar nu zit t zo. Een loods en/of schuurtje of unit huren is bijna nergens meer te vinden of gelijk een rib uit m'n lijf, zeker omdat ik de 1e paar maanden nog geen inkomen creëer.
Nu ga ik dus in de voortuin beginnen, maar als 't regent beperkt dat mijn werkzaamheden.

Hebben/heeft iemand een tip waarbij ik anders een soort afdakje creëer waardoor ik gewoon verder kan met mijn werkzaamheden.

Alles is welkom!
 
Weet niet of je op een tochthoek woont, maar anders een partytent. En dan niet de goedkoopste a €25, maar 1tje die net wat steviger is met flappen aan de zijkanten. Voordeel is dat deze altijd nog wel iets op leveren, mocht je 'm tegen die tijd niet meer nodig hebben.

Greetz and succes met de zaken :D

Emiel
 
Daar zat ik indd ook aan te denken, maar wij hebben helaas een hoge palmboom in de voortuin staan.
Niet echt ideaal helaas :D
 
Kan niets anders bedenken dan een afgesloten tent.

Alleen een "afdakje" tegen de regen is niet voldoende. Vocht, zon en wind tijdens het polijsten, waxen of andere stappen, dat zal ook een beperking zijn.

Trust me, I know. ;) Ik heb een hele tijd gedetailed in een 6 x 4 m tent die achter mijn huis op een openbare parkeerplek stond.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Quantoxx

Dat is evt ook nog wel een goeie.
Is dat te doen? Zo'n tent, want heb zelf ook een parkeerplaats achter waar bijna niemand komt
 
Ik heb helaas mijn harde schijf gesloopt en ben al mijn foto's/video's kwijt. (Worden nog hersteld) Ik kan je dus alleen het topic geven waar enkele foto's in staan.

-> Q's Mini Rukbunker <-

Deze tent (6x4m) is dan ook enorm stevig en met alleen zandzakken (zakken speelzand van de bouwmarkt) op het bodemframe, bleef hij zelfs met meerdere code oranje/rood - buien muurvast staan. :p (zelfs hevige sneeuw was prima door de extra dakverstevigingen)

Als je iets tijdelijk en makkelijk wilt, dan moet je gaan denken aan EZup-tenten, maar die zijn reteduur. (Zeker omdat je geen 3x3m partytentje-maat wilt, maar groter)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tent van de leen bakker liggen. 3x6 meter.
2x in een auto in gedaan. Prima te doen. Maar moet er geen wind staan :)

De kwaliteit van het doek is niet super. De 1e keer dat ik het doek eroverheen gooide. En vast wilde zetten scheurde hij al kapot :(
 
Owjah, dat is ook een belangrijk puntje: Het materiaal van de tent.

Je hebt ze van rijstpapier tot 5cm dik plaatstaal, maar ik had bijv. PVC-zeil. Vergelijkbaar met vrachtwagenzeil.
 
Mogelijk kun je een houten afdak maken op palen wat je deels aan de gevel bevestigd. De wind kan er vrij onderdoor. Ook kun je nu makkelijk de auto eronder parkeren.

Wanneer de auto eronder staat, zou je de zijkanten wind- en waterdicht moeten kunnen maken door passende zeilen. Metalen ogen in de zeilen en dan op de palen van die bevestigingen die je vaak op pleziervaartuigen ziet.
Zoek maar eens op:
Tourniquet Draaier Carrosserie RVS
en
Tourniquet Kous & Ring Carrosserie

Benieuwd wat je gaat doen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ander punt als je gaat voor een tent of iets wat er op lijkt: zet de poten vast met bijvoorbeeld tentharingen, zodat de poten niet kunnen schuiven bij harde wind.
Op het werk ook ieder jaar een aantal gekoppelde partytenten op moeten zetten voor de jaarlijkse BBQ's, en dan de poten vastgezet met tentharingen die door een oog in de voet en dan tussen de klinkers van de bestraten getikt worden. Die tenten hebben geen orkanen doorstaan zoals de tent van @Quantoxx maar windkracht 5-6 was nooit een probleem.
 
Ik denk dat ik inderdaad al wel wat wijzer ben geworden.
Zitten handige tips tussen, nu maar eens kijken welke beter voldoet aan de weersomstandigheden van NL:D

Was zeker ook mijn intentie om de eventuele tent vast te zetten met zowel zandzakken als tentharingen, dit omdat ik net op zo'n blok woon waar de wind nog wel eens te keer kan gaan.
 
Gewoon tent neerzetten en even wat gaten boren in de klinkers, plug erin en vastschroeven... gaat die tent nergens meer naar toe
 
Je hebt buren... ;) Mijn tent stond ook afgelegen c.q. niemand in de weg en buren vonden het allemaal OK.

Men gunt elkaar maar weinig. Sooner or later...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR