• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Regenboog achtige waas voorruit

Jeffpost

Detailing rookie
20 okt 2023
2
2
Hi Allemaal,

Ik heb een vraag waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een auto van 6 maanden oud. (Nieuw gekocht bij de dealer.) sinds een paar weken zag ik soms een gekke waas op mijn raam als het regent en ik mijn ruitenwissers gebruik.

Nu stap ik vanmorgen uit mijn auto en zie ik aan de buitenkant ook een soort regenboog achtige waas op mijn raam.

Heeft iemand enig idee wat dit zijn kan? Ik ga vanmiddag even contact opnemen met de dealer maar hoop toch iemand hier te vinden die me kan vertellen wat dit is.
 
Hierbij nog een foto. Hopelijk kan iemand me uitleggen wat er aan de hand is.
 

Bijlagen

  • IMG_3262.jpeg
    IMG_3262.jpeg
    200,6 KB · Weergaven: 99
Meestal komt dit door vettigheid dat op ruiten zit. Vaak zit zo iets in goedkopere ruitenwisvloeistof of soms in deicer (spul om ruiten ijsvrij te maken).

Ruit en ruitenwisbladen goed reinigen (of als niet helpt ruit polijsten) helpt vaakt wel. En andere ruitenwisvloeistof gebruiken als weer terugkomt. Maar zou beginnen met ruiten en ruitenwissers goed te reinigen. Succes!
 
Zo'n kleurverdeling geeft meestal aan dat er een olie-achtige vervuiling is.
Dat kan residue op de ruit zelf zijn, vanuit de fabricage.
Het kan ook aan de ruitenwissers of de ruitenwisservloeistof liggen.

Begin met het eerste; Autoglym glas polish
Mooiste is op een handpad maar op een dot keukenpapier gaat het ook.
Na afloop ook de wissers goed afnemen en alles naspoelen met water

Als het terugkomt eerst de vloeistof vervangen
 
Welkom op het forum!

Hm, +1 voor autoglym.

Weet je zeker dat het op de buitenkant zit?
De vlekken lijken mij te komen van je voorruitverwarming? Temperatuurswisseling?
Zit er een coating op je ruit?
Wat heb je al geprobeerd?
 
  • Leuk
Reactions: Ester