• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen en beschermen van een cabriodak

RobvA

Detailing addict
22 feb 2009
70
65
Hallo,

Binnenkort staat er een Mercedes CLK cabrio op het programma. Ik heb begrepen dat de PB Naturallook op cabrio daken te gebruiken zou zijn en dan er met PB APC en een borstel gereinigd kan worden. Is dit een goede combinatie of zijn er betere opties? Vooral kwa bescherming.

Rob
 
Ik neem aan dat je dan deze bedoeld Adrie? "RaggTopp Fabric Protectant - 396gr" Ik neem aan dat dat een spray is..? Omdat hij in gram aangegeven wordt...

Reinigen met de PB APC is wel voldoende of is een speciale cleaner beter?
 
In principe kun je een APC nemen, daarna behandelen met de protectant. Het is een spuitbus. Ligt er aan of het dak erg vuil is, als het normaal vervuild is, dan is dus de APC genoeg, vaak is zelfs borstelen met een zachte borstel al genoeg en lokale plekken behandelen met APC
 
Ik heb een mailtje gestuurd wanneer de raggtopp kit weer op voorraad is. Dan gaat deze het worden:party: bedankt voor de hulp:-"
 
Ik heb voorbije zomer ook voor het eerst het cabriodak onderhanden genomen en heb hiervoor ook de RaggTopp-kit gebruikt.
Het reinigingsmiddel heb ik slechts 1x gebruikt maar heb er meteen 2 laagjes protectant opgelegd en enkele weken later nog een 3de laagje aangebracht.
Ik had bij de eerste 2 laagjes namelijk de fout gemaakt om na de protectant steeds weer meteen na te vegen met een een microvezel. Daarom nog een 3de laag en deze wat langer laten inwerken vooraleer met microvezel na te gaan.
Het water loopt mooi van de kap af.

Vermits ik nog voldoende reinigingsmiddel over heb maar de protectant bijna leeg is, heb ik me op de Meguiars promodag de protectant van Meg's eens besteld.
Nu afwachten of ik van deze even tevreden zal zijn.
 
Op de spuitbus van de Meguiars Convertible and Cabriolet Weatherproofer staat dat ik voor instructies aan de binnenkant moet kijken.


IMG_2792.jpg


.... 1 minuut laten drogen...............



En dan?

Afspuiten met water?
Afnemen met een microvezel?
Afnemen met een katoenen doek?
:weetniet
 
Ik weet dat je bij de ragtopp alleen maar hoeft te verdelen, neem aan dat het met de MEgs niet anders is.
 
Toch vreemd dat ze zo de instructies eindigen?


Bij Raggtop moet je hem in de zon laten drogen, na 10 minuten kan de 2e laag erop....Simpele instructie inderdaad....

Zo'n dakje is best kostbaar, dus wil ik echt zeker zijn van mijn zaak. Ik vind het gewoon raar dat ze het over 1 minuut hebben én over stap voor stap een gebied van 40x40 bewerken, dat insinueert gewoon dat er een vervolgstap is....

Soms gaat er bij Meg wel eens iets "Lost in translation", maar ook in het Engels eindigen ze met "Allow one minute for product to dry to the touch"....:weetniet
 
Toch net het dak maar ingespoten, van afnemen is na 1 minuut geen sprake meer, product is dan al in de kap opgenomen.

1 tip die ik wil meegeven op basis van dat doe ik 1 x en dan NOOIT meer :! :

Plak je ramen en carroserie af. Het spul doet wat het moet doen, en is dus zelfs met APC (ongeacht welke) zeer lastig te verwijderen. Na een verdunning van 1:2 nog behoorlijk moeten wrijven voordat het van de ramen en lak af was.

Kon ik meteen weer een nieuwe Collinite 845 laag aanbrengen........
 
Dat je alles moet afdekken, staat op de verpakking van Ragtopp ;) Blijkbaar laat de handleiding van Meg's duidelijk te wensen over.