• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen en onderhoud alcantara leer?

VW-fan

Detailing addict
10 dec 2017
94
63
46
Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar informatie om onze Alcantara lederen bekleding te reinigen en te kunnen onderhouden.

Het betreft niet alleen gewoon glad leer, het zitgedeelte bestaat uit een soort zachtere suede structuur. Iemand een idee?
 
Jaren geleden was er eens een topic over een audi interieur met alcantara met behandeling met sonax producten. Daar kan je vooral lezen hoe het niet moest, volgens mij stonden daar ook goede tips.

Ik heb zelf nooit met alcantara gewerkt maar volgens mij doen ze dat toch niet met een extractor? Gewoon met een doek en lichte mix van apc afnemen? En dan iets van fabric guard?
Kan het mis hebben hoor.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan en RoyR
Idd een vochtige micro fiber ( geen door natte doek!) en zeker niet gaan wrijven! Deppen en een kwartslag draaien met de doek. Anders gaat de alcantara op termijn rafelen.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
Ik heb ook een alcantara interieur in mijn nieuwe Focus. In de zoektocht naar bescherming werd mij aangeraden zo min mogelijk aan de bekleding te doen. Alleen afnemen zoals hierboven aangegeven.
 
  • Leuk
Reactions: VW-fan
3675447_7.jpg
Blij dat ik de vraag gesteld heb voor dat ik er mee ben begonnen. En wat kan ik het beste doen met het gladde leer? De stoelen bestaan uit 2 soorten namelijk.
 
Voor leer zijn diverse kitjes te krijgen. Ik gebruikte zelf de cleaner conditioner kit van gliptone, wel een sterke leer geur aanwezig maar dat vond ik wel fijn. De cleaner gebruikte ik icm een paardenhaarborstel. Mooi interieur trouwens ;)
 
Ziet er idd mooi uit.

Als je van een leer geur houd dan Gliptone, ik ben zelf een groot fan van de Mothers producten voor leer. Bij cc verkopen ze een pakket waar alles bij zit. Een cleaner, conditioner en paardenhaarborstel. Zeker een aanrader.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en VW-fan