• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen en voeden ?

Averechts

Detailing chief
8 jul 2010
292
85
Dit weekend ga ik mn 10 weken oude 107 voor het eerst kleien en voor het eerst in de wax (Dodo Juice Supernatural 2.0) zetten. Wat moet ik voor pre wax cleaner gebruiken ? En wat te doen met voeden ? De lak is electric blue metallic, zie avatar. Ik ben niet in het bezit van een dap dus alles gaat met het handje...

Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser

Productomschrijving:

Dodo Juice Lime Prime is een pre-wax cleanser/polish, geformuleerd om de lak te reinigen en voorbereiden op Dodo Juice carnauba wax. Het bevat een mix van milde micro-abrasives, reinigers en oliën, om oxidatie, ingebed vuil en lichte krasjes (swirls) te verwijderen.

De oliën helpen om de lak glad en glanzend te maken, de ideale voorbereiding voor de ultieme carnauba wax job!

Lime Prime pre-wax cleanser is geschikt voor alle typen en kleuren lak, inclusief de moderne clearcoat lakken. Het kan met de hand of machinaal aangebracht worden.

• Eenvoudig aan te brengen en verwijderen • Geeft een excellente deep gloss finish • De perfecte voorbereiding voor elke wax, speciaal geschikt voor Dodo Juice carnauba wax • Samengesteld met dezelfde hoge eisen als de Dodo juice waxes • Geschikt voor poetsmachines en applicatie met de hand • Zeer economisch in gebruik - spaarzaam aanbrengen volstaat

Gewoon een lekkere alles in 1 stap

Oke bedankt ! Is wel zo makkelijk zo'n alles in een. Ik kan zo snel niet de blozende, schamende smiley vinden maar met wat breng ik het op ???

mijn auto staat nu een maand in de natty's na de auto gepolijst te hebben met een DAP.

nou wil ik mijn collectie uitbreiden met een glaze , dacht aan PB BH een sealant Wolfgang en een extra wax Dodo "de sealant 2.0".

hoe moet ik deze 3 nieuwe lagen ( voeden sealen , waxen) nu opnieuw aanbrengen??
de "oude natty's paste wax ve maaand zit er nl nog op.
heb iets gelezen over cleaners ? maar ook gewoon je auto wassen met extra shampoo schijnt t evolstaan.

Kan iemand mij helpen?:(

:-)^ alvast

Wassen met een flinke overdosering helpt je bestaande waxlaag aardig om zeep.
Eventueel polijsten met een licht product is ook goed.

Je kan vervolgens opnieuw voeden (PB BH), dan sealen of waxen.

nicknameless zei:
Wassen met een flinke overdosering helpt je bestaande waxlaag aardig om zeep.
Eventueel polijsten met een licht product is ook goed.

Je kan vervolgens opnieuw voeden (PB BH), dan sealen of waxen.
maakt het uit of je de verschillende produktnamen door elkaar gebruikt ? pb , wolfgang >> dodo of pb

is de wolfgang voldoende en/of maakt een mindere"wax "de werking van deze sealant misschien weer minder?
of maakt dat niks uit??

oh ja hoe lang moet de wolfgang eigenlijk curen voordat je evr een wax erop aanbrengt , las ergens iets van 12 uur8-o

In een ander topic heb ik het volgende geschreven donderdag 2 september 2010 12:15:57 :!

De DGPS gewoon aanbrengen en na het curen volgens de swiptetest afnemen.

De DGPS moet na het afnemen minstens 12 uur droog staan, d.w.z. niet in de regen of blootstaan aan een relatieve hoge luchtvochtigheid (denk aan dauw s'morgens)

Tech Note: Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 is a water-based, oxygen activated paint sealant. After buffing off the sealant, the remaining coating needs to cure for 12 hours in dry conditions to fully bond to the paint. Exposure to moisture during this time will drown the polymers. For the best results, allow 12 hours of curing time.
Bron: www.wolfgangcarcare.com

Persoonlijk vindt ik de DGPS een van de beste sealants die er is. Dit product is misschien zelfs wel beter dan menig (carnauba)wax.

Merken door elkaar gebruiken is geen probleem of moet geen problemen geven. Let wel op dat je de volgorde goed aanhoudt: voeden -> sealen en/of waxen.

nicknameless zei:
Persoonlijk vindt ik de DGPS een van de beste sealants die er is. Dit product is misschien zelfs wel beter dan menig (carnauba)wax.

Merken door elkaar gebruiken is geen probleem of moet geen problemen geven. Let wel op dat je de volgorde goed aanhoudt: voeden -> sealen en/of waxen.
ok dan k je voor de info..
dus t klopt wel dat DGPS goed sealt en "waxed" dus in principe ben je dan klaar .. wat is het nut dan van een wax aanbrengen als deze DGPS al een zo goed resultaat oplevert?

en ;mijn natty's paste wax maakt die de DGPS dan niet minder?

hoop vragen maar wordt steeds wijzer;-p

Natty's is een pure wax, zonder cleaners o.i.d., deze zal de DGPS niets doen. Vaak gebruikt met een sealant voor de bescherming en heeft deze mindere looks, een wax gebruikt met voor de looks, dus brengt men na de sealant nog een wax aan. Het is meer een gevoel dan dat dit echt 100% bewezen is.