• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio 1.6 16V Initiale (2003) Vert Abysse

Ziet er nu al goed uit! Knapt mooi op.
Die velgen, tja, als je er echt zo aan ergert. Dan gewoon keer de tijd nemen, (auto op winterbanden zetten), en dan de velgen zelf herstellen, of je brengt ze weg ;).

Op winterbanden gaat hem niet worden denk ik, maar ik ben wel van plan om een keer aan de slag te gaan met een Cone en Pro-polish of een polijstmiddel met korrel.
 
Mooi werk! Viel het je mee om de koplampen op te knappen?
Ja eigenlijk wel. Het spetterde wel veel dus na mijn lesje geleerd te hebben van de eerste koplamp heb ik de auto daarna afgedekt met plastic :p

Ik wil het nog wel een keer opnieuw proberen, met wat meer pads per lamp, en ook een handblokje + vellen, en hierna een echte plastic coating zoals Gyeon Trim.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Leuk project. Mocht je een makkelijk en goedkoop alternatief voor je velgen zoeken is Plastidip misschien een optie.

En zoals je ziet krijg je er dikke armen van ook.
Dat is niet eens zo'n gek idee eigenlijk! Moet je de banden daarvoor demonteren? Want ik heb geen auto gereedschap, krik of as steunen.
 
Echter kan je ook de banden een laagje Gyeon Tire of een andere banden dressing geven. Dan zou het niet mogen hechten aan de banden en hoef je het niet af te plakken en kan je het er zo vanaf trekken. Moet je even kijken op andere filmpjes van deze Arnold op zijn YT pagina. Daar staat een How-to over het Plastidippen van je velgen zonder zelfs de velgen te demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Echter kan je ook de banden een laagje Gyeon Tire of een andere banden dressing geven. Dan zou het niet mogen hechten aan de banden en hoef je het niet af te plakken en kan je het er zo vanaf trekken. Moet je even kijken op andere filmpjes van deze Arnold op zijn YT pagina. Daar staat een How-to over het Plastidippen van je velgen zonder zelfs de velgen te demonteren.
Foutje, ik bedoelde eigenlijk ook het demonteren van de velgen, maar goed om te zien dat dus ook niet hoeft.

De rimsavers zijn misschien ook wel interessant
 
Ik weet ook niet of ik die moeite allemaal überhaupt wel wil nemen. Misschien wacht ik gewoon tot er nieuwe banden onder moeten en dan bestel ik gewoon een ander setje velgen.

Of ik ga gewoon proberen om er het beste van te maken, en laat het daar bij. Kans is groot dat het dat laatste wordt haha.

Als ik over een jaartje afgestudeerd ben komt er snel iets anders denk ik.
 
Vandaag de Clio weer eens uitgebreid gewassen, met Waxaddict shampoo, ramen gedaan met de Nanolex glass cleaner, plastic met Trim Restorer en de banden in de Endurance gel van Meguiars.
IMG_20170605_125348.jpg

IMG_20170605_125400.jpg

IMG_20170605_125425.jpg

IMG_20170605_125614.jpg

IMG_20170605_125552.jpg

IMG_20170605_125658.jpg
 
ziet er erg puik uit hoor
zo in de zon dan zie je waar je het voor doet
jou clio mooier is dan alle andere Clio's die je tegen komt op de weg
 
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV