• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio 2002 grijs metallic

@dopestuff: Ik spuit de sponningen in met APC (PoorBoys), borstel dat in met el cheapo verfkwasten (met kunststof omhulsel!!) en spoel het vervolgens af met een broes op de tuinslang.

Na het drogen polijst ik met finale en een zwarte monello cone op de accuboormachine de plaatsen waar ik een beetje fatsoenlijk bij kan. En daarna breng ik nog een laagje EX-P aan mbv een foampadje met de hand. (heb ik nog vergeten te melden in het stappen plan overigens)
 
Dan zie je maar eens dat er vele hun Heilige Koe erg verwaarlozen.
Zo verboden moeten worden :bad
Wat een fantastisch resultaat, mag je trots op zijn.
Mausrock.
 
Ziet er weer top uit!! wat een verschil zeg, vooral die bekleding 8-())

Herkende de eigenaar de auto nog wel terug eigenlijk?
 
Mooi resultaat! ik zou de kriebels krijgen om verroeste boutjes en klemmetjes ook te vervangen in de motorruimte :)
 
respect voor het werk, is weer mooi opgeknapt, snap niet dat mensen het zover kunnen laten komen.
 
Hoi
Ben heel erg onder de indruk van de koplampen

Welke stappen heb je genomen om ze in deze staat te krijgen, kan het ook zonder wetsanden???

Ben in bezit van DAP500, en benodige monello producten. hier en daar wat gelezen maar nog niet uit wat de beste behandel methode is.

Dus graag tips:)^

Binnenkoort koplampen van 106 en A6 willen behandelen dus alle hulp is welkom:ja
 
Ik polijst voor de Clioclub regelmatig koplampen. Zonder wetsanden krijg je dit resultaat niet

Ik wetsand eerst met 800,1200 en ik meen als laatste 1600. Vervolgens polijst ik met de PRO900, monello inizio en een paarse wollen pad de laatste krasjes van het schuren weg. Vervolgens polijsten met een oranje pad met mezzo en dan een laagje wax erop.
 
@krismazur: genomen stappen staat in de inleiding;)

Koplampen in deze staat red je niet zonder wetsanden, of je moet heeeeeeel veel tijd hebben.

Afhankelijk van de dofheid van de koplampen en de hardheid van het materiaal begin ik meestal met gritt 1000. dan 1500, 2000, 2500 en eventueel 3000. Dan van grof naar fijn polijsten. En daarna wel beschermen.

Let op dat je wel de gespoten carrosseriedelen met tape afplakt tijdens het wetsanden! Je zou niet de eerste zijn die tijdens het wetsanden van de koplampen per ongeluk de lak van het spatbord of motorkap afschuurt.
 
Helaas heb geen enkel ervaring met wetsanden

Wel wil ik deze pad proberen :rules
102353 C.Pro C.Quartz - Orange Peel Sanding Pad 2000grit 5" - 130mm

Heb hier en daar wat over gelezen en de werking komt in de beurt van wetsanding, of heb ik erg mis :weetniet

Pad is in de bestelling dus probeer ik met mooi weer uit, ik laat jullie weten wat de uitkomst is

P.S. Zal INIZIO zwaar genog zijn voor deze werk :schaam