• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Clio bj.2000 - Detailed 09.09.2012

Beemer

Detailing addict
6 sep 2011
69
65
Vandaag eens flink aan de slag geweest om mijn Clio bj. 2000 eens flink op te frissen, en om te zien of ik deze werkwijze ook op mijn andere auto een BMW 1 Serie bj.2011 kan/wil gaan toepassen.
Wat heb ik gedaan:

Gisteren:
- Auto gewassen met Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
en met een CSF - Delirium Orange Drying Towel droog gemaakt.
Om geen last te hebben van vocht/druppels water die uit de kieren en gaten, bijvoorbeeld bij de grill, nummerplaten, achterlichten ect. komen de auto de rest van de dag buiten in de zon lekker laten drogen.


Vandaag:
- Alle kunststof delen opgefrist met Black WOW - Black WOW Exterior Trim Restorer

[ Wat een superspul zeg, en ook erg zuinig in gebruik ! ]
- De Poorboys World - Natty's Liquid Blue wax laag na behandeld met Meguiars - Gold Class Carnauba Plus Premium Quik Wax

Al met al een zeer geslaagde detail dag, al zeg ik het zelf, dus inderdaad ook een logische vervolg stap voor mijn BMW 1 Serie. Je kan 'm HIER ff bekijken als je wilt

Mijn volgende Carclean Bestelling zal o.a. bestaan uit:
- Dodo Juice - Blue Velvet hard wax - 250ml

- Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 500ml
- 4 st. Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator

Tot slot nog ff 2 foto's, want die zeggen toch meer dan 100 woorden. Zeg nou zelf .... fantastisch resultaat toch ... niet dan ??

BLACK%2520WOW%2520-%2520BEFORE%2520vs%2520AFTER.jpg


Detailing%252009-09-2012%2520front.jpg
 
Ik heb nog een beginnersvraag :schaam

Wat voor doek gebruik je om de wax naderhand weer uit te poetsen?
 
Niels04 zei:
Ik heb nog een beginnersvraag :schaam

Wat voor doek gebruik je om de wax naderhand weer uit te poetsen?

Er zijn vele microvezel doeken die je hiervoor kunt gebruiken. Gebruik zelf o.a. de Monello Peluche Bianco [Product Link]
 
De trims zijn in ieder geval weer opgefrist. Van de rest kan ik weinig zeggen omdat er weinig foto's zijn van een voor- en na situatie.
 
Inderdaad een klein foutje, dat mogelijk grote gevolgen kan hebben en dus snel de foto aangepast met de correcte tekst !
Bedankt voor je opmerking Ivo !

Laatste stap van het polijsten van de koplampen is dus gedaan met de Monello Finale en de Monello "Gold Pad" met cutting factor "0"
 
@Ibizasigno

Hier ff een paar "Before" foto's, maar je zal zien dat er weinig verschil in zit. De auto was al is een zeer goede conditie, geen wonder want het is de voormalige auto van gerespecteerd forumlid Sj0ertum, en wilde alleen de PB Natty's Blue wax laag nog ff een flinke boost geven.


Low%2520%2527n%2520Slow%2520-1.jpg


Low%2520%2527n%2520Slow%2520-3.jpg