• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

renault grand scenic bose 1e show-off

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Beste lezers,

Mijn eerste detail is een klus die mijn eigen nieuwe auto betreft. Dit is een Renault Grand Scenic.

De werkwijze:

De auto is allereerst ontdaan van letters en logo's. Deze haal ik graag weg omdat in het vervolg de auto nog sneller gecleant kan worden. De verwijderde plaatjes zijn:
Scenic
DCI
Bose
De stickers van renault op de achterruit.
Hierbij heb ik een föhn gebruikt. De overgebleven resten zijn weggehaald door mijn vingertoppen te gebruiken. Het product wat ik heb ingeschakeld is WD-40. Mijn nagels heb ik niet gebruikt omdat hier krassen door kunnen ontstaan.

Het wassen is gedaan met Mothers California Gold Shampoo. Dit is gedaan aan de hand van de 3 emmer methode. 2 emmers voor het lakwerk en 1 emmer voor de velgen. De gebruikte washmitt is van Mothers.

De velgen zijn naderhand afgewerkt met Chemical Guys Jetseal 109.

Het kleien is gedaan met de kleikit van Mothers. Per paneel is boomhars en overige contaminaties verwijderd.

Met een Microfiber pad heb ik hierna de Poorboys Professional Polish gebruikt.

Even wat informatie (bron Carclean.com):

Professional Polish is de beste en meest veelzijdige chemische polish die beschikbaar is.

Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.

Bevat geen wax
Bevat geen siliconen
Bevat geen UV bescherming
Veilig voor blanke lakken
Voor een ultiem heldere afwerking
Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops
Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten.
Geschikt voor metaal
Geschikt voor chroom
Geschikt voor plastic
Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw
Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer
Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen)
Maakt zo goed als een einde aan waterkringen

Hierbij ben ik ook te werk gegaan per paneel. De volgende stap was het gebruik van Poorboys Blackhole om de lak te voeden en lichte swirls te maskeren.
Als laatste stap zijn 2 lagen vloeibare Mothers FX Synwax aangebracht door middel van een rode Monello pad.

De sponningen zijn voorbereid met Poorboys Professional Polish en moeten nog beschermd worden.

De ruiten zijn aangepakt met Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser. Dit vanwege de vlekken die zichtbaar waren op de ruiten. Deze zijn erna behandeld met Poorboys Professional en moeten nog beschermd worden.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
groetjes aan ieder en niet vergeten:graag een reactie:D
danny

IK HEB NOG EEN AANTAL VRAAGJES VOOR DE KENNERS:
hoe lang blijven ''wrijven'' met die pb prof.polish??en hoe lang ''wachten'' of gelijk uitwrijven met een mf-doek??
idem voor de black hole
deze vraag omdat ik alles handmatig doe en dus niet zo kan werken als met een dap en daar gaan jullie toch meer dan 1 keer over een bepaalde plek,niet??
hieronder de foto's maar dan stuk per stuk,moesten de links niet werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hello, ziet er goed uit hé :-)^
Al een serieuze inspanning voor een nieuwe auto....en zoals ik al eens zei : Die velgen staan hem beeldig.

De communicantjes moesten zich niet schamen :lol

Doe zo voort.:ja

hey Danny , knappe wagen en een prachtig resultaat behaald .
zal wel een heel werkje geweest zijn denk ik , maar dat zal je wel niet erg vinden met zo een resultaat :-)^
grtz johan

Strakke bak, zullen aardig wat uurtjes in zitten met een auto van dit formaat.

Wil zelf aankomend weekend ook een grotere auto doen,
Namelijk de opel frontera van mn schoonouders, en daar mijn eerste show off van maken.
Ook met het handje, moet ik wel nog het een en ander bestellen :roll

Uiteraard een prachtige wagen met de goede (B66 Gris Eclipse) kleur.....Grappig dat je ook alle logo`s eraf hebt geföhnd.........lastig hè dat Renault embleem ! hahahahahaha.....Zijn dit 18 inchers of 17 inchers wielen ? Heb op de AutoRai dit fraaie Bose geluid mogen ervaren............prachtig (ook die pianolak accessoires............) :love

@arcel: het zijn 17-duimsvelgen,zal al duur genoeg worden als ik nieuwe schoenen moet kopen bij vervanging van de huidige!!
(is +- 50 euro duurder per band 16 tegen 17 duim ,dus die 18 wil ik ni meer weten:lol )

Heb je ook interieur foto's? Wij hebben in de A1 ook een Bose audiosysteem, fantastisch geluid. Onze A2 en A3 hadden dit systeem ook.

Mooi resultaat , en staat veel mooier zonder die belettering . Spijtig kan ik deze er bij mij niet afhalen , omdat die met pinnetjes vast zit . ;-)