• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Megane cabriolet bijna 3 jaar onder een boom!!!

Uiteraard ben ik meteen na de aanschaf begonnen, met schoonmaken. Alleen alles zonder machinaal gebruik. Deze auto is ook de reden dat ik de DAP 500 en de SSR1 en de SSR2.5 heb aangeschaft, alleen nooit de tijd genomen om deze ook te gebruiken. Omdat ik niet even snel wat wilde gaan proberen, maar er dan wel voorledig voor wilde gaan. Aangezien mijn Trabant-project HEEL VEEL problemen geeft, moet ik daar helaas extra veel tijd en zorgen in stoppen.
Goed, we gaan weer verder met de basis foto's.
Spoelen en grondig wassen.
Cabrio22a.webp

Het dak grondig met huis, tuin en keuken groene zeep en een zachte nagelborstel.
Cabrio23a.webp

Waarbij dit de spoel emmer was.
Cabrio24a.webp

Nog nat ziet de auto er dan "goed" uit.
Cabrio26a.webp

Later afgedroogd, toch een matte aanslag.
Cabrio34a.webp

Cabrio33a.webp

Het dak vertoonde ook nog groene sporen.
Cabrio35a.webp

De vorige eigenaar had metalen kentekenplaathouders laten monteren, dat vond hij mooi. Ik was er minder blij mee, want door de jaren en het niet bijhouden waren ze gaan roesten.
Cabrio42a.webp

Tot hier was ik op het andere bekende forum, met deze foto's als laatste details.
Het zwaar aangetaste doffe achterdeel en de achterklep.
Cabrio48.webp

En het zwaar verweerde achterraam.
Cabrio50.webp

Later meer...

Voor de kap zou je bij een detailhandel voor hobby-wijnmakers sulfiet (wit wateroplosbaar poeder) kunnen halen.
Onschuldig voor het materiaal maar alle bacterie en ander "leven" heeft het er erg moeilijk mee.
Zelf niet innemen, krijg je een kater van. x-]

Hans

Ik zal het nu maar gelijk afmaken wat dit project betreft, het dak is verder helemaal goed gekomen met 2X een origineel Renault(Liqui Moly) canvas cleaner en daarna behandelt met canvas protectant.

De lak heb ik met het bekende voorledige stappenplan behandelt, nog een tweede keer en begonnen met de milde (blauwe) klei van Meg's. Voor de rest ook alle bekende producten van Meg's gebruikt, om de lak weer op te halen. Uiteindelijk werd het allemaal wel beter, maar nog niet naar me zin.
IMG_2208.webp

IMG_3087.webp

PC130064.webp

Dus toen uiteindelijk in december 2009, de DAP 500 uit de verpakking gehaald. Eerst getest op een testauto, waar ik tot mijn grote vreugde over beschiko:-) .
Daarna op de cabrio, echt een wereld van verschil. Ik had nooit verwacht dat de lak er zo goed onder vandaan zou komen. De oranje pad gemonteerd, de SSR2.5 en de DAP op 5.5 gebruikt.
PC130065.webp

Het PVC achterraam heb ik weer zo goed als mogelijk helder gekregen met de Meg's plast-X.
P1270135.webp

Alleen na het uitlenen van de auto en een ijskrabber ongeluk, kon ik weer opnieuw beginnen. Maar ook die krassen gingen er met de plast-X goed uit.
P1260125.webp

P1260128.webp

Overige delen voor en na behandeling.
P1260126.webp

P1260132.webp

P1260127.webp

P1260133.webp

Dat was het dan, nu ga ik weer aan de slag.
Meer hierover later in een showoff.

Ciao Robin.

@ Binnetie: De auto komt uit 2003, dus toen ik hem kocht was hij 5 jaar oud met nog geen 30.000 km. Ik heb dan ook gelijk alles vervangen:

*Olie+oliefilter.
*Luchtfilter.
*interrieur luchtfilter.
*Brandstoffilter.
*Bougies.
*Distributieriem+meelooprollen en spanrol.
*Multiriem.
*4 banden, deze waren vierkant geworden.
*Remschijven voor en achter af laten draaien, ivm de roest aanslag.
*Accu.
*Ruitenwissers.
*Motorsteun, een vloeistof gedempde was lek.
*Achterlicht, was gebarsten.
*Remvloeistof.
*Versnellingsbakolie.
*2 bakkersknechten (gasveren van de achterklep).

Eigenlijk een nieuwe auto en tot nu toe nog nooit problemen gehad.

Ik heb een tijdje geleden van Tinus is een tip gekregen over groene Biotex op je kap, n.a.v. m'n klusje aan een VW Beetle. De dag erna gelijk op m'n eigen dakje geprobeerd en believe it or not, 25 jaar oud en BRANDSCHOON :cool

Wat leuk die 'oude' opknapfoto's van de Megane Cabrio. Het is al weer ruim 3 jaar geleden dat ik de Cabrio van Robin (ex-Renault monteur) heb overgenomen en het dakkie heeft intussen weer wat groene plekjes. Dus werk aan de winkel :|~*

20150703_142558 (2).webp

:p

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reacties: tembaco en Tim