Deze al een tijdje geleden al gedaan, maar wil hem jullie toch niet onthouden.
Laatst had ik Remko op bezoek met z`n Renault Megane Coupe GTLine.Vrijdags was die afgeleverdt door de dealer en zaterdags stond die alweer hier op de stoep.
Remko wou graag weten hoe die deze nieuwe wagen het beste kon gaan onderhouden.Om te beginnen om te zorgen dat de wagen er vanaf het begin er netjes bij staat.Want dan is het onderhouden ook een stuk gemakkelijker.
En geen voor foto`s gemaakt.Denk dat iedereen wel kan weten hoe een witte wagen er na 1 dag uitziet met dit mooie Hollandse weer.
Als eerst hebben we de alle rubbers en kunstof en bij de logo`s schoongemaakt met de Meguiars APC , banden en velgen met de Meguiars APC/SD mengsel.En is de wagen gewassen met de Monello Lavare.Opzich niks wonderbaarlijks.Maar na het afspoelen de wagen ingeneveldt met de Iron-X.Nu hoor ik meteen al mensen roepen , het is een nieuwe wagen.Inderdaad en denk dat de onderstaande foto`s wel genoeg gaan zeggen.
Wat meteen opviel was dat er een "patroon"zichtbaar was op de lak toen de Iron-X erop zat.Vooral op de zijkanten zag je dat er een aantal "schone banen" door het oppervlak liep.Iets wat voor mij weer bevestigd wat een dealer heeft gedaan voor de aflevering ( of beter gezegd : wat de snelle poetsert heeft egdaan met z`n poetsmachienetje ).
Na dit even te hebben laten werken de wagen met ruim veel water afgespoten.En de wagen ingeneveld met wat Spray & Wipe en vervolgens de wagen gedroogd.
Waarop de wagen naar binnen kon gaan.
En zijn we gaan kleien.De eigenaar met de Monello Dolce Verder klei icm Monello Perfetto.Ikzelf met de Poorboys klei en de Poorboys Spray & Wipe.
En kwam er bij de onderste zijde , de motorkap en het dak toch nog aardig wat vervuiling vanaf :
En na het kleien de wagen afgeplakt.En hebben we een rondje lak gedaan.Op de lak zelf viel de schade nog wel mee , maar op de koplampen , achterlichten en de lijstjes op de deuren vertelde al weer dat er dingen gebeuren waar een detailer eng van wordt bij een dealer :
Hierna een tesspotje gemaakt op de lak.En gekozen voor de Dap met een licht groene pad icm Monello Finale.Hiermee de eigenaar aan de gang gezet.En mezelf gaan vermaken met de koplampen , achterlichten en de lijstjes op de deuren.Dit gedaan met een rotary en div pads icm de Scholl Concept polijstmidellen.
Voor mij de eerste keer om met de Scholl producten te werken.Eerste wat me opviel was de verwerking van de S3 tenopzichte van de Monello Inizio.Stoft veel minder , finisht netter en beter uit te poetsen.Verders ook met de S17 en de S40 gewerkt.Beide fijne producten.
Ondertussen ook de velgen een beetje aangepakt.Deze schoongemaakt/ontvet met de Eraser.En de velgen voorzien van 2 laagjes Wheelsealant van Poorboys.Bandjes in de Black Diamond Tire gel van Wolfgang.
En tijdens het ontvetten van de lak ( wat we gedaan hebben met de Eraser ) ook de motorkap opengehad om wat polijstresten weg te halen.Maar wat meteen opviel was dat daar de dealer/poetser niet was geweest.Dus wat doekjes gepakt en de Spray & Wipe en dit schoongemaakt en alles in de Perl gezet van C.Pro.
De lak hebben we in 2 laagjes Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845.VErders de raampjes nog schoongemaakt.
En de wagen weer buiten gezet , helaas begon het al wat te spetteren.
Maar door de regen wel meteen een aardige hoeveelheid "knikkertjes" op de lak :
En de reactie van de eigenaar???? :
"staat er veel netter bij dan dat die gister bij de dealer de showroom uitkwam" !
Laatst had ik Remko op bezoek met z`n Renault Megane Coupe GTLine.Vrijdags was die afgeleverdt door de dealer en zaterdags stond die alweer hier op de stoep.
Remko wou graag weten hoe die deze nieuwe wagen het beste kon gaan onderhouden.Om te beginnen om te zorgen dat de wagen er vanaf het begin er netjes bij staat.Want dan is het onderhouden ook een stuk gemakkelijker.
En geen voor foto`s gemaakt.Denk dat iedereen wel kan weten hoe een witte wagen er na 1 dag uitziet met dit mooie Hollandse weer.
Als eerst hebben we de alle rubbers en kunstof en bij de logo`s schoongemaakt met de Meguiars APC , banden en velgen met de Meguiars APC/SD mengsel.En is de wagen gewassen met de Monello Lavare.Opzich niks wonderbaarlijks.Maar na het afspoelen de wagen ingeneveldt met de Iron-X.Nu hoor ik meteen al mensen roepen , het is een nieuwe wagen.Inderdaad en denk dat de onderstaande foto`s wel genoeg gaan zeggen.
Wat meteen opviel was dat er een "patroon"zichtbaar was op de lak toen de Iron-X erop zat.Vooral op de zijkanten zag je dat er een aantal "schone banen" door het oppervlak liep.Iets wat voor mij weer bevestigd wat een dealer heeft gedaan voor de aflevering ( of beter gezegd : wat de snelle poetsert heeft egdaan met z`n poetsmachienetje ).
Na dit even te hebben laten werken de wagen met ruim veel water afgespoten.En de wagen ingeneveld met wat Spray & Wipe en vervolgens de wagen gedroogd.
Waarop de wagen naar binnen kon gaan.
En zijn we gaan kleien.De eigenaar met de Monello Dolce Verder klei icm Monello Perfetto.Ikzelf met de Poorboys klei en de Poorboys Spray & Wipe.
En kwam er bij de onderste zijde , de motorkap en het dak toch nog aardig wat vervuiling vanaf :
En na het kleien de wagen afgeplakt.En hebben we een rondje lak gedaan.Op de lak zelf viel de schade nog wel mee , maar op de koplampen , achterlichten en de lijstjes op de deuren vertelde al weer dat er dingen gebeuren waar een detailer eng van wordt bij een dealer :
Hierna een tesspotje gemaakt op de lak.En gekozen voor de Dap met een licht groene pad icm Monello Finale.Hiermee de eigenaar aan de gang gezet.En mezelf gaan vermaken met de koplampen , achterlichten en de lijstjes op de deuren.Dit gedaan met een rotary en div pads icm de Scholl Concept polijstmidellen.
Voor mij de eerste keer om met de Scholl producten te werken.Eerste wat me opviel was de verwerking van de S3 tenopzichte van de Monello Inizio.Stoft veel minder , finisht netter en beter uit te poetsen.Verders ook met de S17 en de S40 gewerkt.Beide fijne producten.
Ondertussen ook de velgen een beetje aangepakt.Deze schoongemaakt/ontvet met de Eraser.En de velgen voorzien van 2 laagjes Wheelsealant van Poorboys.Bandjes in de Black Diamond Tire gel van Wolfgang.
En tijdens het ontvetten van de lak ( wat we gedaan hebben met de Eraser ) ook de motorkap opengehad om wat polijstresten weg te halen.Maar wat meteen opviel was dat daar de dealer/poetser niet was geweest.Dus wat doekjes gepakt en de Spray & Wipe en dit schoongemaakt en alles in de Perl gezet van C.Pro.
De lak hebben we in 2 laagjes Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845.VErders de raampjes nog schoongemaakt.
En de wagen weer buiten gezet , helaas begon het al wat te spetteren.
Maar door de regen wel meteen een aardige hoeveelheid "knikkertjes" op de lak :
En de reactie van de eigenaar???? :
"staat er veel netter bij dan dat die gister bij de dealer de showroom uitkwam" !