• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Megane Coupe GTLine , `12

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Deze al een tijdje geleden al gedaan, maar wil hem jullie toch niet onthouden.


Laatst had ik Remko op bezoek met z`n Renault Megane Coupe GTLine.Vrijdags was die afgeleverdt door de dealer en zaterdags stond die alweer hier op de stoep.

Remko wou graag weten hoe die deze nieuwe wagen het beste kon gaan onderhouden.Om te beginnen om te zorgen dat de wagen er vanaf het begin er netjes bij staat.Want dan is het onderhouden ook een stuk gemakkelijker.

En geen voor foto`s gemaakt.Denk dat iedereen wel kan weten hoe een witte wagen er na 1 dag uitziet met dit mooie Hollandse weer.

Als eerst hebben we de alle rubbers en kunstof en bij de logo`s schoongemaakt met de Meguiars APC , banden en velgen met de Meguiars APC/SD mengsel.En is de wagen gewassen met de Monello Lavare.Opzich niks wonderbaarlijks.Maar na het afspoelen de wagen ingeneveldt met de Iron-X.Nu hoor ik meteen al mensen roepen , het is een nieuwe wagen.Inderdaad en denk dat de onderstaande foto`s wel genoeg gaan zeggen.

DSCN9934.jpg

DSCN9938.jpg

DSCN9941.jpg


Wat meteen opviel was dat er een "patroon"zichtbaar was op de lak toen de Iron-X erop zat.Vooral op de zijkanten zag je dat er een aantal "schone banen" door het oppervlak liep.Iets wat voor mij weer bevestigd wat een dealer heeft gedaan voor de aflevering ( of beter gezegd : wat de snelle poetsert heeft egdaan met z`n poetsmachienetje ).

Na dit even te hebben laten werken de wagen met ruim veel water afgespoten.En de wagen ingeneveld met wat Spray & Wipe en vervolgens de wagen gedroogd.
Waarop de wagen naar binnen kon gaan.

En zijn we gaan kleien.De eigenaar met de Monello Dolce Verder klei icm Monello Perfetto.Ikzelf met de Poorboys klei en de Poorboys Spray & Wipe.
En kwam er bij de onderste zijde , de motorkap en het dak toch nog aardig wat vervuiling vanaf :

DSCN9949.jpg


En na het kleien de wagen afgeplakt.En hebben we een rondje lak gedaan.Op de lak zelf viel de schade nog wel mee , maar op de koplampen , achterlichten en de lijstjes op de deuren vertelde al weer dat er dingen gebeuren waar een detailer eng van wordt bij een dealer :

DSCN9952.jpg

DSCN9956.jpg

DSCN9958.jpg

DSCN9961.jpg


Hierna een tesspotje gemaakt op de lak.En gekozen voor de Dap met een licht groene pad icm Monello Finale.Hiermee de eigenaar aan de gang gezet.En mezelf gaan vermaken met de koplampen , achterlichten en de lijstjes op de deuren.Dit gedaan met een rotary en div pads icm de Scholl Concept polijstmidellen.
Voor mij de eerste keer om met de Scholl producten te werken.Eerste wat me opviel was de verwerking van de S3 tenopzichte van de Monello Inizio.Stoft veel minder , finisht netter en beter uit te poetsen.Verders ook met de S17 en de S40 gewerkt.Beide fijne producten.

Ondertussen ook de velgen een beetje aangepakt.Deze schoongemaakt/ontvet met de Eraser.En de velgen voorzien van 2 laagjes Wheelsealant van Poorboys.Bandjes in de Black Diamond Tire gel van Wolfgang.

En tijdens het ontvetten van de lak ( wat we gedaan hebben met de Eraser ) ook de motorkap opengehad om wat polijstresten weg te halen.Maar wat meteen opviel was dat daar de dealer/poetser niet was geweest.Dus wat doekjes gepakt en de Spray & Wipe en dit schoongemaakt en alles in de Perl gezet van C.Pro.

De lak hebben we in 2 laagjes Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845.VErders de raampjes nog schoongemaakt.

En de wagen weer buiten gezet , helaas begon het al wat te spetteren.

DSCN9977.jpg

DSCN9980.jpg

DSCN9982.jpg

DSCN9971.jpg

DSCN9974.jpg

DSCN9970.jpg


Maar door de regen wel meteen een aardige hoeveelheid "knikkertjes" op de lak :

DSCN9985.jpg

DSCN9984.jpg


En de reactie van de eigenaar???? :

"staat er veel netter bij dan dat die gister bij de dealer de showroom uitkwam" !
 
Ziet er puik uit.
Die banen die je ziet bij de Iron-X zegt wel weer een hoop over de aflever kwaliteiten van die wannabe poetsert bij de dealer, hopen dat daar geen kras zat die hij ff snel heeft weggewerkt.

Thanks voor weer een fijne Show Off
 
Hey, die wagen ken ik!

Ik weet inderdaad nog héél goed hoe verbaasd ik was over het resultaat! (net als over het feit dat jij veel meer swirls zag dan ik in eerste instantie).
Ik vond het hartstikke leuk en leerzaam(!) om een dagje bij RST-smurf op de koffie te gaan. Het gladkrijgen van (vooral) de koplampen en zwart gelakte B-stijlen zou mij zelf nooit gelukt zijn (ik heb niets eens een rotary of DAP). Ik heb datzelfde weekend wel weer bijna €200 bij een bepaalde webshop besteed, ik wist toen precies wat ik hebben wilde.

RST-Smurf;304833 zei:
En de reactie van de eigenaar???? :

"staat er veel netter bij dan dat die gister bij de dealer de showroom uitkwam"!

Lol, dat was een understatement hoor!

De auto is vorige week trouwens terug naar de dealer geweest om nog wat onvolkomenheden aan te pakken en dat heeft ie grondig gedaan.
En zoals afgesproken, heb ik de auto netjes ongewassen teruggekregen :)

Nogmaals bedankt voor alles Iwan!
 
Ik had ook al gereageerd op een ander forum, maar nette detail.

Ik heb ook een Megane waar meerdere probleempjes mee zijn zowel lakwerk als slechte montage van dingen. Verder een niet werkende 12v aansluiting en regelmatig vastloper van het de radio/bluetooth/navi.

Binnenkort mee naar de dealer.

Maar mooie wagen, wees er zuinig op! Maar dat komt vast goed
 
Heeft de dealer toch maar mooi opgelost (in de mate van het mogelijke) :cool:
(hoewel dit al moest gebeurd zijn voor de aflevering... )

Is er ook een lakdikte-meter gebruikt toen jullie de wagen aangepakt hebben ?
 
grandscenicman;304856 zei:
Is er ook een lakdikte-meter gebruikt toen jullie de wagen aangepakt hebben ?
Jij hebt RST-smurf nog nooit ontmoet volgens mij ;)
Iwan ging heel zorgvuldig te werk, onder meer door op zo'n 10-20 plaatsen de lak te meten. Op een enkele plek 93 micron, verder overal 110-130 micron.
 
Is bij mij ook zo : 110 -130 micron.....

Staat niet in het verslag , daarom mijn vraag ook .

@nooit ontmoet : vraag het hem zelf : ik was toen nog een groentje (en nu nog :ja )
 
@gsm: Ik begrijp de achtergrond van je vraag, maar het was voor mij de eerste keer dat ik iemand zo secuur te werk zag gaan, vandaar mijn opmerking :)
 
Ah, de plaatjes bij het praatje. Mooi resultaat hoor. En wit wil ook wel glimmen:heart_eyes:

Jammer dat het nodig was maar netjes zoals de dealer de problemen heeft opgelost.
 
Niks geks aan hoor, zo komen ze bijna allemaal bij de dealer vandaan en dan heb je met deze "schade" nog mazzel.
Ben wel benieuwd hoe de zwarte B-stijl is geworden. Je ziet een voor foto met flits en na buiten zonder lamp. Dan kan je die twee niet vergelijken.
Ook het wel of niet ontvetten van de B-stijl is belangrijk voor een na foto aangezien olien in een glaze/polijstmiddel best wel wat kunnen verhullen. (zelfde geld voor achterlicht maar dat is veel makkelijker strak te krijgen)
Wel is het zo dat deze strips vaak zo gevoelig is dat je een glaze gewoon nodig hebt om deze strak te laten lijken, even wegen met een doek en je hebt weer een veeg erbij.
Welke bescherming zit erop of lees ik daar overheen?

Persoonlijk vind ik het een erg fraaie wagen, Renault maakte de laatste tijd weinig spannends maar deze is goed te pruimen.

Wel complimenten voor het aantal foto's, precies goed voor zo'n detail.
 
Dibbuz;304902 zei:
Persoonlijk vind ik het een erg fraaie wagen, Renault maakte de laatste tijd weinig spannends maar deze is goed te pruimen.

.

Vandaag de Clio voor het eerst IRL gezien, maar dat kan me toch wel heel erg bekoren hoor.


Mooi werk weer hoor! Schandalig eigenlijk dat dit niet in de al torenhoge afleverkosten zit.
 
Dibbuz;304902 zei:
Wel is het zo dat deze strips vaak zo gevoelig is dat je een glaze gewoon nodig hebt om deze strak te laten lijken, even wegen met een doek en je hebt weer een veeg erbij.
Welke bescherming zit erop of lees ik daar overheen?
Op de wielen, trims, motorruimte, interieur en ruiten na zit overal de Collinite 845 op.

Persoonlijk vind ik het een erg fraaie wagen, Renault maakte de laatste tijd weinig spannends maar deze is goed te pruimen.
Als het goed is heb je hem (op afstand) gezien: ik was degene die drie weken geleden niet in de gaten had dat er een showroom was, aanbelde bij de roldeur en aan de kassa vroeg wat je nickname was op het forum.
 
Mja, ben nooit zo des Renaults geweest, maar vanwege de veranderde leasevoorwaarden op het werk
'moet' ik waarschijnlijk ook aan de Mégane (Estate). Ik had deze wagen al gezien na het doorspitten
van het genoemde topic op autoweek. Ik moet zeggen dat het al wat begint te 'wennen'...
 
Mooie detail, ziet er netjes uit! Zoals altijd; jammer een dealer het op deze wijze laat weten. En net als altijd voor niet-detailers ziet deze auto er bij de dealer vandaan prima uit. Kan altijd beter en dat maar weer bewezen!
 
Rembo;304928 zei:
Als het goed is heb je hem (op afstand) gezien: ik was degene die drie weken geleden niet in de gaten had dat er een showroom was, aanbelde bij de roldeur en aan de kassa vroeg wat je nickname was op het forum.
Ongetwijfeld maar ik zie zoveel auto's en mensen langskomen dat ik helaas weinig onthoud. Nooit goed in geweest.

De nieuwe Clio is ook een stap in de goede richting.
 
Die zwarte paneeltjes lijken sowieso erg krasgevoelig te zijn.
Deze nieuwe Mercedes A-klasse kwam ik dinsdag tegen op het vliegveld van Wenen.

20121113_172126.jpg

20121113_172137.jpg
 
Die panelen heb ook ik op mijn auto en heb er ook eens 1tje gepolijst met mezzo tot het 90% swirlvrij was .........

1 maand later zag je amper het verschil met de andere paneeltjes ]-0

Is wel erg zacht materiaal als je het mij vraagt . Zou het een soort van acryl kunnen zijn ?