Ik heb sinds November een nieuwe wagen, een Renault Megane Coupé van 2002. Mijn Megane was al van bij de aankoop van het type 'schoon van ver, maar ver van schoon'. Foto's zeggen meer dan woorden:
Lijmresten op het dak:
Rode stippen op sommigen plaatsen van de auto. Geen idee wat het is/ was, verf mss?
En ontzettend veel swirls en diepe krassen:
Kortom, de wagen had dringend nood aan een detailbeurt, en dat heb ik dan ook gedaan midden april. Eerst heb ik de wagen gewassen en ontvet, en daarna gekleid met Chemical Guys Yellow detailing clay en Autofinesse Glide. Er kwam ontzettend veel smerigheid uit de lak, en toen dacht ik er ook aan dat ik de wagen misschien beter eerst had behandeld met Iron X. In ieder geval heb ik door het kleien de rode stippen van de auto gekregen, maar dit was erg lang en hard werken. In de toekomst dus eens zien voor een 'zwaardere' klei:
Hierna heb ik de wagen terug gewassen en afgeplakt. Toen ben ik begonnen met de eerste stap, Menzerna FG Compound 400 met Hex oranje, en bewerkte ik de auto met stand 4, 5 en 6 van mijn Meguiars G220 D/A. Dit geld ook voor de volgende stappen.
Na deze stap begonnen met Menzerna Power Finish 2000 en Hex wit.
En dan de laatste hit, Menzerna Final Finish FF3000 met Hex blauw.
De lijmresten op het dak heb ik eraf gekregen door te polijsten. De plastiek en rubbers heb ik behandeld met Autofinesse Revive, en de banden met Perl.
Toen dit alles gedaan was, heb ik Black Hole Glaze op de auto gedaan. Een lichtere glaze was natuurlijk beter geweest, maar die had ik niet liggen. Ook heb ik er 1x Collinite 845 op gedaan. Het resultaat geeft me een dubbel gevoel. De auto is er ENORM op vooruit gegaan en blinkt weer mooi, anderzijds heb ik maar een correctie kunnen krijgen van zo'n 65%, wat ik toch wel teleurstellend vind. Ik vraag me dus momenteel echt af wat ik volgende keer beter kan doen voor een mooier resultaat. Iemand tips, of die weet waarom ik geen grotere correctie heb behaald?
Hier trouwens nog de foto's na de detail.
Lijmresten op het dak:
Rode stippen op sommigen plaatsen van de auto. Geen idee wat het is/ was, verf mss?
En ontzettend veel swirls en diepe krassen:
Kortom, de wagen had dringend nood aan een detailbeurt, en dat heb ik dan ook gedaan midden april. Eerst heb ik de wagen gewassen en ontvet, en daarna gekleid met Chemical Guys Yellow detailing clay en Autofinesse Glide. Er kwam ontzettend veel smerigheid uit de lak, en toen dacht ik er ook aan dat ik de wagen misschien beter eerst had behandeld met Iron X. In ieder geval heb ik door het kleien de rode stippen van de auto gekregen, maar dit was erg lang en hard werken. In de toekomst dus eens zien voor een 'zwaardere' klei:
Hierna heb ik de wagen terug gewassen en afgeplakt. Toen ben ik begonnen met de eerste stap, Menzerna FG Compound 400 met Hex oranje, en bewerkte ik de auto met stand 4, 5 en 6 van mijn Meguiars G220 D/A. Dit geld ook voor de volgende stappen.
Na deze stap begonnen met Menzerna Power Finish 2000 en Hex wit.
En dan de laatste hit, Menzerna Final Finish FF3000 met Hex blauw.
De lijmresten op het dak heb ik eraf gekregen door te polijsten. De plastiek en rubbers heb ik behandeld met Autofinesse Revive, en de banden met Perl.
Toen dit alles gedaan was, heb ik Black Hole Glaze op de auto gedaan. Een lichtere glaze was natuurlijk beter geweest, maar die had ik niet liggen. Ook heb ik er 1x Collinite 845 op gedaan. Het resultaat geeft me een dubbel gevoel. De auto is er ENORM op vooruit gegaan en blinkt weer mooi, anderzijds heb ik maar een correctie kunnen krijgen van zo'n 65%, wat ik toch wel teleurstellend vind. Ik vraag me dus momenteel echt af wat ik volgende keer beter kan doen voor een mooier resultaat. Iemand tips, of die weet waarom ik geen grotere correctie heb behaald?
Hier trouwens nog de foto's na de detail.