• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Renault Megane R26 (fast-road) MY2006 eerste polijst detail in zn hele leven

Sennaalbronda

Detailing chief
13 sep 2018
42
75
19
Renault Mégane R26 Bleu Alp.
d1c4e709f5f8bf211ebba845afb06790df5491e7.jpg

De renault megane 2 Rs was de 2de sportieve renault die met de naam RS uitkwam. deze werd in 2003 geintroduceert. in 2005 werd de trophy uitgebracht en in eind 2005 kwam de facelift. in 2005 werd fernando alonso kampioen in de Formule 1 en bedacht renault de R25, een blauwe of zwarte versie van de megane met RECARO kuipstoeken stickers die verwezen naar de f1 auto van renault. in 2006 gebeurde het weer. ditmaal was het tijd voor de R26. deze radicale megane bracht een hoop nieuwe upgrades: grotere injectoren, 18 inch 8j velgen, revolutionaire pilot sport 2 banden. leren RECARO Trendline stoelen. rode remklauwen, Speciale versnellingsbak met ingebouwd LSD en nog veel meer.
vandaag heb ik een nog specialere r26 gedetailed. deze detail heeft mij 12 uur gekost wat over 2 dagen verdeeld werd.
fotos bij aankomst auto
DSC_0509.JPG
DSC_0510.JPG
DSC_0512.JPG
DSC_0511.JPG
DSC_0513.JPG
DSC_0515.JPG
DSC_0518.JPG


de auto was de week hiervoor al een keer gewassen en al het mos is al weggehaald, voordat deze auto door Veban Motorsport onder handen werd genomen stond deze 5 jaar buiten. na een lang gesprek met de vorige eigenaar ben ik erachter gekomen dat hij de enige eigenaar voor Veban is en dat de auto altijd met een spons is gewassen en nooit is gepolijst, AUW. dit betekend dus dat er hoogstwaarschijn een zee van swirls is en het is een non-metallic lak van renault. dit word een lang weekend dus (lak is knoert hard).
laten we maar beginnen! Samen met Bastiaan (Monteur bij Veban) ging ik de megane's wassen, hij zijn eigen Megane TROPHY nummer 480/500 en ik de R26. eerst maar begonnen met de wielen. dit zijn nieuwe 8j BiBop velgen met nieuwe PS4 erom gewikkeld. toch een mooie set banden (oog wilt ook wat). eerst heb ik zowel de banden als de velgen met Valet Pro Bilberry verdund 1:5 schoongemaakt, dit werkt ook top op de banden vind ik zelf. hiernaar heb ik de wielen ingespoten met Bilt-Hamber Auto-wheels. dit is een erg dikke substantie en blijft dus lang kleven. ook is het bewezen de sterkste en effectiefste iron-remover.
20200118_125238.jpg
20200118_130548.jpg
20200118_130053.jpg
20200118_125443.jpg

Hiernaar heb ik de auto gewassen met Gyeon Bathe en 2x een gyeon smoothie.
DSC_0539.JPG

DSC_0543.JPG

na deze wasbeurt kwamen al veel swirls naarboven die door het stof verstopt waren. ik voelde aan de auto die ook waarschijnlijk nooit gekleid is geweest en er waren veel contaminaten aanwezig. eerst de fallout remover erop dan maar!
DSC_0549.JPG
DSC_0551.JPG

Hiernaar de onderste gedeeltes van de bumpers en caisse ingespoten met een tar remover en met een microfiber geagiteerd.
auto is na deze chemische decon gekleid met een kleimitt. hij was nu echt spiegelglad.
auto weer afgespoeld en afgedroogd. nu was ik ff chechen bij bas. hij was nogsteeds bezig met het wassen want dat was al weer een maand geleden voor de trophy.
DSC_0559.JPG

en ja mijn schooltas was de klos als vieze towel doos.
dus de auto ging naar binnen.
DSC_0561.JPG
DSC_0562.JPG

fotos doen het niet echt blijken maar de auto schreewde voor een detail.
op naar deel 2!
 

Bijlagen

  • DSC_0514.JPG
    DSC_0514.JPG
    237,3 KB · Weergaven: 171
  • DSC_0516.JPG
    DSC_0516.JPG
    224,2 KB · Weergaven: 239
  • DSC_0517.JPG
    DSC_0517.JPG
    258,4 KB · Weergaven: 179
  • 20200118_162546.jpg
    20200118_162546.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 202
  • 20200118_130100.jpg
    20200118_130100.jpg
    385,6 KB · Weergaven: 227
  • 20200118_130050.jpg
    20200118_130050.jpg
    283,7 KB · Weergaven: 184
  • 20200118_130043.jpg
    20200118_130043.jpg
    171,8 KB · Weergaven: 220
  • 20200118_130038.jpg
    20200118_130038.jpg
    334,9 KB · Weergaven: 174
  • 20200118_125243.jpg
    20200118_125243.jpg
    284,4 KB · Weergaven: 227
  • DSC_0548.JPG
    DSC_0548.JPG
    338,7 KB · Weergaven: 223
  • DSC_0550.JPG
    DSC_0550.JPG
    141,9 KB · Weergaven: 178
Laatst bewerkt:
Ik vind het niet de mooiste RS die er gemaakt is maar het zijn wel speciale dingen en ze zijn zeldzaam! Ik ben er nog niet veel tegengekomen. Ik wacht al op deel 2!
 
DSC_0566.JPG
DSC_0567.JPG

maar goed, we hebben nog lang de tijd, dus gaan met die banaan!
na de testspot bleek het mokerhard zijn, verassend zeg ;(. ik gebruikte 3 verschillende pads waaronder de Lake country MF cutting pad, Rupes blauw wol en Scholl sandwish pad samen met mijn prototype compound.
DSC_0569.JPG

sorry voor deze aardappel kwaliteit maar ja het was 6 uur savonds. de eerste dag heb ik de volgende panelen kwa cutting stage afgerond: motorkap, voorscherm, deur, achterscherm, stijlen van het dak. ik ging niet voor perfectie eerder voor een 90% detail gezien dit nog fabrieks lak was. wel heb ik een aantal dingen geleerd en dat was dat de motorkap, voor- achterbumper en de r26R spoiler waren gespoten. de bumpers en de kap vanwegens de steenslag en de r26r spoiler, omdat hij er nog niet opzat. op deze delen zat eigenlijk geen orange peel, erg netjes gespoten ook!
De volgende ochtend:
DSC_0571.JPG
DSC_0572.JPG

de glans kwam al aardig terug, en er was eigenlijk geen haze (jeeej). toen verder aan de achterklep.
deze was echt verschikkelijk kwa swirls maar goed, kan beuren.
de achterklep in 2 delen gesplitst en tussen de emblemen met de hand gedaan, ik heb zonder grappen 20 minuten zitten boenen met de hand om het weer 90% OCD goedgekeurd te maken.
20200118_182728.jpg
20200118_182720.jpg
20200118_162710.jpg
20200118_164410.jpg


toen ik helemaal klaar was met de auto was ik al 7 uur bezig met deze detail. echt bizar eigenlijk.
na een nieuwe test ben ik erachter gekomen dat rupes wit het beste finishde, beetje raar maar meerdere spots gedaan en het werkte gewoon goed.
DSC_0579.JPG

DSC_0583.JPG
DSC_0584.JPG

toen heb ik wel ff een 30 minuten pauze ingelast want tja, opmkijn jonge leeftijd (14) is dit best intensief. en mn oren deden pijn van de dap haha.
ik heb hiernaa de auto ff naar buiten gerold en helemaal ingespoten met dreft, puur om te ontvetten. het bead nu al lekker moet ik zeggen wel is de lak er gripperig. ik heb de auto met de luchtspuit afgedroogd en heb een rondje Gyeon prep gedaan. ik heb hiernaar de auto in de wax gezet met Collinite 915, ow wat een lekker waxje is dat. spekglad die auto, legde mn tap rolletje erop, viel er gelijk vanaf lmao.
DSC_0588.JPG
DSC_0589.JPG
DSC_0590.JPG
DSC_0591.JPG

banden en rubber waren inmiddels ook al behandeld met meguiars endurance tire shine.
ik heb overigens de achterste 3 ruiten helemaal gepolijst wat erg nodig was. nu werd ik wel enorm op mijn vingers getikt. ik had de vooruit niet gedaan want ik dacht dat het puur gewoon vies was, verkeerd gedacht Senna.... dussss. alle trim weer in de tape, en weer de dap voor de dag halen.
DSC_0593.JPG
DSC_0595.JPG

okee dan, het was nu 11 uur in de detail. ik was er eerlijk gezegd helemaal klaar mee. heb nu mn hele Spotify afspeellijst al tig keer gehoord haha.
maaar nu alle ruiten nog schoonmaken van vingerafdrukken.
eenmaal schoon was het enkel de kieren met sonax BSD behandelen en hij was helemaal klaar.
dit is niet het eind van de showcase gezien er ook nog een post komt over het interieur, het plakken van de stickers en de motorruimte.
wat afters:
DSC_0597.JPG
DSC_0598.JPG
DSC_0599.JPG
DSC_0600.JPG
DSC_0603.JPG
DSC_0605.JPG



Bedankt voor het lezen en tot de volgende post!


owja, deze komt ook binnenkort
DSC_0601.JPG
 

Bijlagen

  • 20200118_162705.jpg
    20200118_162705.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 158
  • DSC_0594.JPG
    DSC_0594.JPG
    98,6 KB · Weergaven: 191
  • DSC_0596.JPG
    DSC_0596.JPG
    215,8 KB · Weergaven: 181
  • DSC_0602.JPG
    DSC_0602.JPG
    209,2 KB · Weergaven: 157
  • DSC_0604.JPG
    DSC_0604.JPG
    163,4 KB · Weergaven: 202
Mooi resultaat! En jij bent wellicht wel één van de jongsten hier op ons forum. :cool:
(Duidelijk verslag, overigens, maar het zou wel makkelijker leesbaar zijn als je ook hoofdletters gebruikt...;))
Ik kijk alleszins uit naar het vervolg. :)
 
Ziet er goed uit! Ik heb ooit een zelfde blauwe r26 gedaan, die lak was ook erg hard. Kreeg ik toen met scholl S3 en een spiderpad wel strak, daarna met mezzo/finale afgewerkt.
 
Lees ik het goed dat jij pas 14 bent!?!?

dat zijn mooie resultaten die je nu al behaalt!
Correctamundo, ik ben pas 15 geworden. ik ben eigenlijk met veel dingen op jonge leeftijd erbij omtrend autos. ik werk ook mechanisch gezien veel aan autos en dus nu ook aan het lakwerk van de desbetreffende autos!
 
  • Verbluft
Reactions: RedCat
Ziet er goed uit! Ik heb ooit een zelfde blauwe r26 gedaan, die lak was ook erg hard. Kreeg ik toen met scholl S3 en een spiderpad wel strak, daarna met mezzo/finale afgewerkt.
goed om te horen dat je een beetje dezelfde indruk heb gehad. de metallic lakken op de R26 serie zijn veel zachter dan hun non metallic broertjes. ik heb nu een rode, witte en blauwe r26 gedaan en die waren allemaal best hard, nu heb ik zelf een DAP 500 en is dat een beste uitdaging, binnekort naar een Rupes of een DAP EVO gaan kijken dan maar. de zwarte, gele en blauw metallicen meganes zijn beter te doen met de DAP 500
 
Stevige correctie heb je daar behaald. Mag ik je nog een ding op het hart drukken? Gebruik oordoppen of beschermers als je langere tijd met een DAP werkt. Ik begrijp ook niet, waarom ze nog geen borstelloze motoren hebben, maar het is nou eenmaal zo. Die dingen maken een pokkeherrie, en dat is echt ontzettend slecht voor je oren. Zeker als je nog jong bent, is het zaak die oren goed te beschermen, want daar krijg je later echt last van. Doen hoor!
 
Mooi resultaat! Qua lawaai, probeer eens een noice cancelling headphone (bijv. van Bose of Sony). Ik vind dat erg fijn werken. Overigens ook bij gebruik van de heggenschaar ;)