• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Modus

megane_cc

Detailing rookie
7 sep 2008
467
0
Na de detailday van 06/09 die ik volgde bij Sven (invoerder Meguirs producten in België ) maar aan de slag gegaan met als proefwagen de Renault modus van mijn echtgenote die na 5 jaar enkel maar wassen wel toe was aan een grondige opknapbeurt.

Na het wassen met NXT generation shampoo, volgde de kleibeurt. Jawade wat kwam daarvan af zeg, klei zag na al meteen zo bruin als de vingers van een roker :D

Daarna volgde het afplakwerk van plastiek en rubbers:
modus1.jpg

modus2.jpg


Volgende stap was het machinaal verwerken van swirls en krassen met scratchX. Machinaal of niet, het was toch een helse karwei om de wagen onder handen te nemen.

Nadien volgde de machinale aanbreng van de polish M07, op de bijsluiter stond "laat rustig 5 a 10 minuten inwerken" maar dat vond ik toch wel wat lang want dan was het afzien geblazen om de restanten M07 eraf te krijgen, na wat geëperimenteer met de wachttijd had ik al snel de kneep te pakken.

Toen volgde nog de eerste waxlaag met NXT tech 2.0 en de tweede waxlaag met M16. Plastiek en rubber delen kregen een opfrisbeurt met trim detailer, ruiten werden opgepoetst met NXT glass cleaner en het interieur kreeg ook een beurt met de quick interior detailer. Banden werden ingespoten met hot shine.

Hieronder het resultaat van m'n noeste arbeid:
modus3.jpg

modus4.jpg

modus6.jpg

modus5.jpg


Voor mijn eerste volledige detailing vind ik dat deze er best mag wezen en deze is grotendeels te wijten aan het volgen van de detailday van 06/09 waar ik wegwijs gemaakt werd in het labyrint van Meguiars waarvoor dank!!!
 
Ziet er toppie uit hoor! Mooie spiegeling :)^

Even wat tips/opmerkingen/vragen:

-had je geen last van restjes plaksel van het tape?
-ScratchX is eigenlijk bedoelt voor met de hand ook al staat er op dat het machinaal aangebracht kan worden. Het breekt erg snel af (vanwege de handfunctie) en is voor machinaal gebruik eigenlijk te zwak om krasjes te verwijderen. Poorboys SSR2 of 2.5 is misschien een optie?
-De M7 polish NIET laten drogen maar dan heb je al gemerkt. De enige produkten van Meg's die je moet laten drogen zijn waxen, de rest niet. Dan wordt het alleen maar moeilijker af te nemen.
 
Mooi resultaat hoor!

@Dibbuz: Zo kijk ik naar het werk van anderen, en leer ik ook meteen weer wat...Dus alléén de wax laten drogen....:)...ik had zelf al wat ondervonden met het uitwrijven van de polish, en dacht eigenlijk dat het normaal was dat het er soms zo moeizaam uit te poetsen was...:D
 
Dibbuz zei:
Ziet er toppie uit hoor! Mooie spiegeling :)^

Even wat tips/opmerkingen/vragen:

-had je geen last van restjes plaksel van het tape?
-ScratchX is eigenlijk bedoelt voor met de hand ook al staat er op dat het machinaal aangebracht kan worden. Het breekt erg snel af (vanwege de handfunctie) en is voor machinaal gebruik eigenlijk te zwak om krasjes te verwijderen. Poorboys SSR2 of 2.5 is misschien een optie?

Had inderdaad her en der eenbeetje last van achterblijvend plaksel maar met een ontvetter waren die lijmresten snel verdwenen en vermits ik de sierlijsten en rubbers achteraf toch met trimdetailer bewerkte was het matte die je door gebruik van een ontvetter krijgt al snel achter de rug. Evenwel ga ik de volgende beurt eens testen met die blauwe afplakband die (van horen zeggen) geen plaksel zou achterlaten.

Heb inderdaad ondervonden dat ScratchX wat zwakjes uitvalt voor machinaal maar bon die tube heb ik nu en ga die gewoon opgebruiken maar als deze op is dan ga ik inderdaad op zoek gaan naar een vervangend product die beter geschikt is voor het machinaal bewerken.
 
Die blauwe tape gebruik ik nu een tijdje en ik moet zeggen inderdaad totaal geen restjes.
Daarvoor had ik 1x blauw gammatape geprobeerd, speciaal UV tape. Ik heb het geweten zeg... was ruim een uur bezig met de restjes te verwijderen.

Ik gebruik ScratchX voor onder handvaten e.d. daar kan je toch niet met een machine komen.