• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reparatie parkeerschade

tondenouden

Detailing rookie
3 mrt 2011
4
0
Hoi,

Ik heb een BMW 3-serie Touring (E91) uit 2006 in sparkling graphite.

Qua detaling ben ik een beginner. Ruim 1,5 jaar geleden heb ik een mooi poetssetje van Poorboys aangeschaft voor mijn Audi destijds (uiteraard via CC) maar ik poets nog handmatig. Ik overweeg wel een DAP aan te schaffen (of de Festool van pa te gebruiken ;)), maar tot nu toe heb ik daar nog niet mee gewerkt.

The case:
De BMW was in perfecte staat toen ik hem kocht (1,5 maand terug) en alle kleine schades waren bij aflevering hersteld door het poetsbedrijf.
Na 1,5 maand parkeren op openbare parkeerplaatsen door het land, constateer ik uiteraard al weer een aantal lelijke krasjes, een deukje en twee pitten op de portieren. Allemaal niet al te groot, maar wel jammer natuurlijk. Fotootjes zal ik zsm toevoegen.

Indien mogelijk wil ik deze schades het liefst zelf herstellen. Dit omdat dit soort schades te vaak voorkomen bij mij en omdat ik het leuk vind om het zelf te doen (herkenbaar? ;)).

De volgende zaken heb ik al in huis:
- BMW lakstift (kleur + blank)
- Poorboys poetsset (APC, SSW, Clay + S&W, Professional Polish, Black Hole, EX-P)
- Lake Country pads voor handgebruik (orange, white, red)

Hoe kan ik het beste te werk gaan en welke zaken kan ik daarvoor het beste nog aanschaffen?

De beste manier om te werk te gaan is eerst eens allerlei topics te lezen die over soorgelijke zaken gaan (daar vind je er hier vast een heleboel van)

Daar kun je al een heleboel uit leren (hoe hebben anderen het gedaan, met welke producten, enz..)

Het is namelijk moeilijk te antwoorden op uw huidige vragen omdat ze nogal algemeen van aard zijn en de antwoorden zeer uitgebreid en langdradig zouden zijn...kortom onbegonnen werk om hier alles te beschrijven wat elders op het forum reeds te vinden is.

Tip: maak optimaal gebruik van alles wat hier reeds te lezen/leren valt en niet aarzelen bijkomende vragen te stellen. :-)^

Ben het met je eens hoor, daarom heb ik al aardig wat topics doorgenomen. Ik zal daarom wat concreter proberen te zijn:

Schade betreffen een aantal kleine krassen welke waarschijnlijk te polijsten zijn, maar ik maak me meer zorgen om de 'pitten' in de deur. Lak is beschadigd tot op de grondlaag.

Ik ben het volgende van plan:
- schade opvullen met BMW-lak en sateprikker
- handmatig wetsanden (3M schuurblokje + polijstschijfjes)
- handmatig polishen (PB Professional polish of SSR1/SSR2?)
- handmatig uitpoetsen (PB Black Hole / PB EX-P)

Gaat bovenstaande werken denken jullie of kan ik beter direct over op een DAP voordat ik hieraan begin?

tondenouden zei:
Ben het met je eens hoor, daarom heb ik al aardig wat topics doorgenomen. Ik zal daarom wat concreter proberen te zijn:

Schade betreffen een aantal kleine krassen welke waarschijnlijk te polijsten zijn, maar ik maak me meer zorgen om de 'pitten' in de deur. Lak is beschadigd tot op de grondlaag.

Ik ben het volgende van plan:
- schade opvullen met BMW-lak en sateprikker
- handmatig wetsanden (3M schuurblokje + polijstschijfjes)
- handmatig polishen (PB Professional polish of SSR1/SSR2?)
- handmatig uitpoetsen (PB Black Hole / PB EX-P)

Gaat bovenstaande werken denken jullie of kan ik beter direct over op een DAP voordat ik hieraan begin?
Als jij de week daar na nog je arm wil gebruiken zou ik maar een Dap aan schaffen!:lol

Beste Buurman (TS = Belg),

Wellicht dat foto's van de beschadigingen je problemen het best verhelderen.
Je hebt al goede suggesties gedaan, maar goede foto's helpen ons nog beter jouw problemen te beoordelen.

Aficior zei:
Beste Buurman (TS = Belg),

Wellicht dat foto's van de beschadigingen je problemen het best verhelderen.
Je hebt al goede suggesties gedaan, maar goede foto's helpen ons nog beter jouw problemen te beoordelen.

Ik zal dit weekend eens wat fotootjes maken.

PS ben eigenlijk Nederbelg ;)