De Smart Roadster staat bekend om 2 dingen:
- stuurt heerlijk
- heeft de bijnaam 'Smart Leakster' aangezien ze gemiddeld gezien zo lek zijn als een mandje
Om mijn rubbers soepel te houden en deze problemen tot een minimum te kunnen beperken ben ik dus op zoek gegaan naar de beste manier om de rubbers van mijn deur, raam en targadak soepel te houden.
Op buitenlandse fora las ik vervolgens enorm veel goede dingen over de Gummi Pflege Stift (Rubber care stick) van 1Z ofwel Einszett.
Van het weekend kreeg ik deze binnen dus ik heb hem maar gelijk even geprobeerd en wil het graag met jullie delen
De stick is eigenlijk een klein flesje met bovenop een applicator-sponsje. In dit sponsje zit een soort nippeltje lijkt het wel, waardoor een heel klein beetje vloeistof in het sponsje wordt gespoten zodra je deze indrukt. Effectief betekent dit dat je hem op zijn kop kunt houden zonder dat hij lekt, en zodra je hem op een deurrubber drukt, het sponsje bevochtigd wordt! Het middel zelf is trouwens kleurloos, het sponsje is zwart omdat ik het direct op de rubbers heb gesmeerd, zonder ze goed te reinigen eerst. Het ruikt naar Citronel, dus misschien houdt het de muggen ook wel buiten
Het aanbrengen werkt heel makkelijk, zoals gezegd het sponsje op je rubber zetten, en met lichte druk het rubber insmeren. Het dekt goed, een of twee keer over een rubber en hij is mooi egaal bedekt.
Vers behandeld stuk rechts, onbehandeld links
Beide na circa 2 minuten
De rubbers voelen nu een heel klein beetje plakkerig aan, maar geven verbazingwekkend genoeg niet af. Het product lijkt er dus echt een beetje ingetrokken te zijn. Ik heb hier gewoon alleen de stift overheen gehaald en niet afgeveegd.
Ik heb de rubbers ingedrukt voor en nadat ik ze behandeld heb. Ze voelden iets veerkrachtiger aan na het insmeren, maar wat mij het meest opviel was het verschil in hoe het oppervlakte aanvoelt.
Een kant van mijn auto is nu ingesmeerd hiermee, de andere kant niet, zodat ik over een week oid eens kan kijken hoe het verschil is, en of de rubbers echt opgeknapt zijn hiervan of dat het toch een veredelde dressing blijkt te zijn.
Zijn er ook nadelen aan het product?
Ja ik heb er tot nu toe 1 ondekt voor mijzelf: Het sponsje werkt heel makkelijk, echter kwam ik niet goed tussen de twee opstaande randen in er mee zoals op de een na laatste foto te zien is. Nu is dit niet het deel van een rubber wat contact maakt met andere delen van de auto, maar voor het uiterlijk is het natuurlijk beter als alles weer mooi diep zwart wordt.
- stuurt heerlijk
- heeft de bijnaam 'Smart Leakster' aangezien ze gemiddeld gezien zo lek zijn als een mandje
Om mijn rubbers soepel te houden en deze problemen tot een minimum te kunnen beperken ben ik dus op zoek gegaan naar de beste manier om de rubbers van mijn deur, raam en targadak soepel te houden.
Op buitenlandse fora las ik vervolgens enorm veel goede dingen over de Gummi Pflege Stift (Rubber care stick) van 1Z ofwel Einszett.
Van het weekend kreeg ik deze binnen dus ik heb hem maar gelijk even geprobeerd en wil het graag met jullie delen
De stick is eigenlijk een klein flesje met bovenop een applicator-sponsje. In dit sponsje zit een soort nippeltje lijkt het wel, waardoor een heel klein beetje vloeistof in het sponsje wordt gespoten zodra je deze indrukt. Effectief betekent dit dat je hem op zijn kop kunt houden zonder dat hij lekt, en zodra je hem op een deurrubber drukt, het sponsje bevochtigd wordt! Het middel zelf is trouwens kleurloos, het sponsje is zwart omdat ik het direct op de rubbers heb gesmeerd, zonder ze goed te reinigen eerst. Het ruikt naar Citronel, dus misschien houdt het de muggen ook wel buiten
Het aanbrengen werkt heel makkelijk, zoals gezegd het sponsje op je rubber zetten, en met lichte druk het rubber insmeren. Het dekt goed, een of twee keer over een rubber en hij is mooi egaal bedekt.
Vers behandeld stuk rechts, onbehandeld links
Beide na circa 2 minuten
De rubbers voelen nu een heel klein beetje plakkerig aan, maar geven verbazingwekkend genoeg niet af. Het product lijkt er dus echt een beetje ingetrokken te zijn. Ik heb hier gewoon alleen de stift overheen gehaald en niet afgeveegd.
Ik heb de rubbers ingedrukt voor en nadat ik ze behandeld heb. Ze voelden iets veerkrachtiger aan na het insmeren, maar wat mij het meest opviel was het verschil in hoe het oppervlakte aanvoelt.
Een kant van mijn auto is nu ingesmeerd hiermee, de andere kant niet, zodat ik over een week oid eens kan kijken hoe het verschil is, en of de rubbers echt opgeknapt zijn hiervan of dat het toch een veredelde dressing blijkt te zijn.
Zijn er ook nadelen aan het product?
Ja ik heb er tot nu toe 1 ondekt voor mijzelf: Het sponsje werkt heel makkelijk, echter kwam ik niet goed tussen de twee opstaande randen in er mee zoals op de een na laatste foto te zien is. Nu is dit niet het deel van een rubber wat contact maakt met andere delen van de auto, maar voor het uiterlijk is het natuurlijk beter als alles weer mooi diep zwart wordt.