• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review C.Pro C.Quartz - Fog Fight Kit - 100ml, maar met een GROTE maar...

Die test was op een spiegel en daar kijk je maar vanaf een kant natuurlijk.
Zoals Avi aangeeft, als je het goed aanbrengt zie je van buiten naar binnen geen waas alleen andersom.

Ik heb ooit Fog Clear gebruikt en daar had ik ook zoiets aan de buitenkant dus dat kan best wel een kloppen.
Van binnen naar buiten zag ik er inderdaad niets van.
 
Een spiegel is leuk om het effect te bekijken, maar je kijkt niet door een spiegel heen, dus zie je daar inderdaad niet het juiste resultaat.

Ik heb dit weekend een clio RS voor een full detail, dus zal dan ook een ruitje meepakken:)^
 
Dibbuz;301455 zei:
Zoals Avi aangeeft, als je het goed aanbrengt zie je van buiten naar binnen geen waas alleen andersom.

In de haast, kwaadheid en frustratie ben ik vergeten foto's te maken van binnen naar buiten, maar ik weet zeker dat er ook een waas te zien was, in tegenstelling wat Avi zei/zegt.

Ik heb precies de gebruiksaanwijzing gevolgd, (uitgeprint en meegenomen) en zelfs nogmaals het instructiefilmpje bekeken op de telefoon.
Daarin is te zien dat je enkele pufjes moet aanbrengen op het padje en op de raam.

Ik heb 3 pufjes gedaan op het padje en 2 pufjes op de raam, over een overdosis is dus geen sprake, misschien is het wel te weinig geweest?
In het filmpje sprayt die gast zich een ongans lijkt het wel.

Zelf merkte ik dat het steeds stroever werd naarmate je meermaals over een reeds behandeld deel bent geweest.
 
Ik ga dit topic toch nog even in de gaten houden alvorens ik het ga aanbrengen... Heb de kit al een tijdje in huis liggen, maar er ontstaat nu toch enige twijfel als ik het verhaal van Patrick zo lees. Toch ook benieuwd naar andere ervaringen...
 
De fog fight kit zit nu zo'n 2 a 3 weken op de ramen van de auto. De witte waas is weg echter zie je nu een olie-achtige laag vanaf de buitenkant zoals de onderstaande foto. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit weg krijg?
olievlek.jpg
 
Het vreemde is dat het wel goed werkt. Maar het ziet gewoon niet uit aan de buitenkant. Ik denk dat ik het er maar op houd zodat de ramen niet meer beslaan. Veiligheid voor alles.
 
Uupdate.

Vandaag nog eens poging ondernomen om de ramen te behandelen.

Als eerste de ramen meerdere malen schoon gemaakt c.q. ontvet met ipa en glas cleaner.

Daarna het mf suède doekje slechts 3x besprayt en daarna de ramen behandeld. Het aanbrengen ging minder stroef dan de eerste poging.

Voor mijn idee moet je dus minder gebruiken dan het filmpje je doet geloven.

Nadat het product 15 minuten heeft gecured, het residu afgenomen met een schone droge mf suède doekje.

Het zich van binnen naar buiten is kraakhelder, maar van buiten naar binnen wederom een vlekken drama....
Op zich geen probleem, maar als detailer wil je dat alles er spik en span uitziet, nu ziet het er niet uit die ramen (van buitenaf dan)....

Dat het product goed zijn werk doet, daar twijfel ik niet over aangezien het de hijg test doorstaat :eek:)

Voor nu laat ik het hierbij, liever schone ruiten met hier en daar een lichte waas/vlek dan een beslagen ramen en je ziet niets meer met alle gevolgen van dien.
 
Ik erger mij enorm aan als ik s'ochtends vroeg in mijn auto stap, en alle ramen beslagen zijn en het een tijd duurt voordat het weg is. Nu wil ik hier iets aan gaan doen.

Als ik naar het assortiment kijk heb je hier 4 opties voor:

C.quartz Fog Fight Kit
Pro Vision Fog Clear Gel
Pro Vision Fog Clear liquid
Pro Vision Fog Clear Wipe

Nu twijfel ik tussen C.quartz Fog Fight en Pro Vision Fog Clear Liquid.

Na het lezen van deze topic heb ik mijn twijfels over de Fog Fight, het doet zijn werk maar laat vlekken achter? en wat is de standtijd hiervan?
Heeft er iemand enige ervaring met Fog Clear? Vlekt dit niet? is dit makkelijker aan te brengen?
 
Ik zit met hetzelfde 'probleem'
De ProVision variant heb ik staan, ooit geprobeerd, maar niet super tevreden over...
Beetje dezelfde verschijnselen als de fog fight als ik het zo lees.... :S
 
Het is leuk voor in de badkamer, en ik heb de binnenkant van mn skibril er mee gedaan, dat hielp ook super tegen beslaan na een valpartij!

In de auto moet het mij nog overtuigen. Ik had het uitgepoetst, het leek kraakhelder, tot ik savonds ging rijden. Het was net of ik een flesje wd40 op mn ruit had leeg gespoten, zo vet! Zelfs met een gloednieuwe Peluche doek moest ik lang boenen om het weg te krijgen. Ik wil mijn ramen gewoon kraakhelder hebben, en dat is het niet.

Ik ga het nog een keertje proberen, maar als dat niet werkt is het leuk voor de spiegel in de badkamer en mn skibrilw^^w
 
Demian;304142 zei:
Ik erger mij enorm aan als ik s'ochtends vroeg in mijn auto stap, en alle ramen beslagen zijn en het een tijd duurt voordat het weg is. Nu wil ik hier iets aan gaan doen.

Als ik naar het assortiment kijk heb je hier 4 opties voor:

C.quartz Fog Fight Kit
Pro Vision Fog Clear Gel
Pro Vision Fog Clear liquid
Pro Vision Fog Clear Wipe

Nu twijfel ik tussen C.quartz Fog Fight en Pro Vision Fog Clear Liquid.

Na het lezen van deze topic heb ik mijn twijfels over de Fog Fight, het doet zijn werk maar laat vlekken achter? en wat is de standtijd hiervan?
Heeft er iemand enige ervaring met Fog Clear? Vlekt dit niet? is dit makkelijker aan te brengen?

Ik heb de C.quartz Fog Fight Kit en de Pro Vision Fog Clear liquid staan. Beide kunnen ze me (nog) niet tevreden stellen echter heeft de C.quartz een kleine voorsprong.
 
Ik ga voor de Fog Fight, omdat ik veel positieve verhalen lees over C.Quartz (Dlux, Iron X, Tar X enz.)

Mijn bevindingen zal ik nog wel met jullie delen.

@petrol waarom heeft Fog Fight voor jou een kleine voorsprong?
 
@Demian
De Pro vision deed zo goed als niks op de ramen. De fog fight houd goed stand echter heb ik nu "last" van vlekken op de ramen. Deze zie je wel alleen aan de buitenzijde. Liever een vlek aan de buitenzijde dan beslagen ramen aan de binnenzijde...
 
Om het probleem van de aangeslagen ramen op te lossen heb ik in mijn auto een pingi liggen.
Werkt perfect. 's Ochtens nergens last van. Af en toe ene keer in de magnetron om hem weer te resetten.

Pingi.jpg