• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Carclean Pro Blend maatglas

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Ik heb de Carclean Pro Blend maatglas Groot besteld voor de gallonverpakkingen omdat het mij toch wel makkelijk leek, in plaats van op de gok produkten mengen met water.

Op het maatglasplastic staan de inhoud aangegeven in Ml en in OZ

Door aan het zwarte dekseltje te draaien, kun je instellen hoeveel produkt je wilt hebben. Het groene plaatje geeft de inhoud aan. In dit geval 50ml

De werking is heel simpel. Door in de gallon te knijpen, wordt het produkt opgezogen in de maatbeker.
Je kan het op 2 manieren doen:

- Knijpen tot de aanduiding.
- Knijpen tot de beker vol is en dan wachten tot het produkt terug is gelopen in de gallon tot de ingestelde hoeveelheid.

Het laatste lijkt mij het makkelijkste.

Op het deksel zit een ontluchtingsgaatje en het tuitje waardoor je het afgemeette produkt in bijvoorbeeld een spraybottle kan gieten.

Conclusie:

Het is een handige gadget voor de gallons. Voor mijn idee is de maatglas alleen geschikt voor hele vloeibare produkten zoals Wheel Brightener, Last Touch enz.enz. en niet echt voor shampoo (te dik).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede Review..Precies wat fijns dat ding ,voorkomt ook het gesmodder als je geen gallon pomp wilt kopen..
 
ziet er wel gemakkelijk uit, hoe zit het met de stevigheid, ziet er als ik eerlijk moet zeggen een beetje slap en snel breekbaar plastiek uit
 
@ rodders:

Het is goed stevig, doch zacht plastiek. Het is niet van dat knetterharde plastiek dat bij wijze uit elkaar spat als je het laat vallen.

@ Jeroentje:

Ik denk dat de kleine geschikt is voor flessen? :weetniet
 
nicknameless zei:
Het is een handige gadget voor de gallons. Voor mijn idee is de maatglas alleen geschikt voor hele vloeibare produkten zoals Wheel Brightener, Last Touch enz.enz. en niet echt voor shampoo (te dik).

Is zo'n maatglas eigenlijk ook gemakkelijk uit te spoelen na gebruik, voor als je een maatglas voor verschillende gallons (APC, Foam, shampoo) wil gebruiken?
 
Goed om te horen Tim.

Een ding is mij niet helemaal duidelijk: moet je nadat je de maatbeker gevuld hebt hem van de gallon afschroeven om te legen in de sprayfles dan wel emmer, of kan je hem gewoon op de gallon laten zitten en het maatglasje leeggieten?

Ik verbaas me trouwens zowat iedere dag over dit forum. Niet enkel hoeveel nuttige en duidelijke informatie er op te vinden is, maar ook het forum op zichzelf is geweldig (erg overzichtelijk en een hoop handige functies).
 
Hahaha, en deze reactie zie ik ook nu pas :)

Je kan hem gewoon laten zitten. Je moet wel gieten met je Gallon erbij zeg maar, je klapt het dekseltje van de verdeler open.
 
Ik ben niet altijd even snel :) Deze quote sloeg op de vraag of hij uitwasbaar was, die van daarnet of je hem eraf moet halen om je shampoo eruit te gieten. ;)
 
Is het ook mogelijk om de kleine variant van het maatglas b.v. op een flesje Born To Be Mild te schroeven ?

Sinds ik deze shampoo heb gebruikt, ben ik helemaal gek van deze shampoo :schaam als je de wagen afspoelt blijft er al nagenoeg geen water meer op liggen, erg prettig !

Voor mezelf heb ik min of meer het besluit genomen om meer (of alleen maar) producten van Dodo Juice te gaan gebruiken... van de week al wat "overbodige" spullen verkocht en daarvoor wil ik nu wat Dodo gaan kopen
 
We hebben bij ons op het werk ook wel van die pisbakjes schiet me net te binnen, moet ik alleen even zien of daar verhoudingen op staan ;)

Tinus, bedankt jongen !
 
Wel eerst even die pis eruit schudden he?!
Anders gaat je motorkap zo stinken op een warme middag....