• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review : Chemical Guys : Citrus Wash & Gloss

B.K.

Detailing rookie
26 mei 2008
3.822
0
Ja wat kan ik zeggen, in eerste instantie leek het maar raar uit te zien.
Instructies geven aan dat het product zowel als paintwork cleaner kan gebruikt worden(om de wax laag te strippen) maar ook als gewone shampoo.
Mijn bedoeling vandaag was het eerste dus ongeveer 75 ml in 7-8 liter water.
En ja hoor hij stripte de wax, goed merkbaar bij het afspoelen.
Schuimde lekker, rook goed ,maar nadat ik mn mitt in de emmer had gestoken en de auto begon te wassen ,toen gingen mn ogen pas echt open..wauw
Lekker glijden over de lak,dat deed ie.:party:
Een aanrader voor iedereen die eens iets anders wilt proberen.
En niet bang is om teveel shampoo erin te doen
ZMedium.jpg
 
Durf het bijna niet te zeggen/vragen, maar als ik de kleur zo zie.... is het niet bijna hetzelfde als de shampoo van smartwax (aangezien CG en smartwax uit dezelfde fabriek komen)?
 
Geen flauw idé:weetniet
Ik weet dat Smartwax & Chemical Guys uit dezelfde fabriek komen ,maar ik heb smartwax nog niet getest.
 
Beetje gevaarlijk vind je niet? Een shampoo die je wax kan strippen.

Wel handig als je toch nog gaat kleien.

Is het da de verhouding die bepaalt of je wax er aan gaat?
 
De verhouding is idd afhankelijk van het strippen ofniet.
Normaal wassen zou 30ml per 8 liter zijn.
Ik heb 70ml gebruikt, met als bedoeling de wax eraf te halen:)^
 
Is dit nu de enige manier om de waxlaag eraf te strippen. Ik zoek zoiets maar heb net weer mijn bestelling bij Carclean gedaan. Gaat zoiets ook met Dreft of iets dergelijks (dat wordt op een duitse.. Meguiars-site gesteld). Zo ja, wat is dan de mengverhouding. Of kun je er ook Meguiars APC voor gebruiken (dat heb ik wel in de kast staan) en wat is in dat geval dan de mengverhouding? En dan heb ik natuurlijk ook nog Dasty maar of dat zo'n goed idee is?

Ik hoor het graag.

Groet,

Walter
 
Met dreft zal het idd ook gaan aangezien deze een sterk ontvettende werking heeft. Dasty is uit den boze natuurlijk.

Klei en een paintcleaner werken ook altijd goed om van je waxlaag af te komen! ;)
 
De Smartcarwash is NIET deze shampoo maar een andere van CG. Ze hebben er ook zoveel...

On-Topic:
Wel handig als je de oude waxlaag wilt verwijderen op een makkelijke manier.

Bedankt voor de review! :)^
 
Hij staat er al bijna een jaartje ;)

Maar ik ben er nog steeds tevreden van. Ik gebruik hem enkel nog voor een volledige detail. Dan ben ik zeker dat ik het grootste deel heb verwijderd voordat ik ga kleien.
Maar je kan hem ook gewoon gebruiken als wekelijkse shampoo ,gewoon goed letten op de mengverhoudingen..Zoals met elke shampoo trouwens.
 
Haha, niet eens gezien :schaam. Ik kijk meer naar de avatars of ik al gereageerd heb ipv de datum :D
Met kleien en een paintcleaner is je waxlaag ook weg dus als je toch gaat kleien en polijsten maakt het niet uit welke shampoo je gebruikt.
 
Ik weet het Dennis ,maar dit is voor mij nog gewoon een extra stap ,weet dat ik het niet hoef te gebruiken. Maar het geeft mentaal iets meer.. ;)
 
Ik heb net de Ultra Concentrated versie gebruikt, en wat stinkt dat spul zeg! Gelukkig niet voor wekelijks gebruik. :no