• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Chemical Guy's Rocket Polish

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Chemical Guy's Rocket Polish

Heb deze polish al enige tijd in mijn bezit en gebruik hem steeds als finishing polish. Daarom nu maar eens de tijd genomen om er een review van te schrijven en mijn ervaring met jullie te delen. Heb ook geprobeerd wat foto's te maken maar die zijn niet super goed gelukt.

Goed, de rocket polish is een polish van CG gemaakt om lichte swirls, krasjes en oxidatie te verwijderen dit zowel machinaal als handmatig. Ook dit product zou oorspronkelijk ontwikkeld zijn voor de vliegtuig industrie maar nu zo op de markt gebracht dat het perfect werkt op auto lakken.

Volgens de handleiding kan je het machinaal verwerken, dit zowel met rotary als met DA. Op de foto's die hier beneden zullen volgen heb ik het gebruikt op de DA maar je kan er ook perfect hologram vrij mee eindigen met de rotary. De verwerking met de rotary is niet moeilijk, je brengt enkele druppels aan op een pad, verspreiden op een lage stand en dan opvoeren tot een 1600rpm. Volgens de handleiding van Rocket Polish kan je gaan tot 1800-2000 rpm maar dat vind ik net te hoog om nog lekker te kunnen werken met de Rocket Polish, zeker als je het gebruikt om te finishen. Nadat je op 1600rpm een tijd het product hebt bewerkt bouw je weer je de rpm weer af om zo een nog fijner en scherper resultaat te behalen.

Met de DA ga je gelijkaardig te werk, aanbrengen op de pad, rustig verspreiden en dan een paar standjes hoger om het product goed zijn werking te laten doen.

Het is een redelijk droge polish maar gaat niet snel gummen of stoffen en dat vind ik een groot voordeel. Tevens laat de rocket polish weinig residu achter als het uitgewerkt is. Het residu dat toch achterblijft is makkelijk te verwijderen, het laat geen vettige smeren na of iets dergelijks. Tevens denk ik niet dat het fillers bevat, ik heb een testje gedaan voor mezelf waarop ik op een stuk een ipa wipe down heb gedaan en op het andere deel niet. Hier tussen was geen verschil te zien.

Het is in mijn ogen echt een goede polish om snel wat lichte swirls of oxidatie te verwijderen. Voor het zwaardere werk zal je toch een sterkere polish nodig hebben. Als finishing polish werkt het super!


Goed even enkele foto's:

rocket1.JPG

Ik heb dus gebruik gemaakt van een witte hex-logic pad (licht roze door ssr1) en enkele druppels Rocket Polish.

rocket2.JPG

Het probleem dat we hier aanpakken, wat marrring door een te harde klei die ik gebruikt heb.

rocket3.JPG

50/50 gedaan en niet, foto is niet al te goed gelukt, maar je kan het verschil toch bemerken.

rocket4.JPG

Alles gedaan, mooie diepe strakke glans en alle lakdefecten zijn weg. Dit is na een ipa wipedown. Ik heb dus het grootste deel van de wagen behandeld met deze combo en daarna nog met een zwarte finishing pad en de rocket polish

rocket5.JPG

Mooie diepe reflectie, foto die wel goed lukte.

rocket6.JPG

En nog een reflectie en mooie flake pop, al moet ik echt eens leren close up foto's te maken.


Conclusie:
Voor mij is het een prima finishing polish die makkelijk verwerkt kan worden en een mooi resultaat achter laat. Leuk product dus die hier in de collectie blijft en ook bij jullie in de collectie hoort, aanschaffen!

Groeten jan

PS: Opmerkingen en anderen zijn altijd welkom
 
Fraai hoor!
Zou het beter/anders werken als PB Prof polish?