• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice - Lime Prime

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.625
140
Ik heb gisteravond Lime Prime geprobeerd van Dodo Juice. Ik had een motorkap van een C5, welke een aantal maanden geleden overgespoten was. De lak was inmiddels wel uitgehard had ik het idee dus konden we starten met de detail ;)

Eerst even grondig wassen met Megs NXT Carwash + washmit en gedroogd met de Miracle Dryer. Daarna de motorkap afgeplekt met 3M tape en begonnen met kleinen (consu klei en LT). Er kwam veel bruine residu van de kap af.

Nadat de kap strak gekleid was, bekeek ik de "schade". De kap had lichte swirls en nog wat kleine micro krassen. Ik had het idee dat M80 wel voldoende moest zijn. De M80 had ik verwerkt op de witte LC pad. Eindstand bleek het toch niet het gewenste effect te hebben gehad, de swirlmarks waren nog aanwezig, volgende keer beter met PB 2,5! }:)w

Daarna Lime Prime voor de nabehandling en de intense glaze! Deze heb ik op de groene LC pad verwerkt. LP werkt echt heerlijk, twee drupjes boven en onder aan de pad en gaan. Het stoft niet vanwege de grote hoeveelheden oliën die er in zitten. Een deel van de kap heb ik laten "drogen" met LP, gewoon om te proberen kijken of het kei hard zou worden. Maar dit was totaal niet het geval, het blijft makkelijk af te nemen met een microvezeldoek!

De glans die je na het afnemen terug krijgt op de kap is echt intens, meer diepte en meer reflectie! Na LP was het tijd voor een laagje M21 en NXT 2.0!


Ik vroeg me af of LP wel geschikt is om te toppen met een syntetische sealer/wax, op de achterkant van het flesje wordt gesproken over carnauba... nou ja we zien wel hoe het uit pakt!

Vanmiddag zal ik wat foto's plaatsen, heb momenteel mijn cam niet bij :schaam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij jou springt het gebruiksgemak er dus ook uit, ik moet het zelf ook maar gaan proberen. :schaam

Let bij je swirls op dat het ook kan komen door een te zware combi! Zeker met nieuwe/verse lak.

Anders ff bij ons langskomen dan testen we even wat!
 
LP kan je gewoon laten drogen, staat ook op de fles maar het afnemen gaat belachelijk makkelijk, was het bij jou ook een stuk gladder dan na die M80?
Mooie review:)^
 
Klopt inderdaad, nog strakker dan de M80. Je ziet het verschil tussen de panelen qua glans welke met M80 gedaan zijn en welke met de LP gedaan is!

Binnenkort even langs bij tim, tis een nieuw gespoten motorkap..dit schijnt een iets andere behandling nodig te hebben. Kan ik meteen de zwarte LC pad mee nemen :)
 
Gisteren heb ik voor het eerst met de Lime Prime gewerkt. Wat een product: wat een diepte. Duidelijk te zien dat de Lime Prime de lak op mijn zwarte auto nog zoveel dieper zwart maakt. Bijna bizar. Ik had dat nooit verwacht. Ik ga binnenkort verder met de rest van de auto, maar vraag me nu af qua product wat de Lime Prime nu verschilt van de combinatie Pro Polish icm Black Hole (los van de pads)? Op een klein stukje dat ik na de Lime Prime behandeld heb met Black Hole, was veel minder goed het verschil dor de Black Hole waarneembaar. Het is misschien een domme vraag, doe dan ook maar een dom antwoord ;)

Wat ik wel kan beamen, is dat je inderdaad echt heel weinig nodig hebt voor een paneel.
 
Ik denk dat de combo Pro Polish - Black Hole meer te vergelijken is met Lime Prime Lite omdat deze , net als de Pro Polish geen schuurkorrel heeft.
In de Black Hole zitten fillers, volgens mij in de Lime Prime Lite niet?
Dus ik denk niet helemaal vergelijkbaar.
Hmm, dit vraagt eigenlijk om een 50/50.
Anyone?? :-b
 
Dat dacht ik ook, maar in de praktijk zin de abrassives bijzonder fijn, waardoor ik net wat meer resultaat bereik dan met prof polish. Daarnaast zitten er oliën in, die -zo lijkt het- een veel diepere glans achter laten dan de Black Hole. Je zou denken dat deze oliën ook een vullende werking hebben, net als Black Hole.

Later deze week wordt het weer mooi weer, dan ga ik de rest van de auto doen. Ik zal kijken of ik 50/50 foto's kan maken om het verschil aan te geven. Het was zondag al lastig om verschil met het blote ook te zien, denk alleen niet dat mijn camera goed genoeg is om dit goed vast te leggen.
 
Kleine kick van dit topic :-"

Ik vroeg me af of je destijds nog gekeken hebt naar het verschil tussen de combi Professional Polish + Black Hole en Lime Prime (eventueel Lite) ?

Lime Prime lijkt me wel een mooi product (in plaats van de combi PP + Black Hole) om tussen de 'full details' door de lak na het wassen voor te bereiden op een nieuwe waxlaag. Klopt dit en welke pad kun je in dat geval het beste gebruiken? Ik dacht zelf aan zwart voor Lime Prime Lite en wit voor de gewone Lime Prime, vanwege de abrassives, of is wit hiervoor te grof?
 
dan moet je de lite nemen

pro polish is een chemische polish
blackhole is een voedende glazen, deze bevat ook een lichte filler

als je na blackhole limeprime (de gewone) doet, is je blackhole weg

je zou wel pro-polish / limeprime / blackhole kunnen doen,

lijkt mij een beetje dubbel

ik zou lekker ssr's / pro polish / limeprime doen

wel kan je pro-polish / blackhole / limeprime lite doen.

vraag me alleen af hoeveel winst je dan met limeprimelite behaalt:weetniet
 
Lime Prime Lite bevat ook een cleaner, deze zal waarschijnlijk de Black Hole verwijderen dus jouw laatstgenoemde combinatie lijkt me niet effectief.
Mijn bedoeling was om de combi Professional Polish + Black Hole eens af te wisselen of te vervangen door alleen de Lime Prime, dus geen combinatie van deze drie.
In een andere review las ik dat de Black Hole na Lime Prime wel degelijk nog iets toevoegt:

Sven S8 zei:
Ik stond even in dubio of ik óók de Black Hole zou gebruiken, omdat de Lime Prime al een glaze in zich heeft. Een bekend gezegde luidt: "the proof is in the eating of the pudding", dus heb ik het gewoon maar getest, om te zien of het verschil uitmaakt...

Het antwoord is eenduidig: Ja! De met Black Hole behandelde delen waren duidelijk donkerder en dieper. Niet alleen naar mijn idee, een vriend die langs kwam spotte duidelijk het verschil tussen de (nog) niet behandelde achterbumper en de wel behandelde kofferbak. Ik zal deze stap dus in het vervolg niet snel overslaan.

Mijn voorlopige conclusie is dat je Lime Prime (Lite) als 2-in-1 vervangend product kunt zien van PP + Black Hole, maar dat Black Hole nog een extra toevoeging kan geven aan Lime Prime.
Nu zit ik alleen nog met de vraag welke pad je het beste voor welke Lime Prime kunt gebruiken.
 
Zowel Black Hole als Lime Prime (light) bevatten milde cleaners dus beide gebruiken is niet echt effectief.
 
even een oud topic omhoogschoppen...
is er echt een glans verschil tussen de lime prime en de lime prime lite op te merken...?!
kan me voorstellen dat de lime prime de lak NOG gladder maakt door de micro-abrasives..?
 
Nog gladder zou kunnen, maar dat is afhankelijk van je voorbereiding.

Als je lak tijdens de voorbereiding al 99% is dan zou het verschil tussen Lime Prime en de lite variant erg klein zijn. Als je er voor kiest om je lak bij 80 of 90% te finishen met Lime Prime dan zou het verschil opeens wel heel erg uit maken omdat de mirco abrasives hun werk kunnen doen en lite heeft dat weer niet.

Lite dus gebruiken als pure glaze en de normale variant als finish polish en glaze in 1.
 
Finale zou mss wat meer 'bite' hebben, maar je zou inderdaad kunnen vervangen door Lime Prime.

Het is wel zo dat er geen fillers in LP zitten, in Black Hole wel.
 
oke, ik vat 'm!
Bedankt voor de reacties, weet ik ook weer wat ik nog aan mijn verlanglijstje kan toevoegen :ja
 
toch nog even een vraagje, zijn er mensen die ervaring hebben met de lime prime én de lime prime lite?
zit namelijk zelf nog steeds een beetje in dubio welke aan te schaffen.... :weetniet
 
In de Lime Prime zitten micro abrasives. Deze hebben een licht corrigerende functie. Ze halen miniscule krasjes weg. Het is dus een polish.

De Lime Prime Lite is hetzelfde, alleen zonder micro abrasives. Dit is meer een glaze, dus een voedend produkt.