• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Purple Haze PRO

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.000
193
47
Den Haag
Dodo Juice Purple Haze Pro (Hybrid carnauba soft wax)

Het eerste wat mij opviel, was de eigenaardige geur. Deze ruikt een beetje naar zoethout, of naar die engels drop, je weet wel, die ronde gevuld met zachte kleurige vulling. Anders kan ik het ook niet omschrijven :weetniet
De 'oude' ruikt naar lavendel, oude omaatjes zeep of van die goedkope hotelzeepjes :-&
Niet echt mijn favoriete geur.

Het 2de wat me opviel, is dat de kleur(stof) veel minder aanwezig is. Ter vergelijk heb ik een 'oud' potje PH erbij gepakt.
Ook merk ik dat de 'oude' PH veel meer korrelt dan de nieuwe formule. Waarschijnlijk zal het te maken hebben met de nieuwe ingredienten zoals bestanddelen die uit de Dodo Juice Red Mist komen.
Omdat je glans niet zomaar krijgt, heb ik een degelijke voorbereiding gedaan:

- wassen wolfgang bath
- dap + light green + ssr2
- dap + wit + ssr1
- dap + zwart + dj lpl
- dap + zwart + pb bh

Dit omdat er hier en daar wat swirls zaten en ik wilde de oude waxlagen verwijderen om een eerlijke test te verkrijgen.

50/50. De wax 20 minuten laten drogen en afgenomen met een schone nieuwe Fantastic Fur

Conclusie:
Is die 20 euro meerprijs de moeite waard t.o.v. de 'oude' Purple Haze
Moeilijk te zeggen, de een wil een aparte sealent en wax, de ander wil het gemak van een AIO produkt, al kun je niet echt van een AIO spreken omdat de Pro geen cleaner bevat.

+
- carnaubawax en sealent in 1
- verwerkt makkelijk. easy on, easy off

-
- prijs, vergeleken met andere normale dodo waxen
- geur. je moet ervan houden

Bedankt voor het lezen. :)^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de review.

Mag ik concluderen dat als de langere standtijd van de pro niet voor je van toepassing is (als je om de paar weken toch een verse waxlaag aanbrengt), je je geen bult zal vallen aan de 'oude' PH?
Merk je nog verschil in verwerken tussen de 'gewone' en de pro versie?
 
nicknameless zei:
Het eerste wat mij opviel, was de eigenaardige geur. Deze ruikt een beetje naar zoethout, of naar die engels drop, je weet wel, die ronde gevuld met zachte kleurige vulling. Anders kan ik het ook niet omschrijven :weetniet
De 'oude' ruikt naar lavendel, oude omaatjes zeep of van die goedkope hotelzeepjes :-&
Niet echt mijn favoriete geur.

Ik heb mijn potje nog altijd niet kunnen uitproberen :sob:
Maar de geur is inderdaad wat apart. Volgens Dodo Juice zelf zou het een chocoladegeur zijn, maar dan toch geen echte Belgische chocolade hoor :grinning:
Textuur van de Pro is echt veel aangenamer vind ik. Het korrelige van de gewone versie vind ik persoonlijk een klein minpuntje.
 
[mod]Topic opgeschoond, wat Patrick met de scooter wil doen is zijn beslissing. Hij is gewoon erg blij met zijn scoot en eerlijk is eerlijk, zijn scooter is 1 van de, zo niet dé best gedetailde scooter[/mod]

On-Topic: Mooie review, duurzaamheid zal die niet kunnen testen, dat lukt mij ook niet :D
 
Ik rij nu 3 weken rond met 1 laagje Purple Haze Pro op de wagen en sindsdien is de auto niet meer gewassen. Beading is nog steeds knap ondanks een toch redelijk vuile wagen. Dit weekend geen tijd gevonden om de wagen te wassen, maar volgende week probeer ik na een wasbeurt de beading te fotograferen.

Als jullie willen houd ik de duurzaamheid in het oog en laat ik het jullie regelmatig weten.
 
Leuk, ook eens een andere ervaring dan op de auto.
En actueel i.v.m. de DoDo Donderdag. Ook waardevol ook omdat scooters en motoren veel eerder vuil lijken te worden.
Dan is het logisch om vaker te wassen en is de houdbaarheid van de was niet zo'n item.

Ik zie persoonlijk dus liever een gedreven scooter eigenaar dan een verwende met een RR of Bentley

Hans
 
Ik heb 5 weken geleden een laag aangebracht op mn auto maar sindsdien geen tijd meer gehad om te poetsen.
Voor het wassen was er wel een mooie beading maar totaal geen sheeting, al het water bleef gewoon liggen. Nadat ik klaar was met wassen en de wagen afspoelde liep al het water weer mooi van de wagen af.
Over de duurzaamheid en bescherming ben ik erg te spreken, de wagen was ontzettend smerig maar was heel makkelijk schoon te krijgen, alsof hij de week ervoor gewassen was.
Morgen zal ik een foto plaatsen van de beading, die staat op mn laptop en die heb ik nu niet hier.
 
Beetje later dan gepland, laptop werkte niet mee.

1-2.jpg


2-2.jpg


3-1.jpg


4-1.jpg


Op de foto's is de wagen al 4 weken niet meer gepoetst maar de beading is nog prima en bescherming is ook nog goed.
 
-Vanquish- zei:
Als jullie willen houd ik de duurzaamheid in het oog en laat ik het jullie regelmatig weten.

Hier even op terugkomen... Ik heb mijn wagen sinds november niet meer gewassen. Het doet pijn om men wagen zo vuil te zien staan, maar heb gewoon de tijd niet momenteel. Heb de wagen wel een aantal keer afgespoten in een washbox en ik zie nog steeds een aardige beading, dus ik heb goede hoop dat deze wax echt wel duurzaam is.
 
Ik heb mijn wagen 2 weken geleden nog gewassen en toen ik de wagen afspoelde was er niks meer van wax aanwezig, wat plakte echt vast op de wagen, maar nu was hij ook wel extreem vies en zat hij helemaal onder het zout.
Ik heb wel gemerkt dat het zout helemaal niks aan de lak heeft gedaan dus de bescherming was wel goed. Ik heb de wax half oktober aangebracht en ik vind het wel netjes dat hij het zo lang heeft uitgehouden onder deze omstandigheden, het vuil kwam erg makkelijk los van de wagen, het meeste al bij het foamen en dat komt toch wel door de wax, denk dat onder normale omstandigheden, dus niet zo veel zout, de wax makkelijk een maandje of 4 blijft zitten.
 
Ik moet ook zeggen dat het wel een top wax is. Ik heb mijn auto de tweede week van januari met deze wax behandeld en
hij is niet meer gewassen en als ik dan de beading bekijk is deze nog helemaal top:heart_eyes:
 
Idem! Wax zit nu 4 maanden op de wagen en nog steeds goede beading. De laatste weken zelfs een beading gehad die niet moest onderdoen voor een pas gewaxte wagen. Het is natuurlijk de vraag in welke mate de wagen wassen de waxlaag aantast, want ik heb de wagen slechts enkele keren kunnen wassen in 4 maanden tijd. Anderzijds heb ik ook weken met massa's zout op de lak rondgereden.